Gå til innhold

Hjelp! Deres beste tips mot tynt og pistrete hår!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håret mitt har alltid vært tynt og livløst. Alderen og svangerskapene hjalp ikke på. Vil så gjerne ha LITT fyldigere hår. Farger det hver sjette uke med en skånsom farge, bruker hårkur og grer håret ofte. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: c9040...1b3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Følger denne siden jeg sliter med det samme. Gjør ingenting med håret ift farge/behandling og tar vitaminer. Bruker volumsjampo og hårskum og føner håret opp ned. Tatt collagen, kjøpt slik sjampo som skal få håret til å vokse raskere osv. 

Tror egentlig det er genetisk, for min del har ingenting fungert. 

Anonymkode: 7a051...6b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Håret mitt har alltid vært tynt og livløst. Alderen og svangerskapene hjalp ikke på. Vil så gjerne ha LITT fyldigere hår. Farger det hver sjette uke med en skånsom farge, bruker hårkur og grer håret ofte. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: c9040...1b3

Jeg har samme problem 😔 prøvd alt, uten at noe funker. Volumsjampooer, hårstyling, vitaminpiller... ingenting funker. Det sklir ut og klapper sammen med en gang. Flatt og livløst hår. Jeg er 33 og har alltid hatt det sånn. Eneste som funker er nok hair extensions. 

Anonymkode: 8268c...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden det alltid har vært sånn så er det nok ikke så mye du kan gjøre enn å ta godt vare på det, og ta extensions for fylde.

Anonymkode: c1f28...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan si hva som funker for meg,  men er det genetisk vil det jo ikke nødvendigvis funke for deg.. men ja,  med alder og svangerskap har jeg å måtte tatt noen grep.

Så det som funker for meg er å gi hodebunn en god massasje med olje ca 1 gang i uken ( bruker en blanding av jojoba, caster olje og noen dråper tetre olje,  noen ganger avokadoolje eller mandelolje) også lar jeg det sitte i noen timer før jeg vasker håret godt,  2-3 ganger med en skånsom sjampo. Jeg har balsam uten silikon som ikke er farlig å ha i hodebunn, da jeg bruker den på både lengder og det som gjenstår på hendene i bunn. 

Og hair luxious vitaminer. De er dyre,  men både hud, hår og negler har så godt av det og jeg ser så stor forskjell når jeg bruker det og ikke at de kjøper jeg. 

Men igjen, selv om det funker for meg, så er det ikke sikkert det funker for deg.. må ha tålmodighet da,  men det er små grep som ikke er farlig å gjøre. For min del handler det å ha en frisk og sunn hodebunn som gir god grobunn. 

Anonymkode: d14ad...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg kan si hva som funker for meg,  men er det genetisk vil det jo ikke nødvendigvis funke for deg.. men ja,  med alder og svangerskap har jeg å måtte tatt noen grep.

Så det som funker for meg er å gi hodebunn en god massasje med olje ca 1 gang i uken ( bruker en blanding av jojoba, caster olje og noen dråper tetre olje,  noen ganger avokadoolje eller mandelolje) også lar jeg det sitte i noen timer før jeg vasker håret godt,  2-3 ganger med en skånsom sjampo. Jeg har balsam uten silikon som ikke er farlig å ha i hodebunn, da jeg bruker den på både lengder og det som gjenstår på hendene i bunn. 

Og hair luxious vitaminer. De er dyre,  men både hud, hår og negler har så godt av det og jeg ser så stor forskjell når jeg bruker det og ikke at de kjøper jeg. 

Men igjen, selv om det funker for meg, så er det ikke sikkert det funker for deg.. må ha tålmodighet da,  men det er små grep som ikke er farlig å gjøre. For min del handler det å ha en frisk og sunn hodebunn som gir god grobunn. 

Anonymkode: d14ad...1c5

Vitaminer og hårolje har fungert for min del også, men det har tatt lang tid før resultatene er merkbare. Sikkert ett års tid siden jeg startet og først nå ser man virkelig resultatene. Jeg har fått friskere hår, det er blankere og mindre skadet. Videre har jeg fått ekstremt mye babyhår, så det virker ut som det vokser ut mye nytt hår. Håret mitt har aldri vært så fyldig som nå. 

Olje og massasje av hodebunn 1-2 ganger i uken. Bruker rosmarinolje kjøpt på normal. Mielle eller noe i den duren. Lar det virke ca 10-30 min før dusj. 

Hårkur 1-2 ganger i uken. 

Hair luxious vitaminer kjøpt på apoteket. 

Anonymkode: dff0c...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk et hårskum med fiber, f.eks. Eleni&Chris. Ta ølgjær eller B vitaminer En hårolje som passer håret ditt, jeg har ganske tynt men mye hår og lliker Olaplex og Morrocanoil. Bruk et nattserum, liker Amika. Bruk hårkur som styrker håret, jeg bruker Kerastase og tror den heter Genifique (er for voksent og tynt hår, hele serien er bra). . Og håret er jo også mer pistrete og tynt på vinteren pga av tørr luft. 

Endret: Den heter Genesis den serien fra Kerastase  https://www.prisjakt.no/s/kerastase-genesis/

Endret av Sonit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...