Gå til innhold

Blodprøver fertilitetsutredning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Skal ha utredning neste uke(privat)og må ta blodprøver først. Alltid hatt 100% kontroll på syklus, men ikke når det gjelder tydeligvis. 

Skulle i utgangspunktet få mensen i dag, søndag, og ta blodprøver på tirsdag. Dag 3 av syklus. Fikk mensen fredag ettermiddag, klinikken er ikke åpen i helgene, det er heller ikke fastlegen. Prøvde å ta de på Dr Dropin, men hadde ikke rekvisisjon, så det gikk ikke.

Er det bortkasta å ta de i morgen tidlig? Blir jo på en måte dag 3 tenker jeg. Står dag 2/3 i papirene fra klinikken.

Dette er aller første utredning vi skal på hvis det har betydning, blir seigt å vente enda en mnd.

Anonymkode: 988bc...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samme skjedde med meg. Mensen fredag ettermiddag. Tok blodprøvene tidlig mandag morgen. Legen sa det gikk bare fint. :)

Det er bare noen få tester som er tidssensitive. Slik som f.eks FSH. Men du er fortsatt innenfor dag 3 om du tar prøvene i morgen.

Anonymkode: f1b35...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samme skjedde med meg. Mensen fredag ettermiddag. Tok blodprøvene tidlig mandag morgen. Legen sa det gikk bare fint. :)

Det er bare noen få tester som er tidssensitive. Slik som f.eks FSH. Men du er fortsatt innenfor dag 3 om du tar prøvene i morgen.

Anonymkode: f1b35...fc7

Gjorde det, takk 🥰

Anonymkode: 988bc...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som etterspør  tolkninger av prøver som kun kan gies av lege eller annet kvalifisert medisinsk personell samt svar til dette.

Matas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...