Gå til innhold

Smerter/ømhet i livmor/fremsiden av magen uke 15.

PurpleTuliip

Anbefalte innlegg

Heisann. 

Har prøvd Google litt, men finner mest om ligamentsmerter noe dette ikke er (dette er mitt andre svangerskap, hadde mye av det sist og litt nå tidligere ).
Har i dag opplevd ømhet/smerter når jeg reiser meg opp og går litt rundt, ikke sånn at jeg sliter med å fungere men nok til at jeg syns det er ubehagelig. Det gikk tidligere idag over når jeg satt meg ned igjen, men nå kjenner jeg på denne smerten/ubehaget når jeg sitter. Ingen forskjell på om jeg sitter rett opp og ned eller tilbakelent. 

Jeg kan kjenne livmor når jeg ligger flatt, den har kommet seg rett over skambenet og jeg kjenner en tydelig kul der, dette sitter på samme sted så regner med det er livmoren det sitter i. Kan det være kynnere jeg kjenner på alt nå? Hadde bare kynnere i slutten av forrige svangerskap, nå er jeg akkurat i uke 15, så syns dette er litt rart? Eller er det bare hakket mer uvanlig kanskje? Ikke at jeg føler det kniper til og varer litt sånn som kynnere sist heller, bare ubehagelig og ømt, nå har det vært jevnt over en time i strekk her så blir jo litt bekymret. 

har ikke stramme klær over magen, har faktisk på meg en strømpik og løs bomullskjole i for store størrelser. 

ingen blødninger eller annet som gjør meg veldig bekymret, bare syns dette er litt rart. Lurer litt på å ta Paracet for å se om det kan hjelpe? 

noen som kjenner igjen dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*booper* denne i håp om at noen har erfaring. Samme greiene i dag. Begynte i det jeg stod opp. Veldig ubehagelig  🥴

Edit: har selvfølgelig prøvd ringe legen men der var det dessverre helt utrolig stor pågang og dette er jo på ingen måte akutt. Sendte legen en e-konsultasjon. 

Endret av PurpleTuliip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er kortvarige smerter som føles litt som stikkinger, er det ligamentsmerter. Det får man typisk når man reiser seg opp, snur seg i senga etc. Hvis det varer lenge, er det nok noe annet. En generell ømhet kan jo rett og slett være det at det er mye som foregår der nede ;) Jeg er også 15 uker på vei nå, nederste del av magen her føles også øm når jeg tar på den, sånn har det vært hele tida, egentlig. Jeg har også mye av disse ligamentsmertene. Det er for øvrig mitt tredje barn, kan ikke huske at jeg hadde så mye av dette med de andre. Hvert svangerskap er forskjellig :) 

Anonymkode: 3ddd0...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er kortvarige smerter som føles litt som stikkinger, er det ligamentsmerter. Det får man typisk når man reiser seg opp, snur seg i senga etc. Hvis det varer lenge, er det nok noe annet. En generell ømhet kan jo rett og slett være det at det er mye som foregår der nede ;) Jeg er også 15 uker på vei nå, nederste del av magen her føles også øm når jeg tar på den, sånn har det vært hele tida, egentlig. Jeg har også mye av disse ligamentsmertene. Det er for øvrig mitt tredje barn, kan ikke huske at jeg hadde så mye av dette med de andre. Hvert svangerskap er forskjellig :) 

Anonymkode: 3ddd0...b30

Det vedvarer, derfor jeg er ganske sikker på at det ikke er ligamentsmerter for har en del av det når jeg reiser meg eller snur meg litt keitete. Veldig underlig. Måtte feks sette meg ned på baderomsgulvet før i dag når jeg skulle kle på 2-åringen. Hadde så enormt ubehag også når jeg endelig klarte reise meg så stakk det til, men på en helt annen måte så det var for meg «typiske» ligamentsmerter. 

skal heldigvis på en privat ul i morgen, så tenkte høre med henne om jeg kan få kynnere alt nå. Tenker det er jo ikke usannsynlig at det kjennes annerledes ut enn tidligere erfaringen min med kynnere siden jeg ikke hadde noe av det før uke 30 og noe og magen var mer «out and about» 🤷🏻‍♀️😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maribre skrev (2 timer siden):

Hei! Dette er litt urelatert, men jeg trenger deres hjelp. Jeg skriver en masteroppgave om hvordan gravide påvirkes av sosiale medier, og trenger gravide til å svare på en anonym undersøkelse. Dersom du er gravid, hadde jeg satt veldig pris på om du ville hjelpe meg ved å svare på undersøkelsen, eller videreformidle den til andre. Her en lenken til spørreundersøkelsen:  https://svar.uib.no/LinkCollector?key=6G283VQ4U23N468432201_27675030308778976_263155979229

Takk for hjelpen! ❤️

Ligger i senga med verdens jævligste kvalme og 0 intensjon om fysisk aktivitet og svarer på hvor mye fysisk aktivitet jeg har tenkt å utøve i svangerskapet :urokkelig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...