AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Del Skrevet 12. januar Dere som har barn med Asperger når merket dere de første tegnene og når ble barnet diagnosert? Merket dere noe var annerledes fra de var babyer eller litt eldre. Setter pris på tilbakemeldinger🫶🏻 Anonymkode: 50d25...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #2 Del Skrevet 12. januar Hovedgrunnen til at vår fikk diagnose barneautisme og ikke asperger, var at vi så symptomer før treårsalderen. Asperger vil vel sånn sett sjelden ha tydelige symptomer hos de minste. Anonymkode: 68c22...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har barn med Asperger når merket dere de første tegnene og når ble barnet diagnosert? Merket dere noe var annerledes fra de var babyer eller litt eldre. Setter pris på tilbakemeldinger🫶🏻 Anonymkode: 50d25...d3f Asperger viser seg ikke før senere. Barneautisme derimot kan man se ganske tidlig. Anonymkode: ad709...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Del Skrevet 12. januar Har tenåringsjente som antagelig får diagnosen nå, etter grundig utredning. Ingen mistanker om dette før siste par årene. Men vanskene startet med overgangen til skole. Vi tenkte først adhd uoppmerksom type eller noe annet. Når jeg tenker tilbake så kan jeg ikke huske noen tegn fra hun var liten, kun at hun var "flink"til å leke alene. Anonymkode: 9b4f6...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Del Skrevet 12. januar Mine foreldre merket aldri noe. Mulig de stusset litt mot slutten av barneskolen da jeg begynte å trekke meg mer og mer ut av ordinære miljø. Diagnosen på sin side kom ikke før jeg var 35. Asperger kan maskeres gjennom tiår. Anonymkode: 17886...b45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Del Skrevet 13. januar Tegn på asperger kan man gjerne se fra 3-årsalderen. Men det kan være vanskelig å skille mellom tegn på asperger, og "vanlig" oppførsel i den alderen. Ofte vil ikke fagfolk stille diagnose før ungene er i skolealder. Nevøen min viste tegn som fikk barnehagen til å mistenke asperger fra han var 4-5 år, men BUP ville ikke utrede og stille diagnose før han var begynt på skolen. Anonymkode: 89685...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tegn på asperger kan man gjerne se fra 3-årsalderen. Men det kan være vanskelig å skille mellom tegn på asperger, og "vanlig" oppførsel i den alderen. Ofte vil ikke fagfolk stille diagnose før ungene er i skolealder. Nevøen min viste tegn som fikk barnehagen til å mistenke asperger fra han var 4-5 år, men BUP ville ikke utrede og stille diagnose før han var begynt på skolen. Anonymkode: 89685...91e Hvilken tegn var det? Anonymkode: 34135...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå