Gå til innhold

Barn med Asperger.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har barn med Asperger når merket dere de første tegnene og når ble barnet diagnosert? Merket dere noe var annerledes fra de var babyer eller litt eldre. Setter pris på tilbakemeldinger🫶🏻

Anonymkode: 50d25...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hovedgrunnen til at vår fikk diagnose barneautisme og ikke asperger, var at vi så symptomer før treårsalderen.

Asperger vil vel sånn sett sjelden ha tydelige symptomer hos de minste. 

Anonymkode: 68c22...3f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som har barn med Asperger når merket dere de første tegnene og når ble barnet diagnosert? Merket dere noe var annerledes fra de var babyer eller litt eldre. Setter pris på tilbakemeldinger🫶🏻

Anonymkode: 50d25...d3f

Asperger viser seg ikke før senere. 

Barneautisme derimot kan man se ganske tidlig. 

Anonymkode: ad709...a40

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tenåringsjente som antagelig får diagnosen nå, etter grundig utredning. Ingen mistanker om dette før siste par årene. Men vanskene startet med overgangen til skole. Vi tenkte først adhd uoppmerksom type eller noe annet. Når jeg tenker tilbake så kan jeg ikke huske noen tegn fra hun var liten, kun at hun var "flink"til å leke alene. 

Anonymkode: 9b4f6...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine foreldre merket aldri noe. Mulig de stusset litt mot slutten av barneskolen da jeg begynte å trekke meg mer og mer ut av ordinære miljø.

Diagnosen på sin side kom ikke før jeg var 35. Asperger kan maskeres gjennom tiår.

Anonymkode: 17886...b45

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tegn på asperger kan man gjerne se fra 3-årsalderen. Men det kan være vanskelig å skille mellom tegn på asperger, og "vanlig" oppførsel i den alderen. Ofte vil ikke fagfolk stille diagnose før ungene er i skolealder. 

Nevøen min viste tegn som fikk barnehagen til å mistenke asperger fra han var 4-5 år, men BUP ville ikke utrede og stille diagnose før han var begynt på skolen. 

Anonymkode: 89685...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tegn på asperger kan man gjerne se fra 3-årsalderen. Men det kan være vanskelig å skille mellom tegn på asperger, og "vanlig" oppførsel i den alderen. Ofte vil ikke fagfolk stille diagnose før ungene er i skolealder. 

Nevøen min viste tegn som fikk barnehagen til å mistenke asperger fra han var 4-5 år, men BUP ville ikke utrede og stille diagnose før han var begynt på skolen. 

Anonymkode: 89685...91e

Hvilken tegn var det?

Anonymkode: 34135...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...