Kittykat Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har hatt prolaps i ryggen i mange, mange år. For 2 år siden var jeg til MR og da viste det 2 prolapser. Jeg var til MR igjen forrige Fredag og det viste omtrent det samme, bortsett fra at den ene prolapsen kan ha bli litt større. Jeg er helt nybegynner når det gjelder trening og min eneste trening for tiden er å gå tur. Jeg unngår trening på ryggen pga prolapsene og smerter, men det vil jo kanskje hjelpe en del å styrke ryggen min. Er det noen som driver med trening, f eks hjemme, og som kan tipse meg om noen ryggøvelser, spesielt korsrygg (det er der den største prolapsen ligger)? Jeg har strikk, hvis det er noen øvelser som krever det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Har du symptomer som passer med der prolapset sitter? Det er ikke uvanlig med prolaps på MR, men en del av prolapsene er såkalt tilfeldige funn uten symptomer (altså man kan ha vondt i ryggen, men ikke ryggsmerter som passer med prolapset på bildet). Anonymkode: c4867...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Kittykat skrev (16 timer siden): Jeg har hatt prolaps i ryggen i mange, mange år. For 2 år siden var jeg til MR og da viste det 2 prolapser. Jeg var til MR igjen forrige Fredag og det viste omtrent det samme, bortsett fra at den ene prolapsen kan ha bli litt større. Jeg er helt nybegynner når det gjelder trening og min eneste trening for tiden er å gå tur. Jeg unngår trening på ryggen pga prolapsene og smerter, men det vil jo kanskje hjelpe en del å styrke ryggen min. Er det noen som driver med trening, f eks hjemme, og som kan tipse meg om noen ryggøvelser, spesielt korsrygg (det er der den største prolapsen ligger)? Jeg har strikk, hvis det er noen øvelser som krever det. Vær forsiktig og alltid varme opp før trening. Du kan også lese dette : https://iform.nu/sunn-livsstil/skader/skiveprolaps-slik-trener-du-tross-skaden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 3 timer siden Forfatter #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du symptomer som passer med der prolapset sitter? Det er ikke uvanlig med prolaps på MR, men en del av prolapsene er såkalt tilfeldige funn uten symptomer (altså man kan ha vondt i ryggen, men ikke ryggsmerter som passer med prolapset på bildet). Anonymkode: c4867...996 Ja, jeg har smerter helt nederst i korsryggen hvor den største prolapsen er. Ikke så mye fra den andre, men jeg har det siste året opplevd at smertene har økt i intensitet kan man si og da stråler smerten rundt på sidene av korsryggen pluss nedover hele høyre ben. Det er heldigvis lenge mellom hver gang det skjer, men når det først skjer, så har jeg det i 2-4 dager, før det roer seg ned igjen. Har ennå ikke opplevd lammelse eller problemer med vannlating/avføring (bank i bordet) 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 3 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 3 timer siden NatNat skrev (48 minutter siden): Vær forsiktig og alltid varme opp før trening. Du kan også lese dette : https://iform.nu/sunn-livsstil/skader/skiveprolaps-slik-trener-du-tross-skaden Her var det mye informasjon. Takk for det 😊 Har selv søkt opp og ned i mente, men har ikke kommet over dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Vil anbefale at du får ein fysio til å sette opp eit treningsprogram for styrke. Med gode styrkeøvingar kan du halde prolapsen i sjakk. Med feil styrkeøvingar kan du gjere det verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Kittykat skrev (Akkurat nå): Her var det mye informasjon. Takk for det 😊 Har selv søkt opp og ned i mente, men har ikke kommet over dette. bare hyggelig. Husk at du kan trene tross prolaps, bor med en som ble operert 2 ganger for akkurat dette. Og han har trent i årevis og trene fremdeles. Han er bare forsiktig og varmer opp skikkelig før og gjør litt stretching etterpå 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Du burde komme deg til en fysio så du kan få tilpassede øvelser. Jeg har prolaps selv og det har vært en lang vei å finne øvelser som passer for meg. Anonymkode: 35701...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå