AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Del Skrevet 12. januar Og hva tenker dere er OK? Tenker i hovedsak mens barna er våken/tilstede? Hvor mye i ukedagene og hvor mye i helgene? Jeg føler min partner gamer omtrent all ledig tid hjemme. Om ettermiddagen når han kommer hjem fra jobb, og store deler av lørdag/søndag. Til og med de få gangene han gjør husarbeid, går han med gamingkonsollen i hendene. Han er selvsagt vanskelig å få kontakt med, og barnet må ofte prate til han både to, tre og fire ganger før han får kontakt. Barnet er nå 7 år, og det har vært sånn mer eller mindre hele tiden. I perioder kan han begrense seg litt (særlig om jeg synes det blir mye skjerm også med tanke på barnets skjermtid), men mener at vi lever i en såpass moderne tid, at det må være lov. Det er hans måte å slappe av på når han har fri. Til en viss grad skjønner jeg det, og det er på en måte hans hobby. Men er mange timer spilling i løpet av en uke vanlig når man har barn? Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #2 Del Skrevet 12. januar Nå er våre tenåringer og våkne hele kvelden selv, men han har frem til de ble så store, spilt etter leggetiden deres. Nå spiller han 1-2t på kvelden når huset er rolig og ungene selv er på rommene sine/steller seg for natten eller ser tv med meg. For meg er ikke dette ille, og det går ikke utover oss som familie. Nå spiller han 2-4 kvelder i uka. På dagen i helga hender det han spiller sammen med barna, både FIFA og andre lagspill. Men det er heller ikke mer enn 2-3t. Vi er mye på farta, på tur etc så det begrenser seg selv. Hva som er mye og lite spilling kommer jo helt an på. En hobby skal ikke gå utover resten av familien! Anonymkode: a8a7c...cec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Del Skrevet 12. januar Han gamer ikke når barnet er våken, men så fort barnet er lagt er det gaming hele kvelden. Blir ofte sittende oppe halve natta og forsover seg til jobb. Pga. turnus er han også hjemme på dagtid titt og ofte, og da er det gaming fra barnet er levert i barnehagen og til han skal på jobb. På fridager fram til barnet er hentet. Hadde vært OK om han hadde bidratt med sitt i tillegg, men gamingen tar alt av ledig tid for han. Anonymkode: 0cbb0...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Del Skrevet 12. januar Gamer alt fra 0 til 15 timer i døgnet. Kan gå mange uker uten å spille, også kan jeg I perioder spille masse. Gaming går aldri utover søvn eller jobb. Ganske enkelt. K30 Anonymkode: d4d08...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han gamer ikke når barnet er våken, men så fort barnet er lagt er det gaming hele kvelden. Blir ofte sittende oppe halve natta og forsover seg til jobb. Pga. turnus er han også hjemme på dagtid titt og ofte, og da er det gaming fra barnet er levert i barnehagen og til han skal på jobb. På fridager fram til barnet er hentet. Hadde vært OK om han hadde bidratt med sitt i tillegg, men gamingen tar alt av ledig tid for han. Anonymkode: 0cbb0...684 Sukk, ganske likt som her, altså.. her blir også hans bidrag her hjemme nedprioritert til fordel for gaming. Din virker i det minste til å bortprioritere det mens barnet er hjemme/våkent. Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gamer alt fra 0 til 15 timer i døgnet. Kan gå mange uker uten å spille, også kan jeg I perioder spille masse. Gaming går aldri utover søvn eller jobb. Ganske enkelt. K30 Anonymkode: d4d08...baf Hva med barn? Går det utover de? Ts Anonymkode: cbc1c...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Del Skrevet 12. januar Samboer spiller bare etter at barnet har lagt seg. PS. Jeg spiller litt på ipad om barnet leker selvstendig en stund. Men det blir kanskje et par timer til sammen i uka. Noe mer enn det er ikke greit, syns jeg. Vi holder heller ikke noe særlig på med hobby. Jeg holder på med en liten hobby noen timer på kvelden to ganger i mnd. Samboer får noen timer i helger når det passer med sin hobby, men det er ikke veldig ofte. Anonymkode: bf6ad...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva med barn? Går det utover de? Ts Anonymkode: cbc1c...762 Aldri. Anonymkode: d4d08...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 13. januar #9 Del Skrevet 13. januar Hadde aldri i livet blitt sammen med en som gamet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #10 Del Skrevet 13. januar Spiller dere aldri MED barna? Eller med partner for den saks skyld? Mulig jeg begynner å bli gammel, men synes det er litt trist om det i dag er sånn at gaming = sitte i racerbilstol alene og skrike i headset. Er det ingen som sitter i sofaen lenger og spiller sammen, eller ser på at den andre spiller? Anonymkode: a5f51...203 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #11 Del Skrevet 13. januar jeg tenker at det er rimelig at man bruker like mye tid på det, som om man skulle gått på kor, innebandy eller strikketreff. Det kan ikke være slik at fordi man gamer, så skal man bruke all ledig tid på det - sånn fungerer ikke familielivet. Anonymkode: 850ea...86a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #12 Del Skrevet 13. januar Jeg spiller selv. I lange perioder ikke i det hele tatt (men jeg hører på gamingrelaterte videoer/andre som spiller 😂 på Youtube mens jeg gjør andre ting). Når det kommer ut et spennende nytt spill så tar jeg meg en time nesten hver kveld. Aldri når barnet er våkent (han er bare to år da), og aldri før jeg har gjort alt annet som må gjøres i et hus. Jeg ville mistrivdes sterkt med en partner som satte sin egen hobby foran familien. K35 Anonymkode: 7ed04...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #13 Del Skrevet 13. januar Jeg og mannen gamer begge to, men kun etter barnet er i seng. Jeg gamer 1-2 t når jeg først gamer, mens han nok 2-3 (han legger seg etter meg da han begynner på jobb senere). Det hadde vært uaktuelt for oss å game mens barnet er våkent og hjemme. Da tilbringer vi tid sammen, eller den ene er med barnet mens den andre gjør noe produktivt (husarbeid ol). Anonymkode: 8fbe0...32c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #14 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiller dere aldri MED barna? Eller med partner for den saks skyld? Mulig jeg begynner å bli gammel, men synes det er litt trist om det i dag er sånn at gaming = sitte i racerbilstol alene og skrike i headset. Er det ingen som sitter i sofaen lenger og spiller sammen, eller ser på at den andre spiller? Anonymkode: a5f51...203 Barnet vårt er bare 2 år. Når hun blir litt eldre kommer vi til å spille med henne (forhåpentligvis, hvis hun er interessert). Gleder meg til Mario Kart, Mario Party osv. Anonymkode: 8fbe0...32c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #15 Del Skrevet 13. januar Etter mye diskusjon og frem og tilbake noen år, så er det nå blitt til at mannen bare spiller etter at barna har lagt seg. Litt forskjellig om det er pc, ps eller switch. Av og til spiller vi sammen, eller vi byttet på å spille. I helgene spiller han av og til sammen med barnet. Han har vært litt «tenåring» opp gjennom årene og latt gaming komme foran hus, barn og forhold, men synes det er på et helt ok nivå nå. Anonymkode: 5aa41...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #16 Del Skrevet 13. januar Jeg og partner ser på barna sin våknetid som i hovedsak tid for å være sammen som familie eller gjøre husarbeid, lage mat osv. Barna er 5 og 1 år. Etterhvert når de blir større tenker jeg det blir mer naturlig å gjøre egne ting når de er våkne. Gaming har vi 1-2 timer på om kvelden når ungene sover. Anonymkode: a5660...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #17 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiller dere aldri MED barna? Eller med partner for den saks skyld? Mulig jeg begynner å bli gammel, men synes det er litt trist om det i dag er sånn at gaming = sitte i racerbilstol alene og skrike i headset. Er det ingen som sitter i sofaen lenger og spiller sammen, eller ser på at den andre spiller? Anonymkode: a5f51...203 Det gjør vi med barnet på 5 😊 f.eks dansespill. Jeg og partner spiller innimellom sammen, men mest side ved side som at vi snakker sammen. Ikke online gaming med andre. Men det hadde og vært greit altså. Anonymkode: a5660...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #18 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Gamer alt fra 0 til 15 timer i døgnet. Kan gå mange uker uten å spille, også kan jeg I perioder spille masse. Gaming går aldri utover søvn eller jobb. Ganske enkelt. K30 Anonymkode: d4d08...baf Samme her. Kvinne 34 år. Har hatt en del fri i det siste, og har blitt mye gaming. Men jeg har verken barn eller samboer. Jeg syns ikke det høres greit ut å spille og være utilgjengelig for barn. Da får man vente til de har lagt seg. Anonymkode: 7d63e...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 13. januar #19 Del Skrevet 13. januar (endret) Det du beskriver kaller man avhengighet. Det er ikke noe annetledes enn å gå med ølflaska i hånda like ofte. Jeg hadde bestilt time på FVK som første steg. Dette må endres. Mann/kamerater spiller rollespill på nett sammen. 80% har barn nå. De starter i 20tiden, og avslutter sånn 23. Så møtes de 1-2 ganger i året for helgesamlinger sosialt og med spill. De spiller ikke hver kveld, men 1-2 gg i uka? Endret 13. januar av AprilLudgate 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #20 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og hva tenker dere er OK? Tenker i hovedsak mens barna er våken/tilstede? Hvor mye i ukedagene og hvor mye i helgene? Jeg føler min partner gamer omtrent all ledig tid hjemme. Om ettermiddagen når han kommer hjem fra jobb, og store deler av lørdag/søndag. Til og med de få gangene han gjør husarbeid, går han med gamingkonsollen i hendene. Han er selvsagt vanskelig å få kontakt med, og barnet må ofte prate til han både to, tre og fire ganger før han får kontakt. Barnet er nå 7 år, og det har vært sånn mer eller mindre hele tiden. I perioder kan han begrense seg litt (særlig om jeg synes det blir mye skjerm også med tanke på barnets skjermtid), men mener at vi lever i en såpass moderne tid, at det må være lov. Det er hans måte å slappe av på når han har fri. Til en viss grad skjønner jeg det, og det er på en måte hans hobby. Men er mange timer spilling i løpet av en uke vanlig når man har barn? Anonymkode: cbc1c...762 Vi gamer begge to (en ser på og den andre spiller) i en time eller ti. Vi spiller Silent Hill nå så selvfølgelig spiller vi aldri når ungene er våkne. Anonymkode: 4b195...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå