AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #21 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor MÅ du lage noe i rosa og tull, når du vet de ikke liker det? En 1-åring gir virkelig blaffen i farge. Og smykker til baby..? Det finnes så mange fine barneklær som ikke er rosa. Hva med å heller gi det? De er kanskje ekstreme andre veien, men dette rosa prinsessestyret har gått for langt. Anonymkode: 7bab0...58c fru Alving skrev (33 minutter siden): Hvis du vet at foreldrene ikke liker rosa jentegreier så la nå være å kjøpe det. Min første er gutt og jeg husker jeg syntes de små jentene i barnehagen hans konstant gikk rundt i rosa og kjoler med tyll. Bare la de styre på så tenker jeg denne jenta vil ha egne meninger og ønsker etter hvert.. Sånn jeg leser det, er det far som har rare meninger om ting, som søster må forholde seg til. Trist i så fall 😕 Anonymkode: 9e5a8...b6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #22 Del Skrevet 9 timer siden 0/10 Anonymkode: d0e46...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #23 Del Skrevet 9 timer siden Uanonym bruker skrev (12 minutter siden): Hva har du på en gutt med samme mengden hår, da? Hvis man velger å la sønnen ha så langt hår kan man bruke hårstrikk. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Pass på å skjerm din egen unge fra den syke svogeren og søstra di som har mista seg selv Anonymkode: f25ff...bca Ja altså han er ikke helt god på flere områder, viser tydelig at han ikke er helt fan av mine barn så de får ikke dra dit uten meg om han er der. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke skap så mye styr rundt det. Kjøp nøytrale ting, ivertfall inntil jenta selv sier hva hun liker. Men kutt han rett av hvis han pirker på din datter. Da sier du at barn må få utforske hva de liker, det har ikke noe å si hvilke farger de liker, det trenger ikke voksne å prøve å overstyre. Anonymkode: 210cc...51c Ja, må nesten det. Takk for rådet Anonymkode: 78587...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #24 Del Skrevet 9 timer siden Hva får guttebarn som fine minner i steden for smykker? Anonymkode: 7bab0...58c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #25 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva får guttebarn som fine minner i steden for smykker? Anonymkode: 7bab0...58c Hva har det med denne saken å gjøre? Anonymkode: f4b40...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #26 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Så leit for dette barnet at foreldrene har bestemt personligheten hennes før hun får vist det frem selv. Anonymkode: f4b40...6da Hva tror du foreldre som kler ut jentene som prinsesser fra de er født har gjort da? De små prinsessene har neppe valgt dette selv. Anonymkode: 83bd6...53b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8 timer siden #27 Del Skrevet 8 timer siden Hmmm, hvis problemet her er at foreldrene ønsker seg en guttejente, er det ikke et problem. Det er da akkurat det samme for deg (og alle andre) om de vil ha ei superjentene jente, eller en guttejente eller noe midt i mellom. Problemet oppstår bare hvis det er slik at søsteren din lar seg overkjøre av samboeren sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva får guttebarn som fine minner i steden for smykker? Anonymkode: 7bab0...58c Aner ikke. Faktisk. Jeg har ingen brødre og var veldig liten da fetterne mine hadde bursdager og dåp og det som er. Har selv en sønn nå og jeg er faktisk usikker fordi jeg vil gjerne gi ham noe. Vi har album, jeg har noen fine bilder på sånn aluminiumslerret, men prøver å finne det. Anonymkode: 78587...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #29 Del Skrevet 8 timer siden Når datteren vår ble født for over 25 år siden sa jeg også at jeg ikke ønsket rosa klær, jeg hadde veldig imot rosa til jenter og lyseblått til gutter. Så de første par årene var det alt annet enn rosa. Så ble hun 3-4 år og kom i prinsesse alderen, da ble det mye rosa. Denne perioden gikk over igjen. I voksen alder er hun ingen rosa prinsesse, mer en blanding av tøff og feminin alt utifra situasjonen hun er i. Så jeg tror det har minimalt å si hva foreldrene tenker og ønsker. Jeg liker fortsatt ikke rosa da. Anonymkode: 2b6df...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #30 Del Skrevet 8 timer siden Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Hmmm, hvis problemet her er at foreldrene ønsker seg en guttejente, er det ikke et problem. Det er da akkurat det samme for deg (og alle andre) om de vil ha ei superjentene jente, eller en guttejente eller noe midt i mellom. Problemet oppstår bare hvis det er slik at søsteren din lar seg overkjøre av samboeren sin. Problemet er vel heller det at det barnet kanskje ikke får utfolde seg om foreldrene har meninger om hvordan hun skal gjøre dette og at hun skuffer faren sin fordi hun kanskje blir noe han ikke forventer. Ikke sikkert, men kanskje. Anonymkode: 78587...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #31 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tror du foreldre som kler ut jentene som prinsesser fra de er født har gjort da? De små prinsessene har neppe valgt dette selv. Anonymkode: 83bd6...53b Jeg har ikke møtt noen foreldre som gjør det. Jeg har selv en 4 åring og har blitt kjent med mange foreldre og deres barn de siste årene. Skal gjøre meg noen tanker hvis jeg noen gang ser nyfødte prinsesser, så skal du få beskjed. Anonymkode: f4b40...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #32 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når datteren vår ble født for over 25 år siden sa jeg også at jeg ikke ønsket rosa klær, jeg hadde veldig imot rosa til jenter og lyseblått til gutter. Så de første par årene var det alt annet enn rosa. Så ble hun 3-4 år og kom i prinsesse alderen, da ble det mye rosa. Denne perioden gikk over igjen. I voksen alder er hun ingen rosa prinsesse, mer en blanding av tøff og feminin alt utifra situasjonen hun er i. Så jeg tror det har minimalt å si hva foreldrene tenker og ønsker. Jeg liker fortsatt ikke rosa da. Anonymkode: 2b6df...d3d Helt innafor det Anonymkode: 78587...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8 timer siden #33 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet er vel heller det at det barnet kanskje ikke får utfolde seg om foreldrene har meninger om hvordan hun skal gjøre dette og at hun skuffer faren sin fordi hun kanskje blir noe han ikke forventer. Ikke sikkert, men kanskje. Anonymkode: 78587...466 Det jeg mener med overkjøring da, skjønner du! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #34 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva tror du foreldre som kler ut jentene som prinsesser fra de er født har gjort da? De små prinsessene har neppe valgt dette selv. Anonymkode: 83bd6...53b Min jente var ganske tydelig på hva hun ville ha. Hun satt i vogna mens vi kikka på hm etter klær til barnehage start. Sånn kjole med glitter var det hun dro i og absolutt skulle ha. Den rutete kjolen jeg stod med var ikke like populær. Husker jeg brukte bare kjoler på henne fordi det var praktisk med tights. Anonymkode: 78587...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva har det med denne saken å gjøre? Anonymkode: f4b40...6da Fordi jentebarn får smykker, sølv og andre fine minner, mens guttene får leker. Som om jentene fortsatt trengte medgift inn i ekteskapet. Skal du kjøpe kort kan du velge mellom kort til "verdens søteste jente" og "verdens tøffeste gutt". Min jente som fortsatt er i barnehagen har fått neglelakk, lekesminke, ørten tyllkjoler, glitterspray, hårmaskara, nok hårpynt til 60 barn. Fra diverse velmenende familiemedlemmer. Som foreldre må man stå i mot kjønnspresset når mange er helt hodeløse. Gutten får leker og turutstyr fra de samme folka. Anonymkode: 7bab0...58c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #36 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Veldig spesielt. Synes synd på henne, det er så rart at samfunnet går i strupen på femininitet som en svakhet man bør være foruten. Jenter med maskuline egenskaper som mot og 'jovialhet' belønnes ikke på grunn av egenskapene alene, men fordi de likner mer på gutter - og belønnes for det. Femininitet er så hardt under angrep at til og med voksne kvinner internaliserer det som et symptom på dumhet, feighet og "prinsesse"-oppførsel. Synes bare synd på de barna det går utover. Anonymkode: 7e08a...86b hahaha ja. er fremdeles traumatisert etter å ha gått i klasse med masse guttejenter.... boring shit Anonymkode: 0aca0...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi jentebarn får smykker, sølv og andre fine minner, mens guttene får leker. Som om jentene fortsatt trengte medgift inn i ekteskapet. Skal du kjøpe kort kan du velge mellom kort til "verdens søteste jente" og "verdens tøffeste gutt". Min jente som fortsatt er i barnehagen har fått neglelakk, lekesminke, ørten tyllkjoler, glitterspray, hårmaskara, nok hårpynt til 60 barn. Fra diverse velmenende familiemedlemmer. Som foreldre må man stå i mot kjønnspresset når mange er helt hodeløse. Gutten får leker og turutstyr fra de samme folka. Anonymkode: 7bab0...58c Hm, ok. Den siste gaven (foruten julegaver) min datter fikk fra bestemor var en turkniv med inngravert navn. Tidligere i sommer fikk hun fiskestang av sin onkel. Jeg tror hun har et smykke og et armbånd som hun har arvet av bestemor nummer 2 (med unntak av selvvlagde smykker). Jeg opplever ikke det du beskriver. Anonymkode: f4b40...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #38 Del Skrevet 8 timer siden Så merkelig holdning han har….hva er galt med å la jenter pynte seg litt? Jeg har to jenter og de elsket tyllskjørt, smykker, rosa og lilla som små. Uten at de ble skadet av det når de ble større. Tror mange jenter har en fase i småbarnsalderen der de elsker å pynte seg. Og da bør han la hun få den gleden. Værre enn en skikkelig feminist han der Anonymkode: 78ffd...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #39 Del Skrevet 7 timer siden Jeg var litt sånn selv, at jeg så rosa overalt og ble veldig lei av det så jeg skulle ikke kjøpe noe rosa til min baby. Det gikk et par mnd og så ble det overvekt av rosa fordi baby fikk mye i gave og alt hun fikk var rosa. En bursdag fikk hun tre dokker, alle kledd i rosa og med rosa tilbehør. Det kan være irriterende, men det er bare å bite det i seg. Å bli sur og klage over at gaven er for rosa og jålete, spesielt når du har laget noe hjemmelaget, er sært og uforskammet. Sånt gjør man ikke. Anonymkode: 6e707...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Del Skrevet 6 timer siden De børster ikke håret på ungen? Det er hvertfall sånne ting vi som jobber i barnehage reagerer på… Anonymkode: 0bff4...ded 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå