Gå til innhold

Lei av a4 livet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er 21 år og allerede sykt lei a4 livet. Begynner i en ny jobb nå i februar som er 8-16 jobb og kjenner at jeg anger på at jeg søkte den, takket ja og at jeg har mest lyst til å bare si til dem at jeg ikke kan begynne allikevel! Jeg hater sånne jobber, hvor man venter på fredagen og gruer seg til mandag. Det er et liv jeg absolutt ikke vil leve. Orker ikke tanken på å ikke få gjøre å oppleve det jeg vil og ikke minst reise. Dessverre så er penger det som driver ting rundt så må så klart jobbe. Men har noen noe forslag til jobber som er langt fra a4 og som ikke krever heftig utdanning? 

Anonymkode: 7d7ef...52d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg regner med du uansett  jobbe. Kanskje turnus-jobber kan være et alternativ? For eksempel off-shore? 2 veker jobb - 4 uker fri?

Kan også få slike stillinger innen helse.

De jeg kjenner med slike jobber sier de aldri hadde taklet 9-5. 

Anonymkode: 43cd2...2fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spre på benene. Krever ikke mye utdanning og trenger heller ikke å være A4.

Men seriøs da!

Hva forventer du da? Om du vil ha penger så må du gjøre et bidrag til samfunnet. Samfunnet driftes ikke av seg selv. Og ja, noen må stå fra 8 til 16 og noen andre må stå opp juleaften.

Om du hater den jobben før du begynte, så burde du utrede hva ditt samfunnsbidrag kan være. Du er fortsatt ung og du kan fortsatt søke og studere eller rette opp i det på annet vis.

Ikke vent til du er 30 eller så vil livet vise deg virkelig hva A4, hansterhjul og alt dette betyr.

Og en ting til. Vær en frugalist i minst 5 år. Best om du bor i en liten varebil. Et par med bokser bør være nok. Kom deg ut og kjenn hvordan livet er på andre siden.

:skya:

Anonymkode: a8c1d...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! Jeg er 21 år og allerede sykt lei a4 livet. Begynner i en ny jobb nå i februar som er 8-16 jobb og kjenner at jeg anger på at jeg søkte den, takket ja og at jeg har mest lyst til å bare si til dem at jeg ikke kan begynne allikevel! Jeg hater sånne jobber, hvor man venter på fredagen og gruer seg til mandag. Det er et liv jeg absolutt ikke vil leve. Orker ikke tanken på å ikke få gjøre å oppleve det jeg vil og ikke minst reise. Dessverre så er penger det som driver ting rundt så må så klart jobbe. Men har noen noe forslag til jobber som er langt fra a4 og som ikke krever heftig utdanning

Anonymkode: 7d7ef...52d

Vet ikke hva du legger i uttrykket "heftig" utdanning, men du er nødt til å gjøre en innsats hvis du skal komme dit du vil. Interessante, kule og godt betalte jobber får du ikke uten utdannelse (med mindre du er artist eller influencer), og for å langt må du ha til tider kjipe fag og gode karakterer.

Jeg surret rundt lenge før jeg fant ut hva jeg ville, og det har kostet blod, svette og tårer i bøtter og spann. Jeg jobber på sjøen 10 uker på og 10 uker av.

Anonymkode: 8e00f...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte 20-årene mine på å jobbe i fengsel. Svært interessant erfaring som ga meg et helt unikt innblikk i en verden de fleste vet lite eller ingenting om. 

Turnusjobb med gode muligheter for langfri så fikk reise, oppleve og ha godt med fri mellom slagene.

Nå er jeg 40 og har 2 små barn. Jobber i en ordinær kontorjobb fordi det passer min livssituasjon best akkurat nå. Merker likevel savner adrenalinet, spenningen, de interessante samtalene med mennesker jeg ellers aldri hadde møtt, det unike kollegiale og turnuslivet.

Anonymkode: c8de9...235

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet er for kjipt, aha. 
Det regner hele året. 🎼🎹

Som de synger i countrymusikken: « Find what you love and call it work»

Alternativt finner du meningen med livet utenfor jobb. Døgnet har 24 timer. 8 til jobb, 16 til deg. 8 til skjønnhetssøvn og 8 timer helt til bare deg. Ikke dos de bort på KG, TikTok og annet, men gjør noe som gjør deg lykkelig og gir deg overskudd. 

Anonymkode: 2759b...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...