Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nå står det jo faktisk ikke et eneste ord om Bærum i det andre oppslaget du linker til, gjør det?

Forøvrig står det jo stadig artikler av denne typen i avisene, med stedsnavn og opprinnelse oppgitt. Kan ikke se at det er noe nytt, eller at det er spesielt for Bærum?

Var vel noe av poenget at det ikke sto hvor den andre var fra.... hallo..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hahaha!

"Person fra Våler" liksom!

Hvis det ikke var for konteksten, hadde jeg aldri skjønt at Våler var i Bærum :ler:

Er det et "fattigområde" a la Rykkinn eller indre Lommedalen eller?

Bare spør, sånn til opplysning for oss som ikke er så veldig kjent der...

Sikker på at det ikke var lokalavisa??

Personlig har jeg ingenting imot Bærumsfolk, bortsett fra at jeg har truffet flere klyser derfra enn fra noe annet sted ellers i Norge.

Til opplysning: Våler en en kommune et helt annet sted i landet, og slettes ikke i Bærum. Det var hele poenget, å vise at andre kommuner ikke ville blitt nevnt slik.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det no jeg skal bli fornermet for den andre artikkelen er fra området der jeg bor? ;)

Har da ikke noe med å bli fornærmet å gjøre. Har med medias fremstilling å gjøre, som er ulik ut ifran hvor i landet man bor.

Alle de som tror at bærumsfolk er så rike hele hurven; hvor kult tror dere det er å vokse opp i kommunal leilighet med foreldre på sosialen, og bli møtt med dette over alt man går, når man sier hvor man er fra. Det kan være ganske så tøft, skal jeg si dere.

Skrevet
Denne "familien" du beskriver, hvis den finnes, vet at de er nederst på rangstigen. De har ikke lyst til å bli brettet ut i avisen.

Men mennesker fra Bærum liker altså å bli uthengt?

"Tilfeldigvis" rett efter alle oppslagene om ungdom fra Bærum, og hva de visstnok har bedrevet i Hemsedal.

Pappaguttene fra Bærum derimot, synes de er superkule og har ingenting imot å la fordommene sine komme på trykk.

Jeg tviler på at de hadde så mye å si for hvordan artikkelen blir utformet. Det trengs ikke mer enn noen bilder, et par sitater og menneskers fordommer før man har en virkelig spekulativ artikkel, slik som den jeg refererte til.

Synes du fremdeles det er samme sak?

Det er mye av samme sak.

Gjest Gjest
Skrevet
Men finnes det ikke et "Våler" i Bærum også da?

Eller er det Våle, eller Valle eller noe :klø:

Valler.

Uttales ganske annerledes enn Våler (med tykk l)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...