AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hei. Er det korrekt at det er lov å benytte angreretten og returnere klær som er handlet på nettet, selv om de er kjøpt på opphørssalg? Grunnen til at jeg skal returnere dem er at de tilfredsstiller ikke forventningene mine. Det er ellers ikke noe feil ved dem. Størrelsene er også riktig. Da jeg kontaktet nettbutikken vedrørende retur, fikk jeg en mail tilbake der jeg fikk tilbud om å bytte dersom det var mangler ved klærne eller ikke rett størrelse. De hoppet bukk over at jeg ønsket å benytte meg av angreretten og sende alt i retur. Hva sier loven? Anonymkode: f2958...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Er det korrekt at det er lov å benytte angreretten og returnere klær som er handlet på nettet, selv om de er kjøpt på opphørssalg? Grunnen til at jeg skal returnere dem er at de tilfredsstiller ikke forventningene mine. Det er ellers ikke noe feil ved dem. Størrelsene er også riktig. Da jeg kontaktet nettbutikken vedrørende retur, fikk jeg en mail tilbake der jeg fikk tilbud om å bytte dersom det var mangler ved klærne eller ikke rett størrelse. De hoppet bukk over at jeg ønsket å benytte meg av angreretten og sende alt i retur. Hva sier loven? Anonymkode: f2958...aff Her må du gå inn i lovverket og finlese. Du må og lese hva som står om betingelser ved kjøp, som du har godtatt, da du gjorde netthandelen. Er det opphørssalg og dette tydelig fremkommer så kan de lage egne regler, men om disse egne reglene holder, rent juridisk, det er spørsmålet her. Du kan og ta en telefon til forbrukerombudet i morge, da får du et svar du kan forholde deg til, men som det ikke er sikkert butikken forholder seg til, fordi de er i avvikling og det får ingen konsekvens for dem om de bryter loven. Anonymkode: fd3a1...900 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/ Anonymkode: 0cb71...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/ Anonymkode: 0cb71...ba8 Der står det ikke ett ord om opphørssalg. Anonymkode: fd3a1...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå