Gå til innhold

Gjør man det slutt pga svigermor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså, vi er forholdsvis tidlig i relasjonen siden jeg vurderer gjøre det slutt pga svigermor. Men jeg vet ikke om jeg orker dette. Saken er som følger.

Etter mange års studier flytta jeg hjem. Møtte en jeg husker sånn smått fra jeg var veldig ung. Dritkjekk var han den gang, og det er han ennå. Da hadde han dame, men han er singel nå. Jeg er 30, han er i 40 årene. Ingen av oss har barn. Vært sammen ca 6mnd.

Uansett, ryktes at damer han har hatt har dumpa han pga at moren er vanskelig. Vi bor på bygda, og her er mye sladder, så jeg har ikke brydd meg så mye om dette før nå sener tid.

Han har bygd hus i samme byggefelt som foreldrene, men ikke vegg i vegg. Må ta på yttertøy for å besøke, for å si det sånn. Men de har et alt for tett bånd, og hun oppfører seg som han er barn ennå. 
Han spiser middag der hver dag etter jobb og blir sur hvis hun ikke er hjemme uten å ha sagt fra. Hun vasker klærne hans. Hun vasker huset hans hver uke. Mange ganger hver uke tror jeg faktisk. Hun møblerer og maler og styrer der uten å spørre han hvis hun ser noe hun syns er fint. Det ommøbleres ofte når han er på jobb. 
Her for noe siden hadde hun kjøpt noe nips hun tenkte han skulle ha på en hylle i stua. Det gikk en faen i meg, så jeg flytta det til en annen hylle. Og da rabla det for mor, skikkelig sur for at det ikke sto der hun hadde planlagt. 
Og idag rabla det for meg. Våkna av at hun hadde låst seg inn og styra på kjøkkenet for å lage frokost til han. Ikke til meg, hun visste jo ikke at han hadde gjester på overnattting som hun sa.

Har skjedd sånne ting som dette her hele tiden. Større og mindre greier. Men det er så irriterende 😠 

Jeg har snakket med kjæresten om det. Han er bare glad for at mamma bryr seg. Skjønner ikke at det kan gå utover meg og mitt forhold til henne. Eller han. Han omtaler henne som verdens beste mamma. 

Er dere her på KG enig i at dette er dødfødt? Og ikke normalt ? Altså, jeg orker ikke!! Det er jo bare å innse at det blir strevsomt i mange år til. Og at det nok er sant som ryktene sier, at moren er i årsak til at han ikke har hatt noen lange forhold. 

Anonymkode: 8f3a1...3a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hah ja! Ikke normalt. Der må navlestrengen kuttes. Hadde dumpa, høres ut som det er de som er i forhold. 

Anonymkode: 868be...52b

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette er riktig er det en mann du ikke ønsker å ha et forhold til. Det er ikke bare moren hans som er problemet, for å si det mildt. 

Anonymkode: c3005...895

• Liker 9
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gjort det slutt pga av han. Han ammes jo enda. Blir sur om moren er borte uten å sagt i fra? Han er jo ikke rett nagla. 

Anonymkode: 9f372...1d1

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke normalt. Hun degger for ham som en baby. Hadde først og fremst tenkt at han var usexy. Npr dere får barn så blir du den nye mammaen hans.

Anonymkode: 69306...abb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var usexy å lese.

Jeg hadde valgt å bryte, også hadde jeg vært ærlig om grunnen.

Anonymkode: 1fd99...c42

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Godt dere er enige med meg, jeg kjenner at dette er nok. Han syns som sagt jeg overdramatiserer dette her og at det er viktig å ha et godt forhold til sine foreldre. 
Jeg skal ikke ha barn med han, forholdet er nok over før januar er halvveis. Er drit lei! 
TS

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Godt dere er enige med meg, jeg kjenner at dette er nok. Han syns som sagt jeg overdramatiserer dette her og at det er viktig å ha et godt forhold til sine foreldre. 
Jeg skal ikke ha barn med han, forholdet er nok over før januar er halvveis. Er drit lei! 
TS

Er jo ikke noe intellektuelt håp når han ikke ser forskjellen mellom å ha et godt forhold til foreldrene sine og det her.

Han får bare være singel frem til han skjønner at det er han som er problemet.

Anonymkode: 69306...abb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ah. Jeg har slik svigermor. Men ikke mot oss men mot andre sønnen. Hun vil eie han. Ingen damer er bra nok for han. Hun har styrt han i alle år. Min mann vil ikke ha noe med henne å gjøre. Så er ikke noe problemer for oss eller meg. Men svogeren min stakkar. Han får jo ingen å dele livet med. Han spiser middag til henne nesten hver dag han å. Så vasker hun leiligheten hans. Og møblerer. Så det høres ut som samme svigermor. 😂😂

Anonymkode: 31daa...846

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært borti en sånn, men da møtte jeg ham på studiestedet så jeg så ikke først hvor galt det var. Moren bestemte alt. Hun hadde innlogging til StudentWeb og sjekket karakterer, og styrte det meste. Om han blir sur fordi hun er borte uten å gi beskjed så er det jo tydelig at han er veldig avhengig av moren, og ikke bare hun som styrer. Det så jeg hos meg også. 

De har altfor tett forhold og det vil bli et slit å få barn med de to, for det blir med de to, og mulig faren også. Om dere har tenkt på barn da. 
Her tror jeg ikke ultimatum og krav vil hjelpe, men du kan jo prøve om forholdet er veldig viktig for deg. Jeg hadde nok gått videre. 40 pluss og mor vasker klær og styrer, det hadde ikke jeg orket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet så gjør ikke damene det slutt på grunn av svigermor, men på grunn av han.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gjort det slutt pga svigermor.

Men jeg ønsker meg en mann som har boevne nok til å vaske sitt eget undertøy og gulv...

Det er ikke svigermor som er problemet her, det er han.

Anonymkode: 9a383...fed

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke SVIGERERMOR som er problemet men MANNEN som ikke setter grenser. 

Det er bare å slå opp, han er over førti år og dette kommer aldri til å endre seg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en overinvolvert svigermor, som i starten ønsket å lage ett bånd med meg.. ble litt mye, følte meg spist opp. Aldri opplevd ett menneske som var så intenst nysgjerrig på meg som hun der. Utover i forholdet merket jeg at hun konkurrerte med meg, og var veldig belærende og om ikke jeg spurte henne om helt opplagte ting, ble hun fornærmet. Jeg hadde jo en egen mor å støtte meg til, ble værre når vi fikk barn. Ringte han hele tiden, og av og til så var det meg hun ville snakke med. Aldri følt meg så liten i voksen alder. Aldri igjen. Mannen har funnet ny og jeg må bare si lykke til. Jeg vil ikke bli gammel med en mammagutt. 

han hørte heller på henne enn meg. 

Anonymkode: 6cc6d...67f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Altså, vi er forholdsvis tidlig i relasjonen siden jeg vurderer gjøre det slutt pga svigermor. Men jeg vet ikke om jeg orker dette. Saken er som følger.

Etter mange års studier flytta jeg hjem. Møtte en jeg husker sånn smått fra jeg var veldig ung. Dritkjekk var han den gang, og det er han ennå. Da hadde han dame, men han er singel nå. Jeg er 30, han er i 40 årene. Ingen av oss har barn. Vært sammen ca 6mnd.

Uansett, ryktes at damer han har hatt har dumpa han pga at moren er vanskelig. Vi bor på bygda, og her er mye sladder, så jeg har ikke brydd meg så mye om dette før nå sener tid.

Han har bygd hus i samme byggefelt som foreldrene, men ikke vegg i vegg. Må ta på yttertøy for å besøke, for å si det sånn. Men de har et alt for tett bånd, og hun oppfører seg som han er barn ennå. 
Han spiser middag der hver dag etter jobb og blir sur hvis hun ikke er hjemme uten å ha sagt fra. Hun vasker klærne hans. Hun vasker huset hans hver uke. Mange ganger hver uke tror jeg faktisk. Hun møblerer og maler og styrer der uten å spørre han hvis hun ser noe hun syns er fint. Det ommøbleres ofte når han er på jobb. 
Her for noe siden hadde hun kjøpt noe nips hun tenkte han skulle ha på en hylle i stua. Det gikk en faen i meg, så jeg flytta det til en annen hylle. Og da rabla det for mor, skikkelig sur for at det ikke sto der hun hadde planlagt. 
Og idag rabla det for meg. Våkna av at hun hadde låst seg inn og styra på kjøkkenet for å lage frokost til han. Ikke til meg, hun visste jo ikke at han hadde gjester på overnattting som hun sa.

Har skjedd sånne ting som dette her hele tiden. Større og mindre greier. Men det er så irriterende 😠 

Jeg har snakket med kjæresten om det. Han er bare glad for at mamma bryr seg. Skjønner ikke at det kan gå utover meg og mitt forhold til henne. Eller han. Han omtaler henne som verdens beste mamma. 

Er dere her på KG enig i at dette er dødfødt? Og ikke normalt ? Altså, jeg orker ikke!! Det er jo bare å innse at det blir strevsomt i mange år til. Og at det nok er sant som ryktene sier, at moren er i årsak til at han ikke har hatt noen lange forhold. 

Hadde gjort det slutt pga de tingene i hylla som du har flyttet på. Det viser at dette blir vanskelig...

Anonymkode: f808c...28f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det at hun kjøpte ting, pyntet og matet han er ikke et problem i grunn.  Det som er problemet er hvordan hun er når andre tar over/han gjør det selv. Ref ting som ble flytter. 

Anonymkode: f808c...28f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har du prøvd å si ifra til moren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke pga svigermor du gjør det slutt, men rett og slett fordi han ikke vil bli voksen og ta ansvar for eget liv. Han foretrekker jo at moren har en så stor mamma-rolle i livet hans, det er sånn han vil ha det.

Så må du finne ut av om det er sånn du ønsker å ha det også. Jeg hadde ikke giddet, og hadde gjort det slutt for lenge siden.

Anonymkode: 83d86...815

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du skulle lykkes i å få mor til å trekke seg litt unna, må sannsynligvis su overta oppgavene hennes. Lage mat, rydde, vaske alle klærne, alt vedlikehold og oppgradering i hjemmet. Han er jo vant til et skyhøyt servicenivå, han vil neppe ta over selv.

Anonymkode: 607b6...cb6

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...