AnonymBruker Skrevet 13. januar #41 Del Skrevet 13. januar Det er spesielt å gjøre. Med mindre de selv ønsker det. Og ikke sikkert dette er noe de ønsker akkurat nå midt oppi det. Men kanskje om et par år. La de få bestemme over disse skjortene selv. Noen vil kaste, noen vil ta vare på de slik de er og andre velger evt å lage noe. Det beste du kan gjøre er å la de sørge. Sorg er forskjellig og du bør kunne stå i det sammen med de framfor å prøve å «reparere» noe av sorgen. Virker egentlig mer som at du ikke aksepterer og anerkjenner deres sorg i måten du skriver på hvordan din svigerinne og mann reagerer. Anonymkode: e8886...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 13. januar #42 Del Skrevet 13. januar Ikke noe vi ville gjort i min familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #43 Del Skrevet 13. januar Nei, la det være en ide i hodet ditt akkurat nå. Om det fortsatt er noe du tenker på om noen måneder så luft det til de da, nå er alle i en slags sjokk-sorg-prosess, la de være. Anonymkode: 03446...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #44 Del Skrevet 13. januar En ting til, du gir ut såpass mye informasjon at det for noen ikke er så vanskelig å kjenne igjen familien du snakker om. Anonymkode: 03446...afd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #45 Del Skrevet 13. januar Mannen har vært død i mindre enn en måned, og du vil klippe opp klærne hans for å sy «sørgepute». La nå de pårørende få sørge så lenge de vil uten at du begynner å rydde i avdødes klær for å sy av de. Anonymkode: e2bd3...477 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 13. januar #46 Del Skrevet 13. januar Det er veldig spesielt, ja. Tror du skal være veldig sikker på at det treffer før du begir deg ut på det. Jeg ville opplevd det som creepy selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 13. januar #47 Del Skrevet 13. januar Jeg skjønner at du mener det godt, men jeg synes det er altfor tidlig, og du bør i alle tilfeller være 100% sikker på at det er noe de hadde syntes var ok. Jeg hadde ikke likt at noen "utenfor" hadde forsynt seg av min fars klær så tidlig etter dødsfallet og bestemt hva som skulle gjøres med dem. Det synes jeg skal være forbeholdt de nærmeste, og da etter noe tid. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #48 Del Skrevet 13. januar Uff dette er noe jeg hadde syntes var veldig ekkelt å få. Å sørge er noe man må få tid og rom til å gjøre, ikke bli påtvunget gjennom puter og julepynt. Hadde mannen min dødd og noen hadde kommet med en pute laget av klærne hans hadde jeg rett og slett blitt opprørt og lei meg Anonymkode: d6cc0...84d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #49 Del Skrevet 13. januar Noen liker sånt kjempegodt. Andre ikke. Din mann sier han ikke ser poenget... Anonymkode: a2277...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 13. januar #50 Del Skrevet 13. januar Jeg hadde ikke likt å få en slik gave, det er veldig creepy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 13. januar #51 Del Skrevet 13. januar Fretex er en grei plass for donasjon av skjorter til avdød eier. Sørgeputer er for sært for meg, men jeg er lite sentimental av meg og ser rasjonelt på det meste. For andre kan det kanskje være en god i de, men ville personlig ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #52 Del Skrevet 13. januar Det å ødelegge klær som en nylig avdød har hatt er det jeg reagerer mest på. Klærne har så mye minner i seg, og er vanskelig å kvitte seg med i det hele tatt. Etterhvert beholder man noen plagg som kanskje vedkommende har brukt ekstra mye som et minne, og gir bort resten. Anonymkode: 2301a...731 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #53 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 18.01): Min svigerfar døde brått og uventet 4 juledag, hele familien og venner er sjokkert og i dyp sorg. Min svigerinne sitter med mye anger og klarer ikke sove om natta pga hun kverner og Min mann gråter til tider. Svigerfar døde knappe 45 minutter etter å fått kreftdiagnosen på sykehuset, dette var like stort sjokk på svigerfar som oss andre og han sovnet inn like etterpå. Det jeg lurer på er om jeg skal lage en sørgepute utav en av hans gamle hverdagskjorter og gi til svigerinne og hennes mann og 4 sønner, lurer også på å eller/attpåtil sy noen juletrepynt hjerter utav skjortestoffet med navnet hans og dato slik at de kan henge på juletreet slik at han på en måte kan bli med i jula (i spirit og tanker) han var meget godt likt og veldig nær i familien. Er dette helt korka?? Min mann er meget skeptisk, men han er også blottet for endel sentimentalitet og symbolikk.. så er litt rådvill her, har ikke lyst til å bruke mye tid og krefter på noe jeg håper de setter pris på, men blir heller ledd av og få alt i retur.. Anonymkode: f0b4e...fe9 I utgangspunktet vil jeg si dropp det, hadde evt spurt om det er noe de ønsker å få. Anonymkode: efd14...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #54 Del Skrevet 12. februar Klar over at denne tråden er en måned gammel, men dette høres altså så misforstått ut at jeg virkelig håper TS lyttet til mannens innsigelser og det øredøvende flertallet av svar i denne tråden. Tror nok risikoen for å "bli ledd av og få alt i retur" er liten. Risikoen for å forårsake stort ubehag både på dine vegne og for den som må forholde seg til valget mellom en evig creepy påminnelse og å pælme et symbol på dynga, derimot, er enorm. Anonymkode: 31992...f93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 18. februar #55 Del Skrevet 18. februar Ja, det er creepy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #56 Del Skrevet 27. februar Jeg har sett noen bilder der noen har laget slike puter med teksten "This is a shirt I used to wear, whenever you hold it I'll be there". På en måte fint, på en måte rart. Man skal ihvertfall være helt sikker på at det er noe mottaker vil være komfortabel med og vil sette pris på. Hvis ikke kan det bli fryktelig ubehagelig. Anonymkode: 0562f...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #57 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 18.01): Min svigerfar døde brått og uventet 4 juledag, hele familien og venner er sjokkert og i dyp sorg. Min svigerinne sitter med mye anger og klarer ikke sove om natta pga hun kverner og Min mann gråter til tider. Svigerfar døde knappe 45 minutter etter å fått kreftdiagnosen på sykehuset, dette var like stort sjokk på svigerfar som oss andre og han sovnet inn like etterpå. Det jeg lurer på er om jeg skal lage en sørgepute utav en av hans gamle hverdagskjorter og gi til svigerinne og hennes mann og 4 sønner, lurer også på å eller/attpåtil sy noen juletrepynt hjerter utav skjortestoffet med navnet hans og dato slik at de kan henge på juletreet slik at han på en måte kan bli med i jula (i spirit og tanker) han var meget godt likt og veldig nær i familien. Er dette helt korka?? Min mann er meget skeptisk, men han er også blottet for endel sentimentalitet og symbolikk.. så er litt rådvill her, har ikke lyst til å bruke mye tid og krefter på noe jeg håper de setter pris på, men blir heller ledd av og få alt i retur.. Anonymkode: f0b4e...fe9 Du må legge vekk TikTok. Anonymkode: 645ba...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. februar #58 Del Skrevet 27. februar Jeg hadde satt pris på det. På omtanke og kjærlighet i det. Det vanskeligste med sorg er at folk ofte styrer unna å konfrontere den, og ønsker at man skal gå kjapt videre. Handlingen hadde vært en anerkjennelse av sorgen og savnet, som jeg hadde ansett som akkurat det. Uavhengig om jeg kom til å virkelig bruke sørgeputa eller ikke. Antagelig hadde jeg brukt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #59 Del Skrevet 27. februar Personlig så er jeg ikke så glad i sånt. Mista faren min sånn plutselig jeg å. Jeg tok tatovering for å hedre han og minnes han. Det holder for min del. Anonymkode: 1d76a...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #60 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 18.55): Tror jeg hadde latt være. Kanskje det er ok lang tid etter dødsfallet som et minne? Men ikke med en gang. Tror jeg selv ville ønsket å bruke skjorter som en skjorte. Ikke som en pute. For å være ærlig ønsker jeg finere puter enn gjenbrukt skjorte ville blitt. Ved arv så arver man jo ofte litt ting også, så minnegjenstander får de jo Anonymkode: bce7e...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå