Gå til innhold

Svigerfar døde plutselig i romjula, er det creepy å lage en sørgepute utav en av hans gamle skjorter og gi til svigerinne og hennes sønner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er spesielt å gjøre. Med mindre de selv ønsker det. Og ikke sikkert dette er noe de ønsker akkurat nå midt oppi det. Men kanskje om et par år. La de få bestemme over disse skjortene selv. Noen vil kaste, noen vil ta vare på de slik de er og andre velger evt å lage noe. Det beste du kan gjøre er å la de sørge. Sorg er forskjellig og du bør kunne stå i det sammen med de framfor å prøve å «reparere» noe av sorgen. Virker egentlig mer som at du ikke aksepterer og anerkjenner deres sorg i måten du skriver på hvordan din svigerinne og mann reagerer.

Anonymkode: e8886...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, la det være en ide i hodet ditt akkurat nå. Om det fortsatt er noe du tenker på om noen måneder så luft det til de da, nå er alle i en slags sjokk-sorg-prosess, la de være. 

Anonymkode: 03446...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ting til, du gir ut såpass mye informasjon at det for noen ikke er så vanskelig å kjenne igjen familien du snakker om. 

Anonymkode: 03446...afd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen har vært død i mindre enn en måned, og du vil klippe opp klærne hans for å sy «sørgepute». La nå de pårørende få sørge så lenge de vil uten at du begynner å rydde i avdødes klær for å sy av de.

Anonymkode: e2bd3...477

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spesielt, ja. Tror du skal være veldig sikker på at det treffer før du begir deg ut på det. 
Jeg ville opplevd det som creepy selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du mener det godt, men jeg synes det er altfor tidlig, og du bør i alle tilfeller være 100% sikker på at det er noe de hadde syntes var ok. 

Jeg hadde ikke likt at noen "utenfor" hadde forsynt seg av min fars klær så tidlig etter dødsfallet og bestemt hva som skulle gjøres med dem. Det synes jeg skal være forbeholdt de nærmeste, og da etter noe tid. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff dette er noe jeg hadde syntes var veldig ekkelt å få. Å sørge er noe man må få tid og rom til å gjøre, ikke bli påtvunget gjennom puter og julepynt. Hadde mannen min dødd og noen hadde kommet med en pute laget av klærne hans hadde jeg rett og slett blitt opprørt og lei meg :(

Anonymkode: d6cc0...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen liker sånt kjempegodt. Andre ikke. Din mann sier han ikke ser poenget... 

Anonymkode: a2277...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt å få en slik gave,  det er veldig creepy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex er en grei plass for donasjon av skjorter til avdød eier. 

Sørgeputer er for sært for meg, men jeg er lite sentimental av meg og ser rasjonelt på det meste.

For andre kan det kanskje være en god i de, men ville personlig ikke tatt sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det å ødelegge klær som en nylig avdød har hatt er det jeg reagerer mest på. Klærne har så mye minner i seg, og er vanskelig å kvitte seg med i det hele tatt.

Etterhvert beholder man noen plagg som kanskje vedkommende har brukt ekstra mye som et minne, og gir bort resten. 

Anonymkode: 2301a...731

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...