AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er gift og har to barn i barneskole alder. Hverdagen er hektisk og jeg er mye sliten. Mannen og jeg er så heldig å ha barnevakt hos besteforeldre relativt ofte; som regel en helg annenhver mnd. Da slapper jeg virkelig av og senker skuldrene. Men, når de kommer hjem igjen så opplever jeg ofte å få en slags nedtur 😢Får så utrolig dårlig samvittighet for det, for de er verdens beste barn og jeg elsker dem. Men jeg blir sliten igjen så fort de kommer inn døra nesten, og tar meg i å grue meg til en ny hektisk uke osv. Føler livet bare er jobb, og blir faktisk verre etter å ha hatt helt fri en helg. Er dette normalt?? 😢 TS Anonymkode: be9bb...93b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det er ganske normalt hos de med flere barn. Skjønner ikke at noen velger å få mer enn ett. Anonymkode: a6c2b...6a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ganske normalt hos de med flere barn. Skjønner ikke at noen velger å få mer enn ett. Anonymkode: a6c2b...6a4 Kan ikke se at det skulle vært noe annerledes med kun ett barn. Da har man fortsatt barn og alt som følger med den hverdagen. Heldigvis er barna gode venner og har mye glede av hverandre. Så jeg angrer absolutt ikke på at vi fikk to barn, når vi først ønsket å få barn. TS Anonymkode: be9bb...93b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan ikke se at det skulle vært noe annerledes med kun ett barn. Da har man fortsatt barn og alt som følger med den hverdagen. Heldigvis er barna gode venner og har mye glede av hverandre. Så jeg angrer absolutt ikke på at vi fikk to barn, når vi først ønsket å få barn. TS Anonymkode: be9bb...93b Det ville vært mindre hektisk og dere hadde sluppet å bli så sliten. Anonymkode: a6c2b...6a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Om noen år blir ting mye lettere når de blir mer selvstendige. Hold ut Anonymkode: 065e5...830 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Føler det sånn jeg også, men her går det flere måneder mellom hver gang vi har barnevakt da og ikke alltid begge to er borte heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Spoiler Jeg tenker skjerp dere. Dere har barnefri hver andre helg? Luksus tenker jeg Anonymkode: 3bad6...7d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vis skjult innhold Jeg tenker skjerp dere. Dere har barnefri hver andre helg? Luksus tenker jeg Anonymkode: 3bad6...7d4 Hver andre MÅNED. TS Anonymkode: be9bb...93b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden hvaduikkeser skrev (5 minutter siden): Føler det sånn jeg også, men her går det flere måneder mellom hver gang vi har barnevakt da og ikke alltid begge to er borte heller. ❤️ Ts Anonymkode: be9bb...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om noen år blir ting mye lettere når de blir mer selvstendige. Hold ut Anonymkode: 065e5...830 Takk. Men de er allerede 9 og 12, og det har ikke blitt så mye bedre 😢 TS Anonymkode: be9bb...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk. Men de er allerede 9 og 12, og det har ikke blitt så mye bedre 😢 TS Anonymkode: be9bb...93b Du er totalt utslitt av to så store barn, at du føler for å grine når ny uke starter? Her tror jeg første steg er en tur til lege, for å sjekke at du har god helse og bra vitamin/mineral status. Hadde det vært snakk om 2 og 3 år, hadde jeg sagt; hold ut, det blir bedre 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Forstår deg ts…. mine er på alder med dine, og jeg føler det likt. Klem ♥️ Anonymkode: bc312...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Det er selvfølgelig normalt å grue seg til en hektisk uke, etter at man har kjent på ro. Det er jo ikke nødvendigvis barna som er slitsomme, men kombinasjonen av jobb, fritidsaktiviteter og det tredje skiftet. Om du syns hverdagen din er så slitsom, så råder jeg deg til å se om det finnes måter å lette den på. Noe er feil om du kjenner på dette ofte. Livet har flest hverdager. Man burde ikke leve kun for ferier og helger. Livet er nå. Kutt ned på kravene. Anonymkode: 0b6ea...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er vel egentlig litt motsatt. Sendte eldstemann bort på ferie en liten uke i sommer. Var fint med rolige dager dag én og til dels dag to, men etter det gikk jeg bare å gledet meg til han skulle komme hjem igjen. 9åring. Har også mye sjeldnere barnevakt, og da vanligvis maks 1 overnatting. Men besteforeldre hadde fått lånt han ei hel helg hvis de ville også altså, holder ikke hardt på han sånn sett. Lillesøster er enda for lita til å være borte på overnatting. 1 år og nattammer enda. Men jeg synes egentlig ikke det er så mye jobb med skolebarnet. Han begynner å være veldig selvgående. Er det noe spesielt du synes gjør det ekstra slitsomt? Noe i hverdagen deres dere kan endre på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Jeg synes heller det er motsatt. Om jeg har hjemmekontor og sønnen min er i barnehagen synes jeg det er deilig og stille, men om han sover over hos noen sover jeg dårlig hver gang. Må liksom ha han på naborommet for å slappe av på natta og få hvilt skikkelig. Anonymkode: 46fb9...b1d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Takk. Men de er allerede 9 og 12, og det har ikke blitt så mye bedre 😢 TS Anonymkode: be9bb...93b Ja, men om et år eller to, så er eldste sikkert såpass selvstendig at du knapt ser barnet. Nå har jeg en på snart 18, en på 16 og en på 9. De to eldste ser jeg knapt, og jeg savner tiden vi fant på mer sammen. Det skjer mye når de blir tenåringer Anonymkode: 8b09e...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Jeg så for meg at du snakket om små barn, og da tenkte jeg at jeg forstår deg. Men så store barn? Jeg tenker du bør nyte tiden, før du vet ordet av det så flytter jo eldste ut. Er de veldig lite selvgående? Anonymkode: 1b810...5fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ganske normalt hos de med flere barn. Skjønner ikke at noen velger å få mer enn ett. Anonymkode: a6c2b...6a4 Var mere slitsomt med ett syntes jeg. Når jeg hadde to kunne de leke mye sammen ivertfall. Anonymkode: 34cb6...874 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Om det er normalt - nei, jeg håper da ikke det! Hvis du blir så utslitt av store barn, så er det noe feil. Hvorfor klarer du ikke å slappe av når de er hjemme? Er du en sånn som står på pinne for dem? Anonymkode: f3100...b71 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Hva blir du så sliten av da? Lydnivå? Rydding og vasking etter dem? Oppfølging av ting rundt skole? Fritidsaktiviteter? Eller noe annet? Tenker som nevnt tidligere her, må jo være noe som kan endres på for at det skal bli mindre slitsomt. Eksempelvis om de lager tornado av klær og sko og utstyr og ting og tang, og du flyr og rydder etter dem – start nytt regime nå i det nye året. Nye regler og oppgaver til alle i familien, alle må rydde opp etter seg selv og dra sin del av lasset. Vaske sine egne klær, rydde opp etter seg osv. Du må jo ta tak i situasjonen, men bare du vet hva det er som gjør deg så sliten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå