Gå til innhold

Venninne som ikkje får seg jobb og kor ærlig skal eg vere med ho

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei venninne som er litt annaleis. Ho har lite empati med både dyr og mennesker. Ho har utdannelse ( vernepleier, bv Pedagog, sykepleier) den kategori. Vert på mangen intervjue men får ingen av jobbene.

Føler at de som gir avslag går rundt grøten. Typ vi har ingen beboere som passer akkurat deg ol. Har og vert litt ringevikar men etter en stund stopper alle vakter opp. Hadde og en helgejobb men vart bedt om å slutte da ingen ville jobbe de helgene ho var der. Har sagt at ho kanskje må se på seg selv. Men hun har et flott selvbilde og sier at om de er så dumme så taper de gullet/diamanten da. Deres tap. Har tatt opp episoder som eg har reagert på men det bare føyser ho vekk.

Barna syr ho puter under armene på i massevis og når de kommer opp i trøbbel er det da også alle andre sin feil. Læreren, venner ol. Lurer på om eg skal vere enda meir rett fram, men korleis sei at deg går det dessverre ikkje an å samarbeide med.

Anonymkode: 1141f...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du vil beholde vennskapet burde du tie stille. 

Anonymkode: d8558...c9f

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skal du si til henne? Eg likar deg ikkje, og det gjer ingen andre heller? 

Anonymkode: 3f9ea...0ea

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo litt dumt at ho lever i trua på at grunnen til at ho ikkje får jobbe er ein heilt annan enn den som er sann då. Ho kunne feks fått hjelp til å bli meir empatisk, mulig å samarbeide med.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ei venninne som er litt annaleis. Ho har lite empati med både dyr og mennesker. Ho har utdannelse ( vernepleier, bv Pedagog, sykepleier) den kategori. Vert på mangen intervjue men får ingen av jobbene.

Føler at de som gir avslag går rundt grøten. Typ vi har ingen beboere som passer akkurat deg ol. Har og vert litt ringevikar men etter en stund stopper alle vakter opp. Hadde og en helgejobb men vart bedt om å slutte da ingen ville jobbe de helgene ho var der. Har sagt at ho kanskje må se på seg selv. Men hun har et flott selvbilde og sier at om de er så dumme så taper de gullet/diamanten da. Deres tap. Har tatt opp episoder som eg har reagert på men det bare føyser ho vekk.

Barna syr ho puter under armene på i massevis og når de kommer opp i trøbbel er det da også alle andre sin feil. Læreren, venner ol. Lurer på om eg skal vere enda meir rett fram, men korleis sei at deg går det dessverre ikkje an å samarbeide med.

Håper hun aldri får seg dyr eller barn.

Ville aldri hatt en slik venninne.

Anonymkode: ed5fa...82c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville vært ærlig. Tenker at det er å være en god venn, å tørre å si sannheten for å hjelpe henne til å komme videre. Hun vil aldri kunne utvikle seg om ingen tør si sannheten, så å ikke si noe er slemt. 

Anonymkode: 3341c...c4f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Hvordan er hun rundt deg?

Veldig spesiell, prøver veilede ho til å ta bedre valg i kvardagen. Spes ovanfor barna og hunden. Eg nærmast tvingar ho til å gå tur, med eller utan meg. Prøver sei at ho må forandre det og det. Ei stund var eg så direkte at det tok veker utan at ho ville snakke med meg. Grunnen ti at eg ikkje kuttar ut er at eg då veit at hunden vert liggande mest heile døgnet og at eg klarer påvirke pittelitt.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville vært ærlig. Tenker at det er å være en god venn, å tørre å si sannheten for å hjelpe henne til å komme videre. Hun vil aldri kunne utvikle seg om ingen tør si sannheten, så å ikke si noe er slemt. 

Anonymkode: 3341c...c4f

Me korleis ordlegge seg då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lost case det der. Folk endrer seg ikke bare de får vite de burde endre seg. 

Anonymkode: 8e3fc...d36

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow.  Har jobbet innen helse og med hundrevis av helsefagarbeidere, vernepleier og sykepleiere.  Hvis det er så ille at andre faste ansatte ikke vil komme på jobb er det jo ille.   Har jobbet med mye "rart" opp igjennom selv og det har jo vært helger jeg ikke akkurat har gledet med til å jobbe.   Hva gjør de?  Skriver egenmelding og later som om de er syke.  En kan ikke bare la vær å jpbbe helga si om en ikke liker vikarene som skal på.   Det høres ut som om hun har tatt feil utdannelse og ikke er egnet til å jobbe med mennesker.  

Anonymkode: 10106...ea2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en uempatisk venninne, men til forskjell fra din så er hun en skikkelig karrierekvinne som lett tråkker over andre for å vinne. Vet ikke hvor godt likt hun er i nåværende jobb, men i den forrige var det litt drama fordi hun mangler sosiale antenner. Men hun klarer seg, står på og tjener bra. 

Anonymkode: 7000d...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow.  Har jobbet innen helse og med hundrevis av helsefagarbeidere, vernepleier og sykepleiere.  Hvis det er så ille at andre faste ansatte ikke vil komme på jobb er det jo ille.   Har jobbet med mye "rart" opp igjennom selv og det har jo vært helger jeg ikke akkurat har gledet med til å jobbe.   Hva gjør de?  Skriver egenmelding og later som om de er syke.  En kan ikke bare la vær å jpbbe helga si om en ikke liker vikarene som skal på.   Det høres ut som om hun har tatt feil utdannelse og ikke er egnet til å jobbe med mennesker.  

Anonymkode: 10106...ea2

De gikk til sjefen og sa de nektet å jobbe med hun og så fikk ho ny avdeling men samme der. Dette er hennes ord.men seier at ho kanskje prøvde revolusjonere avdelingene fordi ho synstest ho hadde bedre løsninger på masse. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennskapet ryker nok og du blir syndebukk. 

Men er det så nøye? Høres ikke ut som et sunt menneske å forholde seg til uansett 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en uempatisk venninne, men til forskjell fra din så er hun en skikkelig karrierekvinne som lett tråkker over andre for å vinne. Vet ikke hvor godt likt hun er i nåværende jobb, men i den forrige var det litt drama fordi hun mangler sosiale antenner. Men hun klarer seg, står på og tjener bra. 

Det er sånn her og, totalt mangel på antenner. Noen har kommet og spurt meg om eg har blitt støttekontakt. Men eg trur ikkje eg klarer forandre så mye men veit at eg har ivertfall hjelpt hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er sånn her og, totalt mangel på antenner. Noen har kommet og spurt meg om eg har blitt støttekontakt. Men eg trur ikkje eg klarer forandre så mye men veit at eg har ivertfall hjelpt hunden.

Uff, ikke enkelt. Sikker på at det ikke kan være en annen diagnose en mangel på empati? Støttekontakt er jo litt voldsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan besto hun praksis i studiene?

Anonymkode: f184d...505

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert på spektret uten å vite det.. folk uten selvinnsikt kan man ikke hjelpe

Anonymkode: 2792f...758

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, ikke enkelt. Sikker på at det ikke kan være en annen diagnose en mangel på empati? Støttekontakt er jo litt voldsomt. 

Har tenkt på det med diagnose. Eg har fått spørsmål om eg er støttekontakt for ho fordi ser litt spesiell ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...