Gå til innhold

Den store barnevogntråden 2025

Christina82

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi fikk ny vogn av mine foreldre. Hadde jeg kjøpt selv hadde jeg fort kjøpt brukt :) 

Anonymkode: a1d84...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi hvilken vogn er det?

Anonymkode: 021df...6bf

Emmaljunga iallefall. Husker ikke modell😅  

Anonymkode: 490be...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Ser etter en god vogn som funker bra i terreng på tur i skog og mark, som ikke er for tung, helst med vendbar sittedel og som ikke tar for mye plass.. noen som har erfaring med vogner som kan passe? begge foreldre er høye, så det er også en faktor :) 

Anonymkode: 8ad14...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som kjenner til Talos S Lux og Britax smile og kan si noe om forskjellene eller hvilken de ville anbefalt?

Anonymkode: 1a6d7...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det en vogn med disse kriteriene?:

- sammenleggbar med én hånd

- Liten nok til å kunne gå i butikker/på buss ofte

- ok demping (vinterføre/grus)

- vogndel jeg kan ha Voksi-carrier i, vendt mot ig fra meg

-sittedel til når baby blir større

Føler liksom jeg blir mer forvirra for hver gang jeg leser. Likte Emmaljunga, men den er for stor og må legges sammen med to hender. Kommer til å bruke kollektiv en del, men vil ikke ha en fislevogn heller. 

Anonymkode: 71148...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler liksom jeg blir mer forvirra for hver gang jeg leser. Likte Emmaljunga, men den er for stor og må legges sammen med to hender. Kommer til å bruke kollektiv en del, men vil ikke ha en fislevogn heller. 

Litt usikker på om liggedelen kan være begge veier, men ellers - sjekk ut babyjogger city elite og city mini gt. Det er to vogner over samme lest, men elite er litt større og har kraftigere hjul enn mini GT.

Anonymkode: 821e3...d08

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De fleste vogner som kan legges sammen med en hånd er typisk triller og ubrukelig på vinterføre. Bugaboo fox kan delvis legges sammen med en hånd.

Anonymkode: 7118b...ced

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste vogner som kan legges sammen med en hånd er typisk triller og ubrukelig på vinterføre. Bugaboo fox kan delvis legges sammen med en hånd.

Skjønner. Virker som man nesten må ha en vogn for byturer og en vogn for vinter/skogsturer. Det blir dyrt😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skjønner. Virker som man nesten må ha en vogn for byturer og en vogn for vinter/skogsturer. Det blir dyrt😕

Jeg har kjøpt en brukt emmaljunga edge til grusvei, og har en ny ergobaby metro+ til reising, kjøpesenter og by. Kom billigere ut enn med en vanlig ny vogn. 

Anonymkode: 2834b...59f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som har Thule Urban Glide 2 eller 3 og bruker de som løpevogn, vil dere anbefale å kjøpe bumperbar? 

Anonymkode: 722f8...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Skjønner du ser litt pessimistisk på det. Men så lenge du har en vogn som svinger på 4 hjul (eller3), så er det ikke noe problem å komme seg rundt i butikker. Med mindre du ikke vanligvis går i de minste nisje butikkene. Buss er vanligvis ikke noe problem, med mindre det ikke er full buss i rushen. Hvis du er avhengig av kollektiv transport, så se litt på størrelsen av kurven under. Hvis du har mulighet for å fravike kravet om å slå sammen vogna med en hånd, så er det langt flere vogner som passer kriteriene dine. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 10.43):

Hvis du tenker å få flere enn to barn ville jeg kjøpt ny, det kommer til å bli såpass mye slitasje på vognen at du sannsynligvis blir nødt til å erstatte en brukt vogn 😜 jeg vet mange kjøper brukte vogner for å ha som sovevogn i barnehagen og det høres jo greit ut... 

Anonymkode: 6a50c...312

Jaha? Min brukte knapt nok vognen sin og den ble ikke slitt nei

Anonymkode: 72ee6...0dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vurderer Emmaljunga sento Max outdoor og thule urban glide 4. Noen som har erfaring med en av disse? Evt tips til andre vogner som kan passe våre behov?

Vi ser for oss at vi kommer til å bruke vognen mye på grusvei. Og bor et sted med en del bakker. Venter en sommerbaby så solskjerming er viktig. 
vi bor på Sørlandet, så har nesten ikke snø om vinteren. Stor bonus om vognen er lett å legge sammen. Er klar over at begge disse vognene er relativt store når sammenlagt, men vi bor nærme det meste vi trenger i hverdagen så ser ikke for oss at vi må ha den inn og ut av bil sånn alt for ofte… 

Anonymkode: 9f315...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 10.28):

Vi vurderer Emmaljunga sento Max outdoor og thule urban glide 4. Noen som har erfaring med en av disse? Evt tips til andre vogner som kan passe våre behov?

Vi ser for oss at vi kommer til å bruke vognen mye på grusvei. Og bor et sted med en del bakker. Venter en sommerbaby så solskjerming er viktig. 
vi bor på Sørlandet, så har nesten ikke snø om vinteren. Stor bonus om vognen er lett å legge sammen. Er klar over at begge disse vognene er relativt store når sammenlagt, men vi bor nærme det meste vi trenger i hverdagen så ser ikke for oss at vi må ha den inn og ut av bil sånn alt for ofte… 

Anonymkode: 9f315...470

Emmaljinga sento pro i alle fall er veldig god på grus, så vil tro max som har enda større hjul/enda større, sannsynligvis er enda bedre. Den er god å trille, men litt tung i oppoverbakkene. Prøvde thule urban glide 2 hos ei veninne på asfalt og den virket enda lettere å trille, og siden den er til løping er vel den enda bedre dempet? Men jeg liker ikke 3 hjuls vogner og er usikker på om man kan sitte vendt mot seg i sittedel. Det må man ha til en baby.

Anonymkode: cf976...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er folks erfaring med Britax Smile 5z?

Nettopp kjøpt den til lillesøster som kommer i august. Tenkte først på søskenvogn, men storesøster er ikke fan av vogn annet enn til soving, så da tenkte vi søskenbrett heller :koko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Hva er folks erfaring med Britax Smile 5z?

Nettopp kjøpt den til lillesøster som kommer i august. Tenkte først på søskenvogn, men storesøster er ikke fan av vogn annet enn til soving, så da tenkte vi søskenbrett heller :koko:

Har brukt den siden mini kom i september. Egentlig ganske fornøyd med vogna sånn sett. Grei å trille med, god plass I liggedelen til min frøken som ved 6 mnd kontroll var 62 cm. Elsker at håndtaket kan justeres, og ikke e slikt teleskop håndtak. Får mye varer i kurven under, god å manuvrere rundt i by og butikk. Tung å trille i kram snø. Syns den e tungtvind å pakke i bilen f.eks eller dersom du må bære vogna i 2 deler opp trapper (da med liggedelen på). Ikke testet sittedelen enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har brukt den siden mini kom i september. Egentlig ganske fornøyd med vogna sånn sett. Grei å trille med, god plass I liggedelen til min frøken som ved 6 mnd kontroll var 62 cm. Elsker at håndtaket kan justeres, og ikke e slikt teleskop håndtak. Får mye varer i kurven under, god å manuvrere rundt i by og butikk. Tung å trille i kram snø. Syns den e tungtvind å pakke i bilen f.eks eller dersom du må bære vogna i 2 deler opp trapper (da med liggedelen på). Ikke testet sittedelen enda. 

Åssen er den i oppoverbakker? Og har du prøvd den med søskenbrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 9.4.2025 den 19.23):

Åssen er den i oppoverbakker? Og har du prøvd den med søskenbrett?

Bor på toppen av en laaaang bakke så mye erfaring med det 😜 som oftest har eg også varer i vogna og av og til i handa. Syns den e helt alminnelig opp bakkene. Min nye Urban Glide 3 derimot e en drøm opp bakkene, så sammenlignet med den så e smile 5z litt tyngre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...