Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bugaboo fox eller Britax smile? Bor i Oslo, men liker også og gå litt på tur og. Vinteren kommer jeg nok til bruke mest bæresele når det er mye snø, er ofte bra brøytet her uansett. Syntes bugaboo er så stiv i prisen mens Britax kan man få for nesten halve prisen😭 har ikke bil men vognen må være enkel for t bane osv. 

Anonymkode: a7726...d79

Jeg har Britax og er veldig fornøyd med den, den varer også lenge så trenger ikke bytte den ut. 

Anonymkode: 1a6d7...598

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har Britax og er veldig fornøyd med den, den varer også lenge så trenger ikke bytte den ut. 

Ja sitter selv vurdere denne sterkt. Har hatt bugaboo før men syntes den er helt hinsides dyr, 15000 nesten… mot 8000.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også Britax og er veldig fornøyde. Den er litt mer "jeglete" enn Bugaboo, men jeg syns egentlig bare det merkes på grus. Veldig god i butikker osv, lett å manøvrere. Jeg har venner som har Bugaboo hvor sleepytroll ikke virker så bra, mens på vår vogn (som da er litt mer bevegelig) virker den ganske bra. Så jeg ville lett spart de 7000 kr igjen 😃

AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 12.22):

Ja sitter selv vurdere denne sterkt. Har hatt bugaboo før men syntes den er helt hinsides dyr, 15000 nesten… mot 8000.. 

Anonymkode: ceb82...21e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bugaboo fox og er veldig fornøyd med den. Synes de har god kvalitet, minuset et at den blir fort bleket i solen. Har fox5 i grønn.

Anonymkode: b2b34...174

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (På 16.6.2025 den 12.05):

Ser Thule Urban Glide 3 er nevnt et par ganger her. Hvordan er erfaringene med vogna over tid?

Jeg ønsker ei vogn som tåler en god tur på kjerreveier, kan løpes med og som ikke setter seg fast i litt slaps og brostein. Og jeg har god erfaring med kvaliteten fra Thule fra andre områder.

Er folk som har hatt den fornøyd over tid? Har noe blitt ødelagt? Om så - lett å skaffe deler?

Jeg har ikke hatt min så lenge, men kjøpte den brukt som vogn nr 2. Den virker helt som den skal og ser strøken ut enda den er mye brukt av forrige eier :) 

Anonymkode: 8a5bd...5f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 9.35):

Bugaboo fox eller Britax smile? Bor i Oslo, men liker også og gå litt på tur og. Vinteren kommer jeg nok til bruke mest bæresele når det er mye snø, er ofte bra brøytet her uansett. Syntes bugaboo er så stiv i prisen mens Britax kan man få for nesten halve prisen😭 har ikke bil men vognen må være enkel for t bane osv. 

Jeg har Britax, mange i vennegjengen har Bugaboo. De er i bunn og grunn samme type vogn og med samme bruksområder og lignede egenskaper. 

Fordel Britax: Bedre plass under (veldig kjekt om du ikke har bil og handler med vogna feks). Litt høyere generelt (spesielt bagen på Bugaboo er helt absurd lav). Bedre demping (men en del syns da den kjennes skranglete, Bugaboo er litt stivere). Separat liggedel i stedet for å måtte bygge om, gjør det mulig å bytte mellom liggedel og sittedel i overgangsperiode. Mye hyggeligere pris. 

Fordel Bugaboo: Bedre solskjerm på liggedelen. Ofte flere farger og valgmuligheter (i alle fall var det sånn da jeg kjøpte vogn). Lettere å feste søskenbrett (bugaboo fører sitt eget).

Smak og behag: britax har håndtak med knekk, bugaboo teleskophåndtak. Britax har sittedel som kan legges flatt, bugaboo har "ergonomisk".

Begge er veldig gode vogner, så det blir uansett ikke feil! 😊

Anonymkode: 01fa7...030

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen som har erfaringer med Cybex Avi Spin løpevogn? 😊

Venter min første og har ikke så mye erfaringer med barnevogner. Ønsker en vogn som er «lett fremkommelig» både på sommer og vinter, med god komfort for baby/barn og som ikke tar aaaltfor stor plass i bagasjerommet sammenliknet med andre vogner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har uppababy vista v2? fornøyd? Fant den på et veldig godt tilbud å vurderer å prøve den 

Anonymkode: 72ee6...0dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Noen som har uppababy vista v2? fornøyd? Fant den på et veldig godt tilbud å vurderer å prøve den 

Vi har! Elsker den som vanlig vogn og som søskenvogn. Den er litt bredere enn vanlige vogner, så det er et lite minus om du thar trang gang som oss. 

Anonymkode: 9ef77...3e4

AnonymBruker
Skrevet
Skopuss skrev (På 26.7.2025 den 22.16):

Noen som har erfaringer med Cybex Avi Spin løpevogn? 😊

Venter min første og har ikke så mye erfaringer med barnevogner. Ønsker en vogn som er «lett fremkommelig» både på sommer og vinter, med god komfort for baby/barn og som ikke tar aaaltfor stor plass i bagasjerommet sammenliknet med andre vogner. 

Vi har den som ekstravogn. Veldig lett, smidig og god vogn for den som triller, særlig i terreng, men kunne aldri hatt den som eneste vogn, blant annet fordi den har fremovervendt sittedel som gir for dårlig støtte til de små som akkurat har byttet, og fotstøtten er heller ikke lang nok til større barn for god soving på dagtid. 

Anonymkode: 5f697...e11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, den er fantastisk! Liker særlig godt at kurven under er så stor. Det eneste minuset er at kalesjen er kort, men det er bare å kjøpe en ekstra solskjerm fra f.eks. tinkafu til typ 400 kr

Anonymkode: 4cf3b...58b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi har! Elsker den som vanlig vogn og som søskenvogn. Den er litt bredere enn vanlige vogner, så det er et lite minus om du thar trang gang som oss. 

Anonymkode: 9ef77...3e4

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, den er fantastisk! Liker særlig godt at kurven under er så stor. Det eneste minuset er at kalesjen er kort, men det er bare å kjøpe en ekstra solskjerm fra f.eks. tinkafu til typ 400 kr

Tusen takk for svar , bestilte den jeg , blir jeg ikke fornøyd så får jeg heller selge den igjen , var for godt tilbud yil å la være å prøve .

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Noen som kan hjelpe og som har tips? 

Jeg ser etter en vogn som kan passe å trille på sti og asfalt. Jeg er ikke spesielt høy så den må være grei for de litt lave. 

Om vi får en grei baby har vi veldig lyst til å reise endel både med fly og camper bil. Så den må være brukervennlig og ikke kjempe stor. Ønsker helst å kun ha en vogn.

Noen med erfaring/tips? :)

AnonymBruker
Skrevet
lakmadiri skrev (16 timer siden):

Noen som kan hjelpe og som har tips? 

Jeg ser etter en vogn som kan passe å trille på sti og asfalt. Jeg er ikke spesielt høy så den må være grei for de litt lave. 

Om vi får en grei baby har vi veldig lyst til å reise endel både med fly og camper bil. Så den må være brukervennlig og ikke kjempe stor. Ønsker helst å kun ha en vogn.

Noen med erfaring/tips? :)

Den vogna tror jeg nok ikke eksisterer. Veldig få vogner egner seg på sti, da må du ha noe med store hjul, f.eks. thule urban glide. De tar en del plass når man pakker dem sammen, og man må stort sett ta av hjulene hvis man har litt liten plass. Emmaljunga senga pro har grove hjul, og fungerer ok på brede stier/grusvei, men er til gjengjeld svær og tung. 
Vogner som bugaboo fox5 kan slås sammen med én hånd, og Uppababy vista v3 tar også liten plass. De fungerer dårlig på sti. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den vogna tror jeg nok ikke eksisterer. Veldig få vogner egner seg på sti, da må du ha noe med store hjul, f.eks. thule urban glide. De tar en del plass når man pakker dem sammen, og man må stort sett ta av hjulene hvis man har litt liten plass. Emmaljunga senga pro har grove hjul, og fungerer ok på brede stier/grusvei, men er til gjengjeld svær og tung. 
Vogner som bugaboo fox5 kan slås sammen med én hånd, og Uppababy vista v3 tar også liten plass. De fungerer dårlig på sti. 

Beklager ser at jeg var litt utydelig. Mente bruk på grus og asfalt. Har sett litt på bugaboo. 

Ikke så nøye om vognen kan bli slått sammen med en hånd. Viktigste er at den er grei nok på grusveier og ikke tar alt for stor plass:)

AnonymBruker
Skrevet
lakmadiri skrev (25 minutter siden):

Beklager ser at jeg var litt utydelig. Mente bruk på grus og asfalt. Har sett litt på bugaboo. 

Ikke så nøye om vognen kan bli slått sammen med en hånd. Viktigste er at den er grei nok på grusveier og ikke tar alt for stor plass:)

Britax smile?

AnonymBruker
Skrevet
lakmadiri skrev (1 time siden):

De typiske «byvognene» passer dårlig på grus, da tenker jeg på bugaboo, cybex, britax og Uppababy - de har ikke særlig god demping. Test Emmaljunga Sento pro hvis grus er viktig. Ulempen er at den ikke svinger like godt som byvognene, og den er tyngre/større. De små vognene passer ikke til grus dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De typiske «byvognene» passer dårlig på grus, da tenker jeg på bugaboo, cybex, britax og Uppababy - de har ikke særlig god demping. Test Emmaljunga Sento pro hvis grus er viktig. Ulempen er at den ikke svinger like godt som byvognene, og den er tyngre/større. De små vognene passer ikke til grus dessverre. 

Jeg har britax smile 3 og den har luftfulte hjul og fjerning på alle hjul. Altså veldig god demping, sikkert best på markedet.

Skrevet

Jeg har britax smile 3 og den har luftfulte hjul og fjerning på alle hjul. Altså veldig god demping, sikkert best på markedet.

Den skal jeg ta en titt på :)

Skrevet

Tusen takk! Skal ta en titt på de. Sjekker også ut baby jogger. Får februar barn så regner med at bæring i sele Kanskje vil være best den første tiden 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...