Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å enten kjøpe Cybex Priam eller Cybex Talos S Lux. Noen som har erfaring med disse?

Vognen må være god å kjøre på vinterføre og ikke ta for mye plass i bagasjerommet.  

Anonymkode: b1b93...8b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vurderer å enten kjøpe Cybex Priam eller Cybex Talos S Lux. Noen som har erfaring med disse?

Vognen må være god å kjøre på vinterføre og ikke ta for mye plass i bagasjerommet.  

Talos er en "billig" vogn, mens Priam er mer eksklusiv, har du prøvd de i butikk? 

Anonymkode: 1a6d7...598

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Talos er en "billig" vogn, mens Priam er mer eksklusiv, har du prøvd de i butikk? 

Anonymkode: 1a6d7...598

Nei, har bare sett på nett. Har ingen butikker i nærheten som har disse vognene. 

Skrevet

Ser Thule Urban Glide 3 er nevnt et par ganger her. Hvordan er erfaringene med vogna over tid?

Jeg ønsker ei vogn som tåler en god tur på kjerreveier, kan løpes med og som ikke setter seg fast i litt slaps og brostein. Og jeg har god erfaring med kvaliteten fra Thule fra andre områder.

Er folk som har hatt den fornøyd over tid? Har noe blitt ødelagt? Om så - lett å skaffe deler?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker babyjogger city elite. Det eneste den mangler (i mine lyne) er at barnet kan se mot meg mens vi triller (etter at man er ferdig med å bruke bagdelen) Hvilken vogn kan være noe for meg? 

Anonymkode: ffe40...c9d

• Nyttig 1
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å bruke reisevognen ergobaby metro 3 (evt metro+) til en liten baby på 3 mnd? alternativt erfaring med andre reisetriller til en så liten baby? Står at den skal kunne brukes til nyfødt fordi den kan legges helt ned (og det kan lages et babynest av å brette ut noe far fotenden), men vet ikke om baby uansett vil ligge veldig ustabilt?

I tillegg: noen som har erfaring med at det er problemer med å få med disse reisevognene inn på flyet som håndbagasje? Ser at de fleste vognene er et par cm for stor for hva som er tillatt..

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (På 16.6.2025 den 12.05):

Ser Thule Urban Glide 3 er nevnt et par ganger her. Hvordan er erfaringene med vogna over tid?

Jeg ønsker ei vogn som tåler en god tur på kjerreveier, kan løpes med og som ikke setter seg fast i litt slaps og brostein. Og jeg har god erfaring med kvaliteten fra Thule fra andre områder.

Er folk som har hatt den fornøyd over tid? Har noe blitt ødelagt? Om så - lett å skaffe deler?

Vi har hatt en Thule Urban Glide 2 i 2,5 år og brukt som hovedvogn. Regner med urban glide 3 er enda bedre enn toeren. Vår erfaring (ikke jogging, bare gåturer):

Positivt: Triller fantastisk på asfalt, grus og snø. Solid byggekvalitet. Komfortabel for barnet. Ingen problemer med kvalitet, vært i daglig bruk.

Minus: Den er svær når den slås sammen, tar hele bagasjerommet. Litt for liggende sittestilling til eldre barn. Ikke vendbar sittedel.  

Vi har også erfaring med baby jogger city elite, kan ikke sammenlignes med Thule hva gjelder trille-egenskaper. Har også Cybex talos lux s nå til unge nr to, fordi thule-vogna rett og slett blir for svær for vår nåværende bil (og to barn i barneseter). Den er praktisk og relativt liten slått sammen (sammenlignet med Thule), og har noen bedre barnevogn-egenskaper enn joggevogna,  men jeg savner trille-egenskapene til Thule’n. 

Anonymkode: 5340e...8fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vi har hatt en Thule Urban Glide 2 i 2,5 år og brukt som hovedvogn. Regner med urban glide 3 er enda bedre enn toeren. Vår erfaring (ikke jogging, bare gåturer):

Positivt: Triller fantastisk på asfalt, grus og snø. Solid byggekvalitet. Komfortabel for barnet. Ingen problemer med kvalitet, vært i daglig bruk.

Minus: Den er svær når den slås sammen, tar hele bagasjerommet. Litt for liggende sittestilling til eldre barn. Ikke vendbar sittedel.  

Vi har også erfaring med baby jogger city elite, kan ikke sammenlignes med Thule hva gjelder trille-egenskaper. Har også Cybex talos lux s nå til unge nr to, fordi thule-vogna rett og slett blir for svær for vår nåværende bil (og to barn i barneseter). Den er praktisk og relativt liten slått sammen (sammenlignet med Thule), og har noen bedre barnevogn-egenskaper enn joggevogna,  men jeg savner trille-egenskapene til Thule’n. 

Anonymkode: 5340e...8fc

Takker for godt svar.

Bilen til samboer er liten (lite bagasjerom) så må sjekke størrelsen sammenslått litt nøye. Jeg kommer nok være den som går mest og lengst med vogna, så jeg setter naturligvis trilleegenskapene og komforten for babyen der høyt. Og ikke vendbar sittedel er jo en ulempe.

AnonymBruker
Skrevet
bobleplast123 skrev (1 time siden):

Er det noen som har erfaring med å bruke reisevognen ergobaby metro 3 (evt metro+) til en liten baby på 3 mnd? alternativt erfaring med andre reisetriller til en så liten baby? Står at den skal kunne brukes til nyfødt fordi den kan legges helt ned (og det kan lages et babynest av å brette ut noe far fotenden), men vet ikke om baby uansett vil ligge veldig ustabilt?

I tillegg: noen som har erfaring med at det er problemer med å få med disse reisevognene inn på flyet som håndbagasje? Ser at de fleste vognene er et par cm for stor for hva som er tillatt..

Jeg fikk den vognen da barnet mitt var rundt 3 måneder, det gikk veldig fint. Kanskje ikke lurt å trille på grusvei med en liten baby, men helt topp til sitt bruk. Selen er god om du synes babyen ligger ustabilt, men jeg brukte ikke selen så tidlig. Har fått den med som håndbagasje uten problemer. Jeg er veldig fornøyd med vognen, både til baby og til større barn. 

Anonymkode: 2834b...59f

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har/har hatt Bugaboo Fox 5? Eller andre Bugaboo Fox... 

Lurer på hvor gammel baby var da dere byttet over til sittedelen? 

Og hvor lenge sittedelen varte? Følte dere den blir for liten? 

Anonymkode: 30c4e...073

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen som har/har hatt Bugaboo Fox 5? Eller andre Bugaboo Fox... 

Lurer på hvor gammel baby var da dere byttet over til sittedelen? 

Og hvor lenge sittedelen varte? Følte dere den blir for liten? 

Anonymkode: 30c4e...073

Elsker fox 5!! Bytta når hun var 6 måneder, liten baby vektmessig så hun var nok litt liten, men ble mye mer komfortabel i sittedelen! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt vår i ca 1 år. Fantastisk vogn, og uslåelig på dårlig brøyta vei i vinter. Løpes med flere ganger i uka. Vi hadde ganske tidlig et problem hvor fotbremsen låste seg så vi ikke fikk låst vogna, men reklamerte og fikk da en helt ny vogn. Tok i underkant av 2 uker å få den levert. Man bare låser forhjulet om det er veldig ulendt, så er den fin der også. Eneste den er «dårlig» på er at man må være obs på vinkler opp på fortauskanter og i skråninger, for med tre hjul blir den litt mer ustabil om den først havner veldig skjevt ut.

Anonymkode: 3f30c...c49

Skrevet
bobleplast123 skrev (På 18.6.2025 den 10.27):

Kjøpte den for noen uker siden da baby var ca 3 måneder, foreløpig bare brukt den et par ganger men synes han ligger godt i den. Hadde på han selen og han ga ikke noe uttrykk for misnøye. 
Har ikke flydd med den enda. 

AnonymBruker
Skrevet

Har en trehjuling som passer fint for litt eldre barn, men trenger en vogn som passer til baby (både med bag og helst ergonomisk sittedel vendt mot foreldrene) som fungerer vinterstid. For mange år siden hatt en Emmaljunga super viking og var veldig fornøyd men solgte den da vi trodde vi var ferdig med barn. Nxt90 kan jeg ikke fordra, prøvd å trille i butikk men er jo blytung.  Noen tips til vogn? Bugaboo Fox ser fin ut men virker ikke som den fungerer bra i slaps og snø..

Anonymkode: c88e0...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt den siden den kom ut, men kjøpte ikke babybaggen. Svært fornøyd, har brukt diverse vogner før som vi har lånt av barnehagen, venner og kjøpt brukt på finn, men ingen har vært like gode som TUG3. Kjører renault zoe, så ikke det største baggasjerommet, men vognen lar seg fint slå sammen og lett å ta av de store hjulene så vi får pakket det vi trenger.

Vognen brukes hver dag til/fra bhg, soving i helger og ferier, jogging, vanlige turer, dagsturer og utendlandskreise. Spør fint om å ta den med til flyet og så pakke den i baggasjerommet når man boarder. Har aldri fått nei til det. 

Når vi får vår neste skal vi kjøpe bare babybaggen og bruke den som eneste vogn. 

Anonymkode: 5123a...f89

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Førstegangsforeldre her som blir litt overveldet av alle valgmulighetene der ute😅

Vi har sett på Maxi Cosi fame, men jeg finner svært lite info om den i Norge og folks erfaringer med den. Noen her som har den?

Vi bor i Oslo og har ikke bil derfor er det fint at den funker ganske bra på vinterføre, og om den kommer lett til på kollektivtransport er det et pluss.

Vi vil gjerne at sittedelen kan snus begge veier. 

Det er ganske stor høydeforskjell på meg og samboeren min (jeg er 160 og han er 190) så en vogn med god regulering av håndtak hadde vært stas😊

Vi håper også at vi får til å reise å besøke familie i Storbritannia når lille kommer, så en god vogn som ikke tar verdens største plass er også et pluss.

Jeg ser at flere nevner ergobaby metro+ som reisevogn. Vil det være lurere å kjøpe den i tillegg til en "hverdagsvogn". Hvordan tilpasser man isåfall den til et barn under 6 måneder?

Kan denne vognen også brukes som barnehagevogn?

Det er så mye å lære😅

Anonymkode: 4d9dd...a2c

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med å kjøpe alt-i-ett-pakker med kombivogn og bilstol? Tenkte dette kunne være lurt, men nå som jeg har undersøkt dette nærmere, skjønner jeg meg ikke på prisen. Ut ifra det jeg kan se, lønner det seg ikke? Det virker å være billigere å kjøpe vogn og bilstol separat, og ikke nødvendigvis fra samme butikk? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke vogner (som gjerne kan kjøpes brukt) har størst liggedel? Jeg har tvillinger som er innlagt nå, og sykehuset anbefaler at de gjerne kan sove sammen (under oppsyn) når vi skal hjem fra sykehus.

Vi har kjøpt tvillingvogn, men den er ganske stor og tung og nå i starten blir det vanskelig for meg å ta med den ut og rundt alene, blant annet fordi den må trilles ut bakdøra og gjennom en bratt hage. Tanken slår meg at vi kanskje kunne kjøpt en romslig solovogn til å ha i starten.

De kommer til å veie rundt 2 kg hver når de er utskrevet. Sykehuset sa at det ikke er noe i veien å ligge sammen i vogna såfremt de passer og samlet er innenfor vognas vektkrav. 

Har sett litt på danske vogner, der er det mange med liggedel opp til 3-4 år og det selges også tvillingvogner med plass til to babyer i samme liggedel, men foreløpig har jeg ikke funnet noe sånt her i Norge, så kanskje dere vet om noen vogner med stor liggedel som vi kunne sjekket nærmere? 😊

Anonymkode: 62996...429

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
bobleplast123 skrev (På 18.6.2025 den 10.27):

Anbefaler å kjøpe metro 3 med en gang, den er såpass forbedret.. selv om jeg er fornøyd med metro + og så er akuratt de nye funksjonene gjør at jeg er litt fristet til å bytte. Vogn har innebygd nest ja, vi har brukt den i starten som kjøpesenter understell til baby bilstol (blitt mye enklere å feste adapterne på metro 3 forresten), fra 7 mnd brukte vi den sykt mye. Først i syden i en måned som primær vogn, også ellers liggende i bilen til shopping o.l, og etterhvert kommer den store vogna til å bare stå i bhg og den der brukes som primær vogn fra 1 år ca. Anbefaler den virkelig altså. Men til flytur har vi levert den i prampack og kun hatt med babynest hun sov i hele turen, det var genialt.

Anonymkode: cf976...375

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bugaboo fox eller Britax smile? Bor i Oslo, men liker også og gå litt på tur og. Vinteren kommer jeg nok til bruke mest bæresele når det er mye snø, er ofte bra brøytet her uansett. Syntes bugaboo er så stiv i prisen mens Britax kan man få for nesten halve prisen😭 har ikke bil men vognen må være enkel for t bane osv. 

Anonymkode: a7726...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...