Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har et feriehus i Italia og lurer på å kjøpe en vogn som kan stå der fast, men klarer ikke å finne ut hvilken som passer våre behov om den i det hele tatt finnes. Den må ha god lufting og solskjerming. Jeg må også kunne slå den sammen med en hånd og bære den mens jeg har barnet på armen. Fortauene er dårlige og ofte blokkert av parkerte biler, så vi må opp og ned fra høye fortauskanter. Bør derfor være litt størrelse på hjulene. Er ikke noe særlig brostein, så demping er fint, men ikke det viktigste. Men den må kunne være bakovervendt. Vi har tidligere tatt med hovedvogna som er en bugaboo fox. Denne synes vi tar for stor plass når den er oppslått og den er heller ikke enkel å slå sammen. Tips? 

Anonymkode: 0ccc6...592

Jeg ville droppet kravet om fremovervendt og gått for babyjogger city gt. Tilbragte tre uker med den  på roadtrip i Europa i fjor inkludert trange fortau, brostein, besøkte gamle og ikke universalt tilrettelagte byer og leide airbnbs i fjerde etasje uten heis. Kjempepraktisk vogn.

alternativt babyjogger city tour lux. Den er ikke like god på brostein og grus, men er enda mindre, lettere å slå sammen, vendbar og kan bæres som en ryggsekk. Tror den kun er å få tak i brukt.

Anonymkode: 62996...429

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 12.18):

Noen som kjenner til Talos S Lux og Britax smile og kan si noe om forskjellene eller hvilken de ville anbefalt?

Anonymkode: 1a6d7...598

Har talos og er veldig fornøyd. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tenker å kjøpe en rimelig bruktvogn til nr. 2 pga. stram økonomi, og vil gjerne at det skal være en vogn vi kan beholde som sovevogn når barnet starter i barnehagen. 

Hadde Bugaboo Fox2 til førstemann. Var veldig fornøyd med vogna men han vokste ut av den som sovevogn så måtte kjøpe en ny sovevogn da han ble 2 år.. Så vil helst slippe det denne gangen! Har eGolf, så vogna må også være kompakt når den er lagt sammen.. 

Noen som har tips? :) 

Anonymkode: 2a059...214

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker å kjøpe en rimelig bruktvogn til nr. 2 pga. stram økonomi, og vil gjerne at det skal være en vogn vi kan beholde som sovevogn når barnet starter i barnehagen. 

Hadde Bugaboo Fox2 til førstemann. Var veldig fornøyd med vogna men han vokste ut av den som sovevogn så måtte kjøpe en ny sovevogn da han ble 2 år.. Så vil helst slippe det denne gangen! Har eGolf, så vogna må også være kompakt når den er lagt sammen.. 

Noen som har tips? :) 

Britax smile?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er på jakt etter en søskenvogn! Barna er 2 år (90 cm og 11kg) og 4 mnd (60 cm og 7 kg). Er egentlig åpen for det meste, vil være en vogn som blir brukt mest i helger, ferier og på fridager da eldste går i barnehagen. Sett litt på Beemoo sin, men høres den ikke varer lenge (kort i ryggen). Noen med tips til en søskenvogn som ikke koster meg en månedslønn? 🥹

Anonymkode: b5300...6e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 11.38):

Britax smile?

Har hørt at den er veldig raklete, stemmer det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har hørt at den er veldig raklete, stemmer det?

Ikke veldig nei, og det er den vognen på markedet med best demping, så mulig noen forveksler det med "raklete".

Dette er også noe som gjør vognen fleksibel og enkel og håndtere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat kjøpt en Quinny freestyle. Fin vogn. Var ikke helt ny, men de jeg kjøpte den av hadde nesten ikke brukt den. Problemet nå er at jeg ikke får til å sette på bagen. Følger med adaptere men jeg får ikke til å sette på dem heller 🤔😄 De fikk ikke demonstrert så mye da jeg møtte dem på butikken og de hadde det litt travelt.  Da satt sportsdelen på. Noen som kan forklare?

Anonymkode: 08cdb...a8d

Skrevet

Foreldre for første gang og er allerede overveldet🥵 håper noen har svar på det jeg lurer på😅

På grunn av bilen våres vurderer vi kombinasjonen bugaboo og cybex, men hvordan blir det da når man skal på trille tur ect? Man får jo ikke vognpose i en bilstol og babyen har det vel best av å ligge flatt på en lengre trilleturer? Burde man ha ligge del i tillegg? 

og en annen ting, hva er tryggest måte å ha med baby på i buss? Tenker selv det kanskje er best med bilstol i vognen? Eller er bæresele bedre på et lite spedbarn?

takk for svar🫶🏼

AnonymBruker
Skrevet
Kløna94 skrev (6 timer siden):

Foreldre for første gang og er allerede overveldet🥵 håper noen har svar på det jeg lurer på😅

På grunn av bilen våres vurderer vi kombinasjonen bugaboo og cybex, men hvordan blir det da når man skal på trille tur ect? Man får jo ikke vognpose i en bilstol og babyen har det vel best av å ligge flatt på en lengre trilleturer? Burde man ha ligge del i tillegg? 

og en annen ting, hva er tryggest måte å ha med baby på i buss? Tenker selv det kanskje er best med bilstol i vognen? Eller er bæresele bedre på et lite spedbarn?

takk for svar🫶🏼

Babyer skal ikke ligge i bilstol lengre enn nødvendig, nei. Det at det går an å klikke en bilstol på et vognunderstell betyr ikke at det er noe man bør gjøre annet enn når du bare skal typ fra bilen og inn på helsestasjonen eller lignede. Ja, du bør ha liggedel til vogna, og vognpose eller dyne, når du skal trille tur. 

De fleste bilstoler kan forresten klikkes på de fleste vogner, det viktigste er at setet får riktig helling i deres bil. 

Barnevogner kan vanligvis sikres med en stropp eller lignede på buss. Om du har baby i bæresele, er det sikrest å sitte i et bakovervendt sete. Men liten baby og buss er ingen vinnerkombo fra et sikkerhetsperspektiv uansett. 

Anonymkode: 01fa7...030

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 10.28):

De som har Thule Urban Glide 2 eller 3 og bruker de som løpevogn, vil dere anbefale å kjøpe bumperbar? 

Anonymkode: 722f8...eed

Vi har ikke det, det går fint uten. 

Skrevet

Tips til god sovevogn i barnehagen? Håper den kan vare ut soveperioden. Han er ikke spesielt stor men ønsker en stor og god vogn. Blir stående i barnehage så tyngde og sånne ting er ikke viktig. Men lang kalesje og stor plass er viktigst, og selvfølgelig helt flat når ryggen legges ned da. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet forskjellen på å kjøre en vogn med 4 hjul vs 3 hjul?

Altså kjørekomforen, hvor enkel den er å manøvrere osv?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

3 hjul er som regel enklest å manøvrere, svinger kjappere, lettere å få frem i terreng eller over brøytekanter om vinteren. 4 hjul er som regel mer stabilt, noen vogner med 3 hjul kan lettere tippe over mot en side eller velte bakover hvis det ligger et stort barn oppi og ryggen er felt helt ned.

Men store forskjeller på enkeltmodeller, særlig når det gjelder stabilitet. Er tyngdepunktet lavt og avstanden mellom bakhjul bred så kan også trehjulinger være ganske stabile, på samme måte som firhjulinger som er smale og har høyt tyngdepunkt være ustabile. 

Så kommer like mye an på modell som antall hjul. 

Anonymkode: 62996...429

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer an på mer enn antall hjul. Svingbare framhjul gjør det lettere å manøvrere enn når framhjul er låst. Store hjul triller lettere på grus, over fortauskanter osv enn små hjul. 

De fleste moderne vogner med fire hjul har et smalere hjulsett med mindre hjul foran enn bak. Det kan gjøre det tungt å trille i snø, fordi du må "måke opp" fire spor gjennom snøen, og snøen som skyves til side av hjulene foran kan komme i veien for hjulene bak. På en vogn med tre hjul får du mer avstand mellom hjulene, så de kan ofte være lettere å trille i snø.

Av de vognene jeg har prøvd, syns jeg thule urban glide og babyjogger city elite er best å trille mtp både manøvrering og framkommelighet. Begge disse har tre hjul, men de har også relativt store hjul, med svingbart framhjul.

Anonymkode: 821e3...d08

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Kremmer skrev (På 4.6.2025 den 8.36):

Tips til god sovevogn i barnehagen? Håper den kan vare ut soveperioden. Han er ikke spesielt stor men ønsker en stor og god vogn. Blir stående i barnehage så tyngde og sånne ting er ikke viktig. Men lang kalesje og stor plass er viktigst, og selvfølgelig helt flat når ryggen legges ned da. 

Da ville jeg gått for en gammel simo eller emmaljuga! Uslåelig komfort for de små samt at de er romslige, finnes ofte til gode priser på finn. Vi har en emmaljunga classic, den er horribel å bruke på alle mulige måter, unntatt å sove i😂

Anonymkode: f0fa1...719

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 8.01):

4 hjul er tungt og grusomt , 3 hjuling er mye bedre

Anonymkode: 72ee6...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med denne vognen? Jeg har noen spørsmål. Det er baby jogger city mini GT 2 doble.

PP test av barnevogner står det at den er god å kjøre I allslags terreng, også snø, stemmer det? Jeg synes hjulene ser for små ut til det, men har ikke prøvd den.

Også lurer jeg på om det er en vogn eller trill? Og hvorfor heter den mini?

Alternativt går jeg for thule sin dobeltvogn med tre hjul, men den er kanskje mye større og ikke så praktisk på kollektivtransport?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen som har erfaring med denne vognen? Jeg har noen spørsmål. Det er baby jogger city mini GT 2 doble.

PP test av barnevogner står det at den er god å kjøre I allslags terreng, også snø, stemmer det? Jeg synes hjulene ser for små ut til det, men har ikke prøvd den.

Alternativt går jeg for thule sin dobeltvogn med tre hjul, men den er kanskje mye større og ikke så praktisk på kollektivtransport?

Glemte link til vognen 

https://brobrobrille.no/products/baby-jogger-city-mini-gt2-double?variant=46315440603361&country=NO&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&utm_campaign=gs-2019-05-27&utm_source=google&utm_medium=smart_campaign&gad_source=1&gad_campaignid=17510225920&gclid=EAIaIQobChMIuIOWm5TsjQMV5keRBR0O9wvbEAQYAiABEgJHefD_BwE

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vogn eller trille*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...