Christina82 Skrevet 11. januar #1 Del Skrevet 11. januar Hei! Dette er den årlige samletråden for diskusjon om barnevogner. Vi ønsker å samle disse i spørsmålene i en dedikert tråd, for at erfaringer og råd skal kunne utveksles i et samlet område i forumet. Det tidligere klistrede emnet ''Den store barnevogntråden'' er forgjengeren, og eventuelt tilsvarende emner som opprettes i året vil slås sammen med emnet du ser på nå. Christina82, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asemarie Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Føler på den store æren av å starte barnevogntråden 2025… Jeg er på utkikk etter første barnevogn og syntes det er utrolig vanskelig i den store jungelen av barnevogner som finnes der ute. Søker derfor hjelp fra dere! Tenkte å kjøpe brukt. Ønsker: duo vogn med liggedel og sportsdel. Sportsdel som kan stå begge veier. Greit med god plass til lang baby. Godt dekkende solskjerming pga sommerbarn. Også muligheter for lufting pga varmen. Stor kurv under. Triller godt på grusvei. Greit med litt demping også. Har kanskje glemt noen kjekke funksjoner? Har du noen anbefalinger? Eventuelt hva har du, og hva er fordeler og ulemper med den? Setter pris på alle svar :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar Asemarie skrev (2 timer siden): Føler på den store æren av å starte barnevogntråden 2025… Jeg er på utkikk etter første barnevogn og syntes det er utrolig vanskelig i den store jungelen av barnevogner som finnes der ute. Søker derfor hjelp fra dere! Tenkte å kjøpe brukt. Ønsker: duo vogn med liggedel og sportsdel. Sportsdel som kan stå begge veier. Greit med god plass til lang baby. Godt dekkende solskjerming pga sommerbarn. Også muligheter for lufting pga varmen. Stor kurv under. Triller godt på grusvei. Greit med litt demping også. Har kanskje glemt noen kjekke funksjoner? Har du noen anbefalinger? Eventuelt hva har du, og hva er fordeler og ulemper med den? Setter pris på alle svar Ville sjekket ut Britax Smile, det dekker stort sett alt du ønsker deg 😊 Anonymkode: b4e5d...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville sjekket ut Britax Smile, det dekker stort sett alt du ønsker deg 😊 Anonymkode: b4e5d...8de Enig! Vi kjøpte den til begge guttene våre. Lang i ryggen, veldig praktisk å legge sammen, kompakt, lett å manøvrere, super svingradius, og den er ikke spesielt tung. I tillegg til at den krysser av alt på lista til @Asemarie også 😊 Synes Britax Smile er mye bedre enn Emmaljunga NXT90 som jeg også har en del erfaring med. Den synes jeg er tung og stor å trille og krøkkete å legge sammen. I tillegg måtte vi bytte den ut som barnehagevogn før gutten vår var to år, fordi den ble for kort. Heldigvis var det bruktkjøp så det var ikke altfor dyrt, men likevel... Anonymkode: 3a1d3...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Del Skrevet 12. januar Vi har et barn som fyller 2 år i mai, og så har jeg termin med barn nummer to i mars. Hva ville dere gjort med tanke på vogn? Vi bor i byen og beveger oss mye rundt til fots/kollektivt, så hun eldste er nok ikke ferdig med å sitte i vogn? Tanken er å kjøpe en søskenvogn, og så «pensjonere» dagens vogn til sovevogn i barnehagen for eldste. Men hvilken søskenvogn for denne aldersforskjellen + som fungerer bra i byen og et litt smalt inngangsparti til leilighet i 3.etasje? (Heldigvis med heis). Anonymkode: 2539e...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Del Skrevet 13. januar Britax vs cybex? Anonymkode: d567f...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar Vi har kjøpt Stokke Xplory X med både liggedel og sittedel. Veldig fornøyde! 👍🏻 Anonymkode: 21789...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har kjøpt Stokke Xplory X med både liggedel og sittedel. Veldig fornøyde! 👍🏻 Anonymkode: 21789...077 Varer ikke den veldig kort? Den virker så kort den sittedelen. Anonymkode: 1a6d7...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:30 #9 Del Skrevet onsdag kl 09:30 AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 10.12): Varer ikke den veldig kort? Den virker så kort den sittedelen. Anonymkode: 1a6d7...598 Den skal vare opp til 22 kg, og fotbøylen på sittedelen kan justeres 😊 Anonymkode: 21789...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:35 #10 Del Skrevet onsdag kl 09:35 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Den skal vare opp til 22 kg, og fotbøylen på sittedelen kan justeres 😊 Anonymkode: 21789...077 Tenkte på lengden på barnet😊 Anonymkode: 1a6d7...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:05 #11 Del Skrevet onsdag kl 22:05 Asemarie skrev (På 11.1.2025 den 12.42): Føler på den store æren av å starte barnevogntråden 2025… Jeg er på utkikk etter første barnevogn og syntes det er utrolig vanskelig i den store jungelen av barnevogner som finnes der ute. Søker derfor hjelp fra dere! Tenkte å kjøpe brukt. Ønsker: duo vogn med liggedel og sportsdel. Sportsdel som kan stå begge veier. Greit med god plass til lang baby. Godt dekkende solskjerming pga sommerbarn. Også muligheter for lufting pga varmen. Stor kurv under. Triller godt på grusvei. Greit med litt demping også. Har kanskje glemt noen kjekke funksjoner? Har du noen anbefalinger? Eventuelt hva har du, og hva er fordeler og ulemper med den? Setter pris på alle svar :) Hadde samme kravene til barnevogn med førstemann og gikk for Britax smile 3. Vognen var topp når vi brukte bagdelen, med minuspoeng for kort kalesje. Det løste det seg lett med tinkafu solskjerm som også gir god lufting. God høyde på vognen. Sportsdelen er også god på det meste, men jeg har lagt de selene for hat..(mannen synes de er helt greie, så det er smak og behag) Grei demping på vogna. God plass til barnet så lenge vognen var i bruk, fra barnet var ca 3 år falt behovet for barnevogn bort uansett. Til barn nr 2 ville vi prøve ut noe annet og gikk for Bugaboo fox - delvis på grunn av den gode kalesjen og selene som er mer "faste". Hittil veldig fornøyd med vognen, men bruker bare bagdelen enda. Veldig god å trille og grei demping. Er et par minus med Bugaboo fox i forhold til Britax smile, for eksempel at den ikke holder seg samlet når den er slått sammen. Pes når man løfter på vognen inn og ut av bilen, det var lettere med Smile. Føler også kurven rommer mindre på Foxen, men til gjengjeld er det lette å ta ting inn og ut av den. Liker at det finnes mye ekstrautstyr til Bugaboo og muligheter for å endre tekstiler. Anonymkode: 7432c...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:15 #12 Del Skrevet lørdag kl 06:15 AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 23.05): Hadde samme kravene til barnevogn med førstemann og gikk for Britax smile 3. Vognen var topp når vi brukte bagdelen, med minuspoeng for kort kalesje. Det løste det seg lett med tinkafu solskjerm som også gir god lufting. God høyde på vognen. Sportsdelen er også god på det meste, men jeg har lagt de selene for hat..(mannen synes de er helt greie, så det er smak og behag) Grei demping på vogna. God plass til barnet så lenge vognen var i bruk (...) Anonymkode: 7432c...e17 På de nyeste modellene har de fikset bedre kalesje. Vi har Britax smile 5z og opplevde ikke noe problem med solskjerming på den 😊 Vi har ikke merket noe til utfordring med selene, så kanskje de har forbedret dem. Anonymkode: ceb82...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:34 #13 Del Skrevet lørdag kl 08:34 Har hatt britax smile 2, bugaboo buffalo, emmaljunga edge duo (med klassisk understell) og babyjogger city elite 2. Nå har vi uppababy vista 2 og en easywalker buggy xs. Av dem likte jeg smile best, den har overlegen kurv under, syntes kalesjen var ypperlig og hjulene trillet fint på det aller meste av underlag. Den var dog ikke den beste sommervognen, men ser de nyere modellene har mer luftemuligheter. Flat liggedel fungerte dessverre ikke for vårt barn, så vi bytta den ut. Med Buffaloen likte vi den ergonomiske sittedelen, og mulighet for sommerkalesje, samt snack tray'et som vi har brukt mye. Den innebygde stroppen på håndtaket var også fin. Mannen syntes den var for skramlete, pg jeg syntes bagdelen ikke virket isolerende/beskyttende nok til nordnorske vinder. Kurven er stor, men ikke like stor som Smile sin. Hjulene var heller ikke like gode på snø. Edge duo med klassisk understell er drømmmmmmevogna på vinterføre. Den triller superlett, og virker tvers gjennom solid. Hadde beholdt den som vintervogn/sovevogn til neste barn om vi hadde hatt plass til det. Den er gigantisk sammenslått, og ikke noe å ha med inn på kjøpesenter på grunn av de ikke-svingbare hjulene. Kurven har lave kanter og stort mellomrom mellom "nettingen", så jeg føler ofte ting kan falle ut. Har også testet en emmaljunga scooter, den hata jeg. City elite likte jeg ikke ryggen til sittedelen på (måten man legger den ned på, syntes det var kronglete!). Og likte virkelig ikke 3 hjul. Kurven er liten, og jeg syntes personlig at den er stygg😅 Nå har vi som sagt vista 2 som er som en smile og en buffalo kombinert. En større kurv enn smile har, ergonomisk sittedel som buffalo'n, punkteringsfrie dekk, lett å trille, og ok kalesje. I tillegg har den plass til et søsken som vi håper på å få laget snart(😇). Den tar lite plass som søskenvogn, noe som er nødvendig i vårt trange hus. Easywalker'n er bare en reisevogn/byvogn. Den ligger i bilen til når vi er på handletur, kommer med inn på flyet som håndbagasje, og var billig. Har sittedelen er flat, og ryggen har samme greia som city elite, så for oss er det en nødvogn når det er plassen som er viktigst. Hjulene er også bittttttesmå. Som du ser på modellene er alle vognene våre bruktkjøp/arvet. Veldig glad for dette, for alle har måtte testes i et par uker før vi fant ut hva vi likte/ikke likte. I tillegg har vi jo bare solgt dem igjen, og faktisk gått i pluss(!) på dem vi har kjøpt og solgt igjen. Kanskje bytter vi vista'n i den nyeste modellen om vi føler for det når vi får laget lillesøster/lillebror. Prisnerding, for folk som liker sånt: Spoiler Emmaljunga edge duo Classic chassis ble kjøpt for 2000 kr. Solgt for 3000. Bugaboo buffalo arvekjøpte vi uten liggedel for 500 kr. Kjøpte ny liggedel for 300 kr. Solgt for 2500. Britax smile 2 ble kjøpt for 400 kr. Solgt for 700 kr. Babyjogger city elite arvet vi, og ga tilbake til dem vi arvet den fra. Easywalker ble kjøpt for 300 kr. Uppababy Vista 2 ble kjøpt for 4000 kr. Alle kjøpt på finn/tise/markedplace. Anonymkode: 9ef77...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:37 #14 Del Skrevet lørdag kl 12:37 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje bytter vi vista'n i den nyeste modellen om vi føler for det når vi får laget lillesøster/lillebror. Kalesjen på V3 er såpass mye bedre en. På V2, at det er et bytte jeg seriøst hadde vurdert. Til V3 kan man også kjøpe terrenghjul/vinterhjul som man kan skifte til hvis man skulle ha behov for det. Anonymkode: 4cf3b...58b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:43 #15 Del Skrevet lørdag kl 12:43 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kalesjen på V3 er såpass mye bedre en. På V2, at det er et bytte jeg seriøst hadde vurdert. Til V3 kan man også kjøpe terrenghjul/vinterhjul som man kan skifte til hvis man skulle ha behov for det. Anonymkode: 4cf3b...58b Såpass! Vet du om man man kan montere en v3 kalesje på en v2? Har nettopp (for 2 uker siden) kjøpt v2, så tror kanskje mannen halshugger meg om jeg drasser hjem enda en vogn😂 Anonymkode: 9ef77...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:46 #16 Del Skrevet lørdag kl 14:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Såpass! Vet du om man man kan montere en v3 kalesje på en v2? Har nettopp (for 2 uker siden) kjøpt v2, så tror kanskje mannen halshugger meg om jeg drasser hjem enda en vogn😂 Anonymkode: 9ef77...3e4 Det vet jeg ikke, men man overlever jo med å sette på f.eks. en tinkafu-solskjerming på V2 også. Jeg har V3 mens min søster har V2, og hun er veldig misunnelig på min kalesje🤓 vil si den er enda bedre enn bugaboo sin! Anonymkode: 4cf3b...58b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #17 Del Skrevet 48 minutter siden AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 10.35): Tenkte på lengden på barnet😊 Anonymkode: 1a6d7...598 Fotbøylen kan justeres etter lengden på barnet! 👍🏻 Anonymkode: 21789...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå