Gå til innhold

Dere som har hatt et forhold i over 10 år, har dere tilgang til hverandres telefoner osv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sammen i straks 25 år, og nei, det har vi ikke. Ser ikke behovet, hvorfor skal jeg det? Dessuten er det ikke alt andre forteller meg som han skal vite, og omvendt. Vi er to ulike personer selv om vi bor sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har koden til hverandres mobiler, fordi det kan være praktisk i hverdagen. Men det kunne ikke falle meg inn å snoke der. Og tror han har det på samme viset. Ingen av oss "gjeter" mobilen sin. Vi har felles nettbank, men begge har sparekonto som ikke er med der. Har ikke innlogging til hans some, og han har ikke mine. Det ser jeg ingen grunn til. Vært sammen i over 30 år. 

Anonymkode: f2fb4...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen i 30 år. Bruker normalt ike hverandres mobiler, og kan ikke koden til mannens. Men tror jeg hadde klart å gjette den og det hadde vært ønskelig.

Har for tiden tilgang til hans FB-konto pga jobb. Det kunne ikke falt meg inn å snoke i messenger-trådene hans, men jeg føler meg trygg på at jeg ikke hadde funnet noe snusk om jeg hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen i 25 år, har kodene til hverandres telefoner, og bruker hverandre sin til googling/ringing om det er praktisk, men ville ikke falt meg inn å sjekke hans sosiale medier eller meldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kan hverandres koder til mobil og begge låner hverandres telefoner, men da for å søke opp noe spesifikt, finne et spill/film til ungene el. Ingen av oss har hatt behov for å snoke på den andres telefon, vi har tillit til hverandre og er åpne med hverandre. 

Anonymkode: 7c3fb...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han har koden min, har sagt det til ham når han låner telefonen min når han skal se på en artig video el noe. 
Vet ikke hans, har ikke behov for det. Der har vi tillit til hverandre, ikke mistanke om utroskap eller annet snusk (vi er to raringer som holder sammen)

Så det er privat, men ikke hemmelig hvis dere skjønner. 
Sammen i 30 år.

Endret av Bacteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi (mannen og jeg) fikk vår første felles mobiltelefon i 1992.

Vi fikk hver vår mobiltelefon noen år senere, men min mobil har alltid vært "famlietelefonen".  Det var den alle ringte til hvis de skulle snakke med eller gi beskjed til noen i husstanden.

Og den vanen sitter i.  Min mobil er åpn for alle, både mann, barn, annen familie og venner. Den er som den gammeldagse hustelefonen.

Jeg har ingenting privat eller sensitivt inne på min mobil.

Jeg har også tilgang på mannens mobil hvis jeg vil, men har aldri hatt behov for det.

Anonymkode: 194f0...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gift i 15 år, og sammen i 20. Nei, vi har jo ikke det. Jeg tror jeg vet hans passord, og har sikkert sjekket noe for han mens han kjørte. Men det er ingen av oss som går inn på den andres telefon. 

Anonymkode: 91321...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Har heller aldri følt noe behov for det👍

Anonymkode: 0419d...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vet hverandres koder på tlf og alle innloggingstjenester. Rent tilfeldig, egentlig. Vi er ikke så gode på passord, og bruker mange av de samme... Begge har innsyn i kontiene til den andre også.

Jeg har lånt telefonen hans i forbindelse med innlogging hvor hans nr er registrert (felles tjeneste) og jeg må ha engangskode for å logge inn. Det er null stress, jeg får telefonen i hånda. Jeg kan lett snoke gjennom den uten at han vil få greie på det.

Han har aldri lånt min telefon, men han vet koden og jeg legger fra meg tlf overalt. Han kan lett sjekke hele sulamitten uten at jeg ville visst noe som helst. 

Vi har felles nettsky hvor all sikkerhetskopiering fra tlf og pc lagres. 

Ingen av oss har behov for å sjekke pc eller tlf til den andre. Jeg har ikke oversikt over alle hans sosiale medier, men det er fordi jeg ikke har spurt og det er uten betydning for vår kommunikasjon. Kanskje vet jeg om alle, men jeg kan ikke si det med sikkerhet. Samme gjelder ham om mine sosiale medier. Vi begge har en viss oversikt fordi vi kan fortelle hverandre om f.eks reels eller shorts osv.

Jeg ville sagt nei om han spurte om å lese private meldinger, men da fordi dette vil være særlig privat for den jeg har snakket med. Jeg ville ikke nekta plent om han skulle være sjalu og kontrollerende, men det vil være mistillit på høyt nivå og ikke noe artig. Jeg trooor han også ville gjort som meg i et sånt tilfelle. Jeg har ingenting å skjule, men det er privat likevel. Jeg tror ikke han heller har noe å skjule.

Vært sammen i snart 20 år, det har aldri vært annerledes enn dette.

Anonymkode: a0e13...2c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Gift i 17 år. Har full tilgang til hverandres telefoner, men ingen behov for å benytte oss av denne tilgangen. For oss handler det om det praktiske, mer enn tillit. Han er eks den som forhandler avtaler knyttet opp mot internett, forsikringer, korresponderer i forhold til bil, hus osv. Mange kvitteringer mottas kun på mail. Dersom han plutselig dør, vil det være praktisk for meg å ha tilgang på denne informasjonen. Det samme gjelder andre vegen.  

Anonymkode: 334ff...98d

Det siste du sier er helt sant. Gidder ikke å være spøkelse på SoMe om jeg plutselig skulle ta repern, derfor vet sønnen min (12 og med samme kode på iPaden sin som på min mobil) skjermkoden. Slik at folk kommer seg inn på mobilen og får sletta ditt og datt. Logget av KG fex 🤪

Har eksempler på plutselig død og hvordan det er når ingen kommer seg på mobilen til avdøde (selv om det er fordeler med det også, det man ikke vet osv)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke. Har ikke noe behov for det. Jeg måtte nok spørre for å få passordet hans, og jeg tror han hadde sagt nei hvis begrunnelsen var at jeg skulle lese hans personlige meldinger. Det ville ikke jeg likt at han gjorde i hvertfall. Samtidig kan jeg vel plukke opp mobilen hans når som helst den ikke er låst og lese selv hvis jeg ville. Tillitten er høy, jeg ser ingen grunn til å snoke verken åpent eller skjult. 

Anonymkode: 59237...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 år, alle passord (fordi vi bruker samme passord og pinkoder) og all tilgang på alt, full tillitt og bryr oss ikke om å inn og sjekke den andres. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sammen i 25 år. 

Ingen tilgang på telefoner. Jeg har bare en tlf som også brukes på jobb. Å gi andre full tilgang på den er fullstendig uaktuelt. Ellers er jeg ikke særlig aktiv på some, så der er det ikke så mye å sjekke uansett. Har en fb der jeg poster ting hvert tredje år eller noe. Har ikke innta eller snap eller noe annet så det er egentlig ikke så mye å følge med på. Med unntak av LinkedIn da... Ikke en veldig utbredt kanal for utroskap såvidt meg bekjent egentlig... 

Kona har vel det meste av det som er å oppdrive av some. Jeg har ikke tilgang og har ærlig talt bedre ting å bruke tiden min på enn å følge med på dette. 

Så av praktiske, personvernmessige årsaker ingen tilgang. Om det ikke var for det hadde det egentlig likevel føltes veldig invaderende om kona hadde mulighet til ha denne typen oversikt på meg. Jeg er nok ganske privat at meg av natur. Men det er ikke ensbetydende med utroskap. 

Den dagen tilliten i forholdet blir så liten at man må sjekke sånt, er uansett det gode grunnlaget for et godt forhold borte. Så da tror jeg heller at jeg hadde pakket sammen. 

Anonymkode: fb8f0...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært sammen i 25 år, og har for så vidt fri tilgang til den andres telefon. 
Det vil si, kan koden, og telefoner gjemmes ikke på noe vis. 
Men ut over det mannen ber meg om å gå inn på hans telefon å gjøre, så er har jeg aldri sett behov for å åpne den eller se hva jeg finner der. 
Og det samme med han. 
Han har konto på sosiale medier, men jeg følger ikke med på hva han gjør der. Det får være hans sak. Han følger heller ikke med på min konto. Vi har heller aldri sett behov for å ha hverandres påloggingsinformasjon på annet enn telefon og PC og Apple-ID. Som er de tingene vi av og til har behov for å gjøre noe på når den andre ikke er tilstede. 

Men alt går jo på tillit. 
Vi stoler jo på at den andre informerer oss om ting som er viktige for forholdet. 

Anonymkode: fbb1c...7b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, bare det at innsyn på et tidspunkt har blitt foreslått, betyr at manglende tillit har vært tilstede.

Anonymkode: bf89e...530

Kan du tenke deg andre grunner til at folk bruker hverandres telefoner?

Vi har som sagt hverandres passord, ikke fordi vi har bedt om det for "innsyn", men fordi vi i hverdagen mange ganger har vært i situasjoner der vi ikke har hatt tilgang til egen telefon og brukt partnerens, eller partner har ikke kunnet bruke egen og bedt den andre om å sjekke noe.

Vi ser aldri på hverandres telefoner ellers, selv om vi i teorien kunne gjort det. 

Og vi ser jo av svarene her at det er slik mange har det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært sammen i 18 år. Har aldri lest meldinger på mannen min sin mobil, eller noe slik, men jeg låner hans mobil (altså, spør om lov å få låne) for å spille Pokemon, hvis jeg trenger hans konto for å ta raid, eller slå på gym osv. 😅 Vi bruker også hans konto for handelen fra finn.no, og siden Finn har innført to-side identifisering, så kan jeg ikke lengre logge inn på hans finn.no på min mobil, og da låner jeg hans mobil for legge ut ting på finn, osv. Ja, pluss at vi har tilgang til bildegallerier (mye bilder av barn, derfor) og vi deler en del av passord oss imellom via en tredjepart passord-tjeneste. Så teknisk sett, jeg må vel si at jeg har i stor grad tilgang til hans mobil og SoMe og slik, men i praksis har jeg ikke brukt den tilgang på noe spionasje, mest fordi jeg ikke trenger det, ikke har hatt mistanker om at jeg trengte det. 

Anonymkode: b4ac1...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 25 år og har tilgang til hverandres koder av praktiske grunner. Er ikke inne og snoker av den grunn. Hadde jobbmail på telefonen før, og da hadde hun ikke tilgang pga at det ikke var lov, og jeg måtte ha passord, ikke pinkode, som måtte byttes hver måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falle meg inn å rote i min ektefelles private eiendeler. Han har heller ikke noe slikt behov. Mobilen er privat. Punktum. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...