Gå til innhold

Dere som har hatt et forhold i over 10 år, har dere tilgang til hverandres telefoner osv?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Vi har ikke tilgang til hverandres telefoner eller sosiale media. Jeg vet han har insta, face, snapchat og linkedin, men jeg har ikke tilgang til noen av de. Jeg ser det han velger å dele med meg som følger/venn på sosiale media. Ringer telefonen min eller hans, så hender det vi svarer hvis den andre er en kjapp tur på badet ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Var sammen i over 10 år. Han gikk inn og snoka på min telefon flere ganger. Tilogmed leste mine private meldinger som jeg sendte til mine venninner. 

Jeg hadde ingenting å skjule, følte ikke noe behov for å ha passord osv. For hadde aldri aldri tenkt tanken på at han kom til å lese masse private samtaler. Så sinnsykt lite tillitt til meg. 

Forholdet tok slutt,  heldigvis.  Etter 15 år hadde han fortsatt ingen tillitt til meg. Sjalu faen. Jeg har aldri skjønt behovene til folk som går inn og leser andres private samtaler. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi gav hverandre tilgang etter 6 mnd🤷

Vi snoker ikke på hverandres tlf. Men tar gjerne bilder, googlet, finner musikk, sjekker kart etc på hverandres mobil om vår egen ikke er like ved.

Anonymkode: 515fb...799

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har null interesse av tilgang på min kone sin tlf. Jeg har min egen tlf.

Samme med hennes sosiale medier som snapchat, Instagram osv. Har null oversikt over hva og hvem hun følger, «liker» etc. Har mer en nok med å huske å sjekke mine egne sosiale medier. 

Om jeg av en eller annen grunn skulle havne i en situasjon hvor jeg trenger å bruke en tlf og min av en eller annen grunn er utilgjengelig, så hadde jeg selvfølgelig lånt hennes. Nå har ikke det skjedd på 21 år, men hvem vet. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skulle ønske tilgang til partner sin telefon? Utover at man har et kontrollbehov eller lignende. Hva oppnår man ved å måtte ha tilgang? 
For meg er det et tegn på manglende tillit å ha tilgang til partner sin tlf. Har man tillit så finnes det ikke behov for den kontrollen. 

Anonymkode: 6ff7a...11c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært sammen 3 år, full tillit og full tilgang, jeg har aldri vært inne på hans telefon uten han vet det.

Vi har ikke bevisst og systematisk utvekslet info, men det skjer naturlig gjennom samlivet. Noe skal sjekkes, svares, sendes på vegne av den andre. Tror faktisk han vet bankid passordet mitt også. 

Nettopp fordi vi har full tillit til hverandre kan slikt deles. Hadde jeg følt meg kontrollert, overvåket eller mistenkeliggjort da hadde jeg ikke delt noe. 

Jeg hadde aldri funnet på å åpne posten hans eller slikt. 

I et tidligere samboerforhold der jeg sterkt mistenkte utroskap sjekket jeg mobilen hans om natten. Omfattende utroskap ble avdekket og det hadde pågått i over ett år. Andre løgner ble også avdekket samt at han hadde misbrukt navnet mitt for å få gratis billetter til store konserter (jeg jobbet innen uteliv den tiden). 

Jeg har fortalt dagens samboeren om dette. Han har full forståelse for at jeg gjorde det, selv om vi begge har et grunnsyn om at vi sjekker ikke hverandres ting.

Innlogging hit og dit kan jeg ikke selv en gang, alt er lagret og logges inn med biometri.

Anonymkode: 5ddb2...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 15.42):

Tenker på dere som har vært lenge i parforholdet. 
Kan dere gå inn på hverandres telefoner? Har dere oversikt over soMe kanaler osv? 
Hvor åpent er det i forholdet deres? Hvordan er tillitsnivået?

Anonymkode: bab99...b6b

Ekspander  

Jeg kan men gjør det ikke.Vi har samme kode på våres tlf.Har ingenting å skjule.

Anonymkode: 79a19...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 15.42):

Tenker på dere som har vært lenge i parforholdet. 
Kan dere gå inn på hverandres telefoner? Har dere oversikt over soMe kanaler osv? 
Hvor åpent er det i forholdet deres? Hvordan er tillitsnivået?

Anonymkode: bab99...b6b

Ekspander  

Vært sammen i 20 år. Vi hadde. Helt til jeg oppdaget en chatt mellom han og en kvinnelig kollega. Nå har han kode jeg ikke får vite.... 

Anonymkode: f7bd0...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Bacteria skrev (På 13.1.2025 den 10.11):

Det siste du sier er helt sant. Gidder ikke å være spøkelse på SoMe om jeg plutselig skulle ta repern, derfor vet sønnen min (12 og med samme kode på iPaden sin som på min mobil) skjermkoden. Slik at folk kommer seg inn på mobilen og får sletta ditt og datt. Logget av KG fex 🤪

Har eksempler på plutselig død og hvordan det er når ingen kommer seg på mobilen til avdøde (selv om det er fordeler med det også, det man ikke vet osv)

Ekspander  

Da lager man en konvolutt der man skriver " åpnes når jeg dør" på, der skriver man de NØDVENDIGE koder de pårørende trenger for å slette some-kontoer. BankID og lignende skal selvsagt ikke stå der, for det får man tilgang til via papirer fra skifteretten. 

Anonymkode: ed09e...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...