Gå til innhold

Dere som har hatt et forhold i over 10 år, har dere tilgang til hverandres telefoner osv?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Full tilgang til hverandres telefoner 😊 i motsetning til andre som ikke har det, da de har noe å skjule.

Anonymkode: 0e304...558

Litt overkill med trolling på side 14 😊

Anonymkode: bf89e...530

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 16.42):

Tenker på dere som har vært lenge i parforholdet. 
Kan dere gå inn på hverandres telefoner? Har dere oversikt over soMe kanaler osv? 
Hvor åpent er det i forholdet deres? Hvordan er tillitsnivået?

Anonymkode: bab99...b6b

Vi kan gå inn på hverandres telefoner men ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det. Ei heller lese meldinger osv. Hender vi er inne på hverandres telefoner for  å hjelpe hverandre med noen innstillinger osv. Har ingen pikante eller skrekkelige hemmeligheter for hverandre som man trenger skjule😂

Anonymkode: d7c10...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Litt overkill med trolling på side 14 😊

Har man ikke noe å skjule, så kan man fint gi tilgang til hverandre. Hvis man er så redd for at den andre skal se på telefonen, så er det fordi de holder på med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har man ikke noe å skjule, så kan man fint gi tilgang til hverandre. Hvis man er så redd for at den andre skal se på telefonen, så er det fordi de holder på med andre.

Så arbeidsgiver kan ikke ha noe de skulle ha sagt dersom det er tilgang til jobbverktøy på telefonen?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ikke tilgang fordi vi trenger å føle at vi skal kunne sjekke hverandres telefoner.

Vi har tilgang fordi det er ofte vi bruker hverandres telefoner til apper, musikk, kart, nettsider etc. 

Tilliten er nettopp at vi har tilgang uten å bekymre oss for at den andre snoker🤷

Anonymkode: 515fb...799

Ja. Men det er noe annet en tema «om man må ha tilgang til telefon for tillit».

Om partneren din hadde fått ny telefon med ny kode, så regner jeg jo med at du ikke hadde mistet tilliten til han, selvom du ikke hadde fått koden til den nye telefonen.

Slik du beskriver det, så har han tillit til at du ikke snoker selvom du har koden. Det er noe annet en om du ikke hadde hatt tillit uten han sin kode. Dette er to veldig ulike ting.

Anonymkode: 6ff7a...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 16.42):

Tenker på dere som har vært lenge i parforholdet. 
Kan dere gå inn på hverandres telefoner? Har dere oversikt over soMe kanaler osv? 
Hvor åpent er det i forholdet deres? Hvordan er tillitsnivået?

Anonymkode: bab99...b6b

Selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle vi det? Vi eier ikke hverandre selvom vi har vært sammen lenge. Vi velger å stole på hverandre. Man har ingen garantier i livet. Vil noen være utro, så får de til det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er et klassisk eksempel på en feilslutning. Det du beskriver er manglende tillit i et forhold. Det motsatte av hva du hevder.

Om du tror tilgang på partners telefon handler om tillit, så tar du fryktelig feil. Det handler om mistillit og usikkerhet.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor har du ikke webkamera med offentlig lenke nedi eget toalett og alle steder du kan tenkes å skifte?

Det at folk som ønsker et visst privatliv nødvendigvis ønsker det fordi de holder på med noe tvilsomt er helt fjernt. Jeg tror ikke du egentlig tror det heller, det er altfor infantilt til at voksne egentlig kan mene det. Men du prøver vel å plante tvil hos andre, skape den samme typen usikkerhet du selv sitter med hos flere, i håp om at dette skal bli en eller annen utbredt oppfatning. Privatliv, og muligheten til å ha noe som er bare sitt eget, har en egenverdi for mange.

For ordens skyld: Jeg kan forlovedens kode og forloveden kan min kode. Jeg har aldri sjekket telefonen og kommer aldri til å gjøre det heller, eneste gangene jeg åpner den er når jeg blir bedt fra et annet rom om å sjekke noe. Men det hadde vært helt, helt i orden om partneren min ikke ønsket at jeg hadde tilgang til alt. J

Anonymkode: 1b097...53b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irja skrev (Akkurat nå):

Vil noen være utro, så får de til det. 

Det er faktisk veldig enkelt. Helt uten noen spor på telefon.

Om man tror tilgang på telefon forebygger utroskap, så er man så naiv at det nesten ikke skulle gå an for en voksenperson og være så naiv.

Tilgang på partners telefon forebygger ens egen usikkerhet og paranoia. Det forebygger ikke utroskap. Det har i hvert fall ingen ting med tillit å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig enkelt. Helt uten noen spor på telefon.

Om man tror tilgang på telefon forebygger utroskap, så er man så naiv at det nesten ikke skulle gå an for en voksenperson og være så naiv.

Tilgang på partners telefon forebygger ens egen usikkerhet og paranoia. Det forebygger ikke utroskap. Det har i hvert fall ingen ting med tillit å gjøre.

Helt riktig. Folk har vært utro lenge før mobiltelefonens tid.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er et klassisk eksempel på en feilslutning. Det du beskriver er manglende tillit i et forhold. Det motsatte av hva du hevder.

Om du tror tilgang på partners telefon handler om tillit, så tar du fryktelig feil. Det handler om mistillit og usikkerhet.

Som sagt: har man ikke noe å skjule, hvorfor er det så jævla galt at den andre går inn på den telefonen? Det vil du ikke svare på! Hadde ikke gjort meg noe om mannen min gikk inn på min telefon. Deler alt med han. Er jo veldig mistenksomt at andre mener motsatt. Da skal ting holdes skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 9.34):

Har du ikke tillit til din partner? Tilgang betyr at du skal ha tillit til at partner ikke snoker.

Har du ikke tillit til partner?

Har du ikke tillit til at din partner ikke vil snoke i det?

Hele problemstillingen bygger på at du ikke har tillit til din partner. 

Så du har ikke tillit til din partner?

Og så? Du har vel tillit til at din partner ikke leter etter passord?

Hvorfor skulle partner gå inn på det om hen har tilgang? Du mangler tillit til din partner. 

Hva er hensikten med å være i et forhold dersom du ikke har tillit til at partner ikke vil snoke?

Nei nei nei, ikke i nærheten. Det er du, med dine synspunkter som ikke har tillit til partner.

Med andre ord har du ikke tillit til partner, hva er da hensikten med å være i et forhold?

Anonymkode: 80b00...e16

Og DU aner ikke hva tillit betyr. 

Anonymkode: 3ded8...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Delia Peabody skrev (På 12.1.2025 den 16.46):

Nærmer oss 40 år sammen, fri tilgang til telefon, SoMe og Helsenorge 👍🏻

Nærmer oss 40 år sammen vi også. Selvsagt null tilgang til hverandres telefoner. 100 % tillit, derfor totalt meningsløst å vase rundt på telefonene til hverandre.

Anonymkode: d98b7...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nærmer oss 40 år sammen vi også. Selvsagt null tilgang til hverandres telefoner. 100 % tillit, derfor totalt meningsløst å vase rundt på telefonene til hverandre.

Anonymkode: d98b7...3f2

Tilgang er da ikke det samme som at man bruker den tilgangen…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som sagt: har man ikke noe å skjule, hvorfor er det så jævla galt at den andre går inn på den telefonen? Det vil du ikke svare på! Hadde ikke gjort meg noe om mannen min gikk inn på min telefon. Deler alt med han. Er jo veldig mistenksomt at andre mener motsatt. Da skal ting holdes skjult.

Jeg har aldri sagt det er noe gærnt i å gå inn på partner sin telefon. Du misser poenget fullstendig.

Om du spør mannen din om han kan gå inn på telefonen din og sjekke værmeldingen, så er det jo ikke noe falt med det.

Om du derimot syntes det er negativt at du ikke kan koden på han sin telefon, så mangler du tillit. At du blir mistenksom uten tilgang, betyr at du mangler tillit. 

Å gi deg den tilgangen er ikke å gi tillit. Det er å gi etter for din manglende tillit.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo svart på gjennom 14 sider. Noen av oss har jobbtelefoner vi ikke har lov å gi tilgang til. Og de fleste av oss har venner vi har samtaler med, som de må kunne forvente at holdes privat. Men aller viktigst, må partneren inn på telefonen for å sjekke om man er utro, er jo forholdet allerede steindødt. 

Det jeg lurer mer på er hvorfor så mange tror at mobilen vil avsløre utroskap? Tenker man at man vil finne meldinger som "oh yes, baby, la oss ha et heftig stevnemøte i aften, kona aner ingenting! 😍"

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hva du mener med tilgang. 

Ingen av oss bruker den andres telefon helt uten videre. Men hvis den ene ringer og eieren ikke er tilstede, tar den andre den. Men vi sjekker ikke hvis det kommer meldinger eller andre varsler. Hvis bare den ene har med seg telefonen sin, kan vi gjerne spørre hverandre (og få lov) til å bruke den andre sin - enten til telefon eller nett-ting. Vi har ingenting å skjule for hverandre, men vi har også respekt for den andres private ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien har vi nok tilgang til hverandres telefoner da det har hendt for oss begge at vi skulle bruke den andres telefon til noe, men jeg har aldri hatt noe behov for å sjekke telefonen hennes og hun har aldri hatt noe behov for å sjekke min. 

Noe annet ville vært utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

9 år her, jeg var så sjalu og usikker på meg selv i starten, hans eks og han hadde jo 1 barn sammen og var redd for å bli forlatt.

han har alltid holdt seg rolig og normal om jeg var damecrazy, han lot meg ha full innsikt om jeg ville. Jeg sjekka når han var på nattskift et par ganger, og sa at jeg hadde gjort det, han sa det gikk bra, jeg hadde jo lov. 
har ikke følt for å sjekke på maaange år, har ikke noe eksakt år å oppgi.

han er best og gjorde meg til en bedre versjon av meg selv.

Anonymkode: b32fb...10b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herrejemeni, om jeg vil være utro så klarer jeg da helt fint å skjule det selv om partner har tilgang til min mobil og PC. For ordens skyld er jeg ikke utro, har ikke lyst til å være utro, og har aldri vært utro. På samme måte har jeg full tiltro til at han helt fint vil klare å holde et utroskapsforhold skjult for meg, selv om jeg hadde tilgang til hans mobil og PC (for så smart tror jeg faktisk han er) Og igjen for ordens skyld, jeg tror ikke han er, har vært, eller har lyst til å være utro.

Min mobil og PC er privat delvis fordi jeg har dødsmye jobbgreier der. Outlook, dokumenter, kundeinformasjon, kontrakter, kollegaers kalendere, internkommunikasjon, osv. Men i hovedsak er det privat fordi hva jeg driver med, som samtaler med venninner, søkehistorikk, osv. er privat. Og det handler ikke om at jeg har noe å skjule for det har jeg ikke, men det er mitt og det er privat.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...