Gå til innhold

Dere som har hatt et forhold i over 10 år, har dere tilgang til hverandres telefoner osv?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde jeg av en eller annen merkelig grunn ikke hatt tilgang på min egen tlf, og jeg trengte å ringe, så hadde jeg nok fått låne den. Men full tilgang til å snoke er helt uaktuelt. Som de fleste andre, så har vi private ting på tlf

Anonymkode: 2b345...666

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

20 år sammen.  Nei. Hvorfor skulle jeg det? 

Rett til privatliv lærte jeg hjemme hos mine foreldre.

Anonymkode: c3149...72d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kan gå inn på hverandres mobil,men ingen av oss pleier det. Eneste er hvis vi sitter sammen og trenger å søke opp noe feks.Hadde han satt seg ned og lest meldinger og gått inn på Snapchat,så hadde jeg byttet kode. Vi har tillit i forholdet,så ingen av oss sniker. Vi har bare lært oss kodene til hverandre etterhvert som årene har gått. 

Anonymkode: 4a968...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det. For oss er det ikke noe stress hvem sin telefon eller PC vi bruker. Tror ikke hun gidder å snoke.. 

Anonymkode: fab56...9d9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det. Var aldri et krav eller en plan, det bare ble slik. Han glemte konstant både kode og pinkode, og jeg måtte alltid fikse det for ham, så det var bare enklere at vi hadde samme. Da trenger jeg bare å huske min. Gidder ikke snoke. Det er ikke noe å snoke etter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liten tillit om man skal ha tilgang til alt. Nei har ikke det. 

Anonymkode: 29a23...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

25 år sammen. Aldri hatt hverandres koder, og har aldri hatt bruk for det. Vi åpner mob med fingeravtrykk.

Skulle tatt seg ut om f.eks en venninne betrodde meg noe i full fortrolighet på melding, og han smugleste den. Da hadde det vært mitt ansvar at hennes hemmeligheter ble offentliggjort til en annen. Det hadde vært et alvorlig tillitsbrudd. 

Anonymkode: 84f2b...71c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ser flere skriver at de har tilgang til hverandres Helsenorge. Hva er egentlig poenget med det? Hva skal man eventuelt behøve den tilgangen til?

Anonymkode: 435ef...247

Sjekke ting for hverandre ved medisinske nødstilfeller, for eksempel i utland. Eller bare for å sjekke noe, om vi praktisk ønsker det. Her er det typisk han som følger opp det medisinske for familien. Jeg har ansvar for alt av økonomi og forsikringer. 

Vi har også fremtidsfullmakt, så den andre har alle rettigheter om noe skjer, da greit å ha tilgang direkte uten å gå via byråkratiet. 

Anonymkode: 54e98...5db

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona er litt dårlig på koder osv., så hadde sikkert knekt de og kommet meg inn. 

Det er helt uaktuelt å sjekke eller kreve tilgang. Vi har tillit til hverandre. 

Ingen av oss har behov for å gå inn og lese samtaler med venner osv. 

vi har vært sammen i 16 år eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde sikkert fått det om jeg spurte. Men jeg har ingen interesse om det. Jeg følger heller ikke med på SoMe på han. Nei jeg bryr  meg rett og slett ikke om det. Jeg har full tillit til han til det motsatte er bevist. 

Anonymkode: c480e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har full tilgang til hverandres kontoer og mobilen med passord. 

Han er stadig på min fordi jeg er sløv på å svare. Jeg gidder heller aldri å sjekke hans men har måttet sjekke mobilen hans én gang for 2år siden fordi han ba meg lese en melding han fikk. Jeg har aldri hatt behov for å sjekke noen av kontoene hans med mindre han ber meg. 

Anonymkode: d0f4a...653

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Det at jeg ikke har hemmeligheter for ham betyr ikke at jeg ikke har venner som forteller meg ting som de ikke vil jeg skal dele med andre. Dessuten har jeg jobbmail og -dialog på telefonen. Jeg ser virkelig ingen grunn til at samboeren min skal ha dialog til mobil, pc eller sosiale medier. Og nettopp fordi vi har tillit til hverandre. Eneste grunn til at han skulle hatt behov for tilgang måtte jo vært for å sjekke at jeg ikke gjør noe galt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8 år her. Jeg kan passordet på telefonen hans og han kan feks si at jeg skal gå inn på snapen hans for å sjekke en melding eller lignende om han kjører bil osv. 

Men, jeg har _aldri_ gått inn på telefonen hans og sjekket noe som helst. Aldri. Har fullstendig tillitt til han og synes at det å snoke på telefonen, selv med tillatelse, er et enormt overtramp.

Anonymkode: 0a57c...a4b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, ingen tilgang. Eneste jeg har tilgang til er lønnsslippen hans. 

Anonymkode: 72992...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fri tilgang til telefon, sosiale medier og mail. Har aldri følt behov for å sjekke noe av det. Har også helt felles økonomi.

Gift i 25 år.

Anonymkode: f8c6b...24c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I praksis ja, i teorien nei. Vi har ingen avtale om tilgang på hverandres telefon, men det skjer med jevne mellomrom at vi ber den andre sjekke noe på ens egen telefon. Vi vet hverandres passord og slikt, med unntak av bank id. 

Anonymkode: 45ff9...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Han har vært mye syk, operert, ligget på respirator osv. Så jeg har tilgang til alt hans. Av praktiske årsaker. Jeg har skrevet alt av passord på et ark, de ligger i en skuff han vet om , om noe skulle skje med meg. Sammen i 10 år.

Det har også hendt at jeg har lånt telefonen hans for å ta bussen. Han har månedskort og jeg sykler så og si alltid.

Anonymkode: 22d4b...a0a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har kodene til hverandre hvis det skulle være noe, ja, f.eks svare på en melding mens den andre kjører, men vi går ikke aktivt inn og snoker.

Anonymkode: 6c953...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, tilgang til alt.

Anonymkode: a9b1f...09c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen i 25 år, gift i 23. Aldri vært noe tema. De eneste gangene jeg tok på hans telefon, var hvis den ringte og han sov fx og så svarte jeg hvis det var en av foreldrene hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...