AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Del Skrevet 12. januar Jeg skal ha dåp med rundt 40 gjester. Jeg tenker da kanskje å bestille snitter med reker, laks, karbonade og roastbiff men tenker også litt på å ha koldtbord. Hvor mye penger bør jeg beregne at koldtbord vil koste å lage selv til 40 personer? Og hvor mye vil det koste å bestille snitter til 40 personer? Og hvor mye bør jeg beregne å bruke på diverse kaker? Hvor mange kaker bør jeg lage Anonymkode: be685...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Del Skrevet 13. januar Sjekk nettsider hos lokale som tilbyr catering? Man regner vel tre snitter per person. Anonymkode: ab39f...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Del Skrevet 14. januar Tre snitter per person høres veldig lite ut. I min familie har vi ofte snitter til bursdager o.l og de fleste spiser mellom 4-8 snitter. Anonymkode: 31e93...201 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #4 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tre snitter per person høres veldig lite ut. I min familie har vi ofte snitter til bursdager o.l og de fleste spiser mellom 4-8 snitter. Anonymkode: 31e93...201 Enig, tre er for lite. Anonymkode: 3298c...188 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar Ta kontakt med de ulike som leverer koldtbord der du bor. Her endte vi på ca 8000 for et vanlig koldtbord til 30 stk, den dyreste vi fant var vel nærmere 14000 om jeg ikke husker feil. Anonymkode: af756...b45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 23.13): Man regner vel tre snitter per person. Hvis man ser bort ifra at snitter er begravelsesmat så er 3 snitter uansett for lite, du risikerer at noen ikke får noe. Jeg hadde beregnet det dobbelte. Anonymkode: 527e8...360 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #7 Del Skrevet 17. januar Tre snitter per pers er for lite. Fem er vanlig å beregne. Jeg tok en stikkprøve hos en mye brukt leverandør i distriktet der jeg bor, og der koster selskapssnitter 200 kr per person. M.a.o. 8000 kroner til 40 gjester. Hjemmelaget koldtbord har jeg aldri beregnet, men fra leverandør blir prisen gjerne et sted mellom 300 og 400 kr per pers. Godt mulig du kan beregne mellom 50% og 75% av prisen hvis du skal lage det selv, men er du sikker på at du ønsker det arbeidet når du samtidig har et dåpsbarn, pluss 40 gjester? Anonymkode: 4398b...6e1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfi Skrevet 17. januar #8 Del Skrevet 17. januar Spiste snitter i helgen. Jeg er ikke så glad i det. Så jeg spiste 2. Mens mannfolka spiste 6-8, kvinnfolka kanskje ett par mindre Veldig vanskelig å beregne snitter. Men de som selger det vet jo ca hvor mye det pleier å gå. Hadde sendt en mail å hørt. Sist vi laget koldtbord hjemmelaget, var for 10 år siden eller noe så den prisen er lite relevant nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 30. januar #9 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 16.15): Jeg skal ha dåp med rundt 40 gjester. Jeg tenker da kanskje å bestille snitter med reker, laks, karbonade og roastbiff men tenker også litt på å ha koldtbord. Hvor mye penger bør jeg beregne at koldtbord vil koste å lage selv til 40 personer? Og hvor mye vil det koste å bestille snitter til 40 personer? Og hvor mye bør jeg beregne å bruke på diverse kaker? Hvor mange kaker bør jeg lage Anonymkode: be685...98f Har begge besteforeldre-par kjøpt dåpsgave? Hva med å foreslå at det ene besteforeldre-paret kan ta seg av alt som har med selskapet å gjøre, som evt leie av lokale, samt all mat, organisering, - "ditt og datt". Du kan kanskje bake en kake eller to, men overlate selskapet til et besteforeldre-par, evt oldeforeldre, så blir du spart for mye tid og utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #10 Del Skrevet 1. februar Millimani skrev (På 30.1.2025 den 9.54): Har begge besteforeldre-par kjøpt dåpsgave? Hva med å foreslå at det ene besteforeldre-paret kan ta seg av alt som har med selskapet å gjøre, som evt leie av lokale, samt all mat, organisering, - "ditt og datt". Du kan kanskje bake en kake eller to, men overlate selskapet til et besteforeldre-par, evt oldeforeldre, så blir du spart for mye tid og utgifter. 😳 Det er jo ikke riktig å legge alle de utgiftene på beste- og oldeforeldrene! Anonymkode: 7c4b8...15c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #11 Del Skrevet 1. februar Millimani skrev (På 30.1.2025 den 9.54): Har begge besteforeldre-par kjøpt dåpsgave? Hva med å foreslå at det ene besteforeldre-paret kan ta seg av alt som har med selskapet å gjøre, som evt leie av lokale, samt all mat, organisering, - "ditt og datt". Du kan kanskje bake en kake eller to, men overlate selskapet til et besteforeldre-par, evt oldeforeldre, så blir du spart for mye tid og utgifter. Skal man virkelig be besteforeldre betalte 10 000,- (om ikke mer) for en dåp til barnebarnet? Da må de jo gjøre dette til alle barnebarn. Har man ikke råd til å ordne mat og selskap så lar man være å ha dåp, eller be færre gjester… Anonymkode: 835dd...fe6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #12 Del Skrevet 1. februar Millimani skrev (På 30.1.2025 den 9.54): Har begge besteforeldre-par kjøpt dåpsgave? Hva med å foreslå at det ene besteforeldre-paret kan ta seg av alt som har med selskapet å gjøre, som evt leie av lokale, samt all mat, organisering, - "ditt og datt". Du kan kanskje bake en kake eller to, men overlate selskapet til et besteforeldre-par, evt oldeforeldre, så blir du spart for mye tid og utgifter. Er du seriøs? Herregud nei! Det blir garantert en ny tråd på kvinneguiden. Svigerdatter forventet at vi sto for alt i forbindelse med dåpen. Vi måtte betale hele kalaset og de løftet ikke en finger. Og Sannsynligvis med god grunn, vil de fleste være enig med besteforeldrene der. Anonymkode: e0741...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 1. februar #13 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): 😳 Det er jo ikke riktig å legge alle de utgiftene på beste- og oldeforeldrene! Anonymkode: 7c4b8...15c AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal man virkelig be besteforeldre betalte 10 000,- (om ikke mer) for en dåp til barnebarnet? Da må de jo gjøre dette til alle barnebarn. Har man ikke råd til å ordne mat og selskap så lar man være å ha dåp, eller be færre gjester… Anonymkode: 835dd...fe6 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du seriøs? Herregud nei! Det blir garantert en ny tråd på kvinneguiden. Svigerdatter forventet at vi sto for alt i forbindelse med dåpen. Vi måtte betale hele kalaset og de løftet ikke en finger. Og Sannsynligvis med god grunn, vil de fleste være enig med besteforeldrene der. Anonymkode: e0741...540 Å gi selskapet i dåpsgave fra besteforeldre var intet problem for våre familier, snarere tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #14 Del Skrevet 1. februar Millimani skrev (På 30.1.2025 den 9.54): Har begge besteforeldre-par kjøpt dåpsgave? Hva med å foreslå at det ene besteforeldre-paret kan ta seg av alt som har med selskapet å gjøre, som evt leie av lokale, samt all mat, organisering, - "ditt og datt". Du kan kanskje bake en kake eller to, men overlate selskapet til et besteforeldre-par, evt oldeforeldre, så blir du spart for mye tid og utgifter. Haha her lagde ikke kake, hjalp med noe . De liker best å slappe av emd kaffe og bli servert. Å rydde etter seg selv går heller ikke. Tenk å være 40-50år , unge besteforeldre. og aldri ha tid til ellr ork til å passe,hjelpe eller ordne til noe sånt. Desverre ikke alle er så heldige. Regner med de selv hadde sagt set om de hadde hatt lyst til det? Aldri om jeg hadde spurt om noe sånt. Anonymkode: 97175...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 1. februar #15 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Haha her lagde ikke kake, hjalp med noe . De liker best å slappe av emd kaffe og bli servert. Å rydde etter seg selv går heller ikke. Tenk å være 40-50år , unge besteforeldre. og aldri ha tid til ellr ork til å passe,hjelpe eller ordne til noe sånt. Desverre ikke alle er så heldige. Regner med de selv hadde sagt set om de hadde hatt lyst til det? Aldri om jeg hadde spurt om noe sånt. Anonymkode: 97175...4a9 ??? Det var deres forslag, ikke dåpsforeldrenes idé. Derfor ble det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #16 Del Skrevet 1. februar En dåpsgave skal jo være noe varig, ikke mat som blir spist opp… og som dåpsbarnet ikke engang kan spise. Jeg ville heller gått for koldtbord, TS. Mer mat i det enn i snitter. Anonymkode: 296af...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå