AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hvor mange kalorier bør jeg spise for å bygge muskler og gå ned i vekt/fett? Er det meningen man skal holde seg i kaloriunderskudd eller vedlikehold? Jeg er kvinne, stillesittende bortsett fra lett trening 3 dager i uka, veier 79 kg og er 160 cm. Anonymkode: 393e5...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Skal du bulke må du ligge i kalorioverskudd. Tror ikke det er forenelig å bulke ,samtidig som du vil ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Adrenalina1 skrev (8 minutter siden): Skal du bulke må du ligge i kalorioverskudd. Tror ikke det er forenelig å bulke ,samtidig som du vil ned i vekt. Hva er beste løsning da? Gå ned i vekt først med kaloriunderskudd også spise vedlikehold og bygge muskler etterpå? Anonymkode: 393e5...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er beste løsning da? Gå ned i vekt først med kaloriunderskudd også spise vedlikehold og bygge muskler etterpå? Anonymkode: 393e5...7cf Bygger du muskler er det fullt mulig å gå ned i fettprosent,men du vil ikke gå noe særlig ned i antall kilo fordi etter hvert som nudlene blir større,vil musklene vekt kompensere for fettet(muskler forbrenner fett) slik at vekten din ikke blir så mye lavere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Det er umulig si noe konkret, uten å vite hvor mye du forbrenner og hva du mener med lett trening. Proteiner er viktig for muskelbygging, men du vil også bygge muskler ved å omdanne fettet på kroppen ved trening. Men du bør nok ligge ganske lavt siden du ikke trener mer eller hardere. Jeg er 163, og 60kg. Jeg har lett trening 45-90 minutter, 3-4 dager i uken, pga skade, og holder meg på rundt 1600 kalorier pr dag for å holde vekten stabil. Men jeg er også nøye på hvilke kalorier jeg spiser, jeg har mye proteiner i kostholdet mitt, og sjeldent noe med tilsatt sukker. Anonymkode: f2102...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er umulig si noe konkret, uten å vite hvor mye du forbrenner og hva du mener med lett trening. Proteiner er viktig for muskelbygging, men du vil også bygge muskler ved å omdanne fettet på kroppen ved trening. Men du bør nok ligge ganske lavt siden du ikke trener mer eller hardere. Jeg er 163, og 60kg. Jeg har lett trening 45-90 minutter, 3-4 dager i uken, pga skade, og holder meg på rundt 1600 kalorier pr dag for å holde vekten stabil. Men jeg er også nøye på hvilke kalorier jeg spiser, jeg har mye proteiner i kostholdet mitt, og sjeldent noe med tilsatt sukker. Anonymkode: f2102...41b Å forbrenne fett bygger ikke muskler Anonymkode: 25661...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Det er ingen på ett forum som kan gi deg fasitsvar, man må møte deg fysisk, vite konkret fettprosent og muskelmasse, samt forbrenningen din, kosthold, aktivitetsnivået ditt, sykdommer etc etc etc etc etc etc Du burde gå ned i vekt først, så bygge muskler. Det er svært vanskelig å gjøre de to samtidig, men ikke umulig. Igjen, det er ikke mulig å svare på hvordan du skal få det til, uten å vite samtidige andre faktorer. Anbefaler at du får til en profesjonell med det, om du skal ha konkret svar. Anonymkode: bffff...4fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvor mange kalorier bør jeg spise for å bygge muskler og gå ned i vekt/fett? Er det meningen man skal holde seg i kaloriunderskudd eller vedlikehold? Jeg er kvinne, stillesittende bortsett fra lett trening 3 dager i uka, veier 79 kg og er 160 cm. Anonymkode: 393e5...7cf Tror ikke du kommer til å bli kroppsbygger på tre lette treninger i uka, 3 lette treninger vil heller ikke forbrenne spesielt mye. Men det er ingen problem å vedlikeholde muskler + bli noe sterkere på et ganske stort underskudd om det er ned i vekt du vil. Anonymkode: 7ded3...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Jeg spiser i vedlikehold (1800 kalorier), med noen utskeielser i måneden og noen dager med mindre mat. Jeg løper tre dager i uken. Jeg ser nå etter rundt 4 måneder ganske tydelig forskjell på kroppen. Vekten har bare endret seg 2 kilo ned, men magen er mindre, lår og legger er strammere og jeg ser generelt mindre ut. Ser også at klær sitter penere. Så for meg fungerer det å spise i vedlikehold og samtidig bygge muskler i underkroppen og gå ned i fettprosent. Men hvis jeg VIRKELIG skulle gjort en stor kroppslig endring ville jeg spist mer og bygd muskler et halvt års tid og så gått ned i fettprosent mens jeg vedlikeholdt musklene. Alt er avhengig av startpunktet ditt egentlig. Anonymkode: 82129...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Takker for svar alle sammen! TS Anonymkode: 393e5...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Du kan også lese denne https://forum.kvinneguiden.no/topic/1816326-gå-ned-i-vekt-samtidig-som-man-bygger-muskler-er-det-mulig/#comments Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Kaloriunderskudd, spis minst 100g protein hver dag (gjerne mer), løft tunge ting annen hver dag, og få nok søvn. Anonymkode: b6cba...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå