Gå til innhold

Du som trener yoga har du blitt mer fleksibel og myk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du som trener yoga har du blitt mer fleksibel og myk? Og hvor ofte må man trene yoga for å få fremgang?

Anonymkode: 5b4c3...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, helt klart. Har holdt på lenge så husker ikke helt hvor lang tid det tok. men når jeg av ulike grunner må ta pause blir jeg stiv som en stokk igjen.

Anonymkode: b3c88...cb8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, helt klart. Har holdt på lenge så husker ikke helt hvor lang tid det tok. men når jeg av ulike grunner må ta pause blir jeg stiv som en stokk igjen.

Anonymkode: b3c88...cb8

Hvor lang pause tar du før du blir stiv som en stokk?

Anonymkode: 5b4c3...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Kjenner det og på balansen, har fått langt bedre balanse. Trener Hathayoga to ganger i uka + yin yoga og aroma relax 1-2 ganger i uka.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt!

Anonymkode: e9f6d...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Men det er nok fordi jeg trener yoga på treningssenter og instruktøren er mest opptatt av å prate non stop over den konstante masete rap musikken hun spiller, samtidig som hun viser hvor fleksibel hun er selv. 

Jeg kommer meg ikke inn i en eneste av posisjonene hun tar, og det er ingen alternativer for oss som ikke gjør det. 

Kommer til å slutte nå. 

Anonymkode: 07535...2dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Men det er nok fordi jeg trener yoga på treningssenter og instruktøren er mest opptatt av å prate non stop over den konstante masete rap musikken hun spiller, samtidig som hun viser hvor fleksibel hun er selv. 

Jeg kommer meg ikke inn i en eneste av posisjonene hun tar, og det er ingen alternativer for oss som ikke gjør det. 

Kommer til å slutte nå. 

Høres ikke ut som yoga engang 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevet over alle tvil ja. Har trent yoga nå i kanskje 5 år. Har hatt enormt utbytte av det både på pust, fleksibilitet, mobilitet, og balanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja! 

Bedre mobilitet, fleksibilet og mye sterkere kjerne 💪🏼

Anonymkode: 594c8...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ikke ut som yoga engang 

Nei, det stemmer nok egentlig. Men timen heter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thessaly skrev (55 minutter siden):

Absolutt. Kjenner det og på balansen, har fått langt bedre balanse. Trener Hathayoga to ganger i uka + yin yoga og aroma relax 1-2 ganger i uka.

Jeg har veldig lyst til å prøve både yin yoga og aroma relax! Men jeg er helt unormalt stiv og stram i kroppen. Redd for å bare se dum ut ... 

Anonymkode: 851ad...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har veldig lyst til å prøve både yin yoga og aroma relax! Men jeg er helt unormalt stiv og stram i kroppen. Redd for å bare se dum ut ... 

Tipper du ikke er unormalt stiv! Prøv en time og snakk gjerne med instruktøren på forhånd om at du aldri har gjort yoga før. En god instruktør vil gi deg variasjoner eller hjelpe deg med stillinger du syns er vanskelig.

Jeg har gjort yoga i mange år og er ganske myk, men det er stillinger som er vanskelig for meg da jeg har lange bein. Da har jeg noen andre varianter jeg kan gjøre. En ting man blir oppfordret til i yoga er å gjøre det man selv vil hvis noe ikke kjennes riktig ut.

Anonymkode: ad49f...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gjør litt tøyeøvelser hjemme, og trener litt yoga som jeg finner på YouTube. Vet ikke om det er godt nok?

Jeg ER faktisk unormalt stiv siden jeg har artrose I kroppen og generelt stiv. Bor en plass hvor det ikke er yogainstruktører, så om noen har gode tips til treningsvideo som jeg kan kjøpe/laste ned- så tips meg gjerne ❤️

Føler jeg fort blir stivere ved ikke å trene (generelt).

Anonymkode: d2677...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen problemer! :) Alle bryr seg bare om seg selv, og i timene jeg går på er det alt fra gamle damer på 80+ til superspreke yogadamer. De aller fleste er noe midt i mellom, og det er alltid noen som ikke har prøvd yoga før.

Jeg var nesten helt fersk da jeg startet i august, hadde testet det noen ganger for mange år siden, men det er så lenge siden at det knapt telles. Aroma relax og yin yoga er begge deler rolig, lite utfordrende for balanse ol, men det handler om å holde stillinger for å få strukket ut. Og du tilpasser hele tiden til din kropp. Er det noe du ikke går til pga skader og vondter så kan en alltid tilpasse stillingene, instruktøren hjelper!  

Så bare ta sjansen, det går helt sikkert bra og det finnes ikke skummelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg begynte i det små med yoga på treningssenter, men sluttet der etter en stund. Da landet ble stengt ned pga Covid så begynte jeg å følge 30 days morning yoga with Cassandra på Youtube, og merket godt forskjell på kroppen etter en stund. Jeg er fortsatt stiv som en stokk, men ikke fullt så stiv som før 😅 Det er bare 10-12 minutter yoga pr dag, som jeg tok kanskje 4-5 dager i uka. Fra å ikke klare å sitte på huk pga stive ankler å knær, så går det fint nå. Nå bruker jeg appen til Cassandra og gjør yoga hjemme noen dager i uka, mellom 10-20 minutter pr gang.

Anonymkode: a7c36...11b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør litt tøyeøvelser hjemme, og trener litt yoga som jeg finner på YouTube. Vet ikke om det er godt nok?

Jeg ER faktisk unormalt stiv siden jeg har artrose I kroppen og generelt stiv. Bor en plass hvor det ikke er yogainstruktører, så om noen har gode tips til treningsvideo som jeg kan kjøpe/laste ned- så tips meg gjerne ❤️

Føler jeg fort blir stivere ved ikke å trene (generelt).

Anonymkode: d2677...69f

Anbefaler yogamatta.no! Koster 89 per måned, men er gull verdt, synes jeg! Begynte å bruke det under koronaen og har fortsatt. Anbefaler timene med Julia Rippel. Helt klart blitt mykere av hennes klasser.

Anonymkode: 55baf...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...