AnonymBruker Skrevet 12. januar #21 Skrevet 12. januar Du må jo være ekstremt overvektig. Jeg er like høy som deg og veier nesten 30 kilo mindre. Anonymkode: 95dbf...643
AnonymBruker Skrevet 12. januar #22 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har befolkningen virkelig blitt så late at vi ikke gidder å PRØVE å ta tak i kosthold og trening engang før vi hopper til legen for å få medisiner for å bli tynne? seriøst.. Vi er ALLE slitne. Vi har alle mye å gjøre. Selv er jeg ofte oppe og trener 04.30, har tre barn i skolealder, krevende jobb med mye ekstraarbeid etc etc. Det krever en sterk vilje å holde på sånn, men jeg har alltid vært slank og trent. Det er valg man tar dag ut og dag inn, hele livet. Anonymkode: 22b3e...a00 Åååå, så flink du er da... 🏆Ille for deg at du må leve i et samfunn med masse tapere Anonymkode: e4e56...125 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar #23 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må jo være ekstremt overvektig. Jeg er like høy som deg og veier nesten 30 kilo mindre. Anonymkode: 95dbf...643 Ts er ikke ekstremt overvektig. Det er vel heller du som er ekstremt undervektig, nærmest beinrangel vil jeg si at du er med din høyde og vekt. Anonymkode: e4e56...125 4 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #24 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Herlighet, chill an litt da eller bare ikke svar om spørsmålet plaget dere slikt🙄 Som sagt; jeg har smerter i knær pga vekten. Kan dette kvalifisere til slankemedisin? Har noen erfaring med dette? TS Anonymkode: e33c9...7dc For en måte å svare på! Hvorfor skal du ha slankemedisin? Og hvorfor skal du resten av livet leve på en medisin som du kan få bivirkninger av? Snakk med fastlegen din om problemene dine, det er der du får svar på om hen er villig til å gi deg slankesprøyter og om han er villig til å ta den risikoen det er å skrive ut den typen resepter. Og vis litt respekt for dem som leser og svarer deg, de bruker faktisk av sin tid på nettopp deg. Anonymkode: 58ccc...619 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #25 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan du gi deg? Anonymkode: bcaae...d36 nei. Anonymkode: 22b3e...a00
AnonymBruker Skrevet 12. januar #26 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Åååå, så flink du er da... 🏆Ille for deg at du må leve i et samfunn med masse tapere Anonymkode: e4e56...125 Nei. Lever i et samfunn med mange som meg selv, jeg. De fleste tar tak i egne problemer og gidder å løfte en finger. Innlegget til ts lyser jo av giddaslaushet. Hun skriver det jo regelrett selv. Anonymkode: 22b3e...a00 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #27 Skrevet 12. januar Bruk heller penger på en pt og kost veileder. Du må trene styrke for knærne og spise protein!!! Ordentlig mat! Så ordner det seg uten dyre slankesprøyter Anonymkode: 74ea1...f1f
AnonymBruker Skrevet 12. januar #28 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei, ikke i utgangspunktet, men det er legen din som bestemmer så det går an å ta en prat så kanskje det ordner seg likevel. Anonymkode: 29be5...6ad AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Javel, da sier jeg takk for meg her i denne tråden. Mest uvennlige forumet jeg har vært innom her. TS Anonymkode: e33c9...7dc Jeg svarte deg nøyaktig på det du lurer på, så hvorfor så sur? Et takk hadde vel heller vært på sin plass siden jeg bruker av min tid til å svare deg på det du lurer på. Vonde knær telles nok ikke som gyldig sykdom, men legen kan uansett skrive ut hvis h*n mener det er lurt Anonymkode: 29be5...6ad 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #29 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har en bmi på 28, som altså er overvekt (178 cm, 89 kg). Er 42 år, fikk barn for 2 år siden, og sliter med å bli kvitt de ekstra kiloene som kom ifm graviditet, selv om jeg ikke spiser søtsaker, kaker/boller, brødmat (kun knekkebrød)eller drikker alkohol. Jeg går noe tur og er aktiv med 2 åringen i lek ute og inne. Ellers har det vært lite trening pga jeg er helt utslitt av krevende lederjobb og lite søvn. Nå begynner jeg imidlertid å få noe overskudd igjen, slik at jeg har lyst til å begynne å trene. Problemet er at jeg har vonde knær, det gjør vondt å løpe, gå i trapper osv. Jeg mistenker at det er pga vekten. Kan jeg be legen om feks wegovy? Eller er jeg ikke overvektig nok? Vil ikke bestille time hvis det ikke er en mulighet der. Noen som har erfaringer? Anonymkode: e33c9...7dc AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Herlighet, chill an litt da eller bare ikke svar om spørsmålet plaget dere slikt🙄 Som sagt; jeg har smerter i knær pga vekten. Kan dette kvalifisere til slankemedisin? Har noen erfaring med dette? TS Anonymkode: e33c9...7dc https://iform.nu/ned-i-vekt/wegovy-info#chapter-5 «Wegoy krever resept fra legen din. For å få det må minst ett av disse to kriteriene være oppfylt: en BMI på minst 30 En BMI på 27 pluss en vektrelatert følgesykdom som type 2-diabetes, høyt blodtrykk, høyt kolesterol, søvnapné eller hjerte- og karsykdom.» Anonymkode: dccf9...4a7 1 1
jane78 Skrevet 12. januar #30 Skrevet 12. januar Finnes ingen fasit, lege har retningslinjer å forholde seg til men hen skal også gjøre en individuell vurdering. Om du får det på blå resept derimot, er en annen sak
jane78 Skrevet 12. januar #31 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har befolkningen virkelig blitt så late at vi ikke gidder å PRØVE å ta tak i kosthold og trening engang før vi hopper til legen for å få medisiner for å bli tynne? seriøst.. Vi er ALLE slitne. Vi har alle mye å gjøre. Selv er jeg ofte oppe og trener 04.30, har tre barn i skolealder, krevende jobb med mye ekstraarbeid etc etc. Det krever en sterk vilje å holde på sånn, men jeg har alltid vært slank og trent. Det er valg man tar dag ut og dag inn, hele livet. Anonymkode: 22b3e...a00 Moralpreken kan vi forbeholde kirka 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #32 Skrevet 12. januar Mye rare svar her. Fikk Wegovy av legen på BMI 26 uten tilleggssykdom. Ingen vits i å vente til mer overvekt før man får hjelp til å gjøre noe med det, sa han. Anonymkode: 24601...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå