AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei! Jeg har en bmi på 28, som altså er overvekt (178 cm, 89 kg). Er 42 år, fikk barn for 2 år siden, og sliter med å bli kvitt de ekstra kiloene som kom ifm graviditet, selv om jeg ikke spiser søtsaker, kaker/boller, brødmat (kun knekkebrød)eller drikker alkohol. Jeg går noe tur og er aktiv med 2 åringen i lek ute og inne. Ellers har det vært lite trening pga jeg er helt utslitt av krevende lederjobb og lite søvn. Nå begynner jeg imidlertid å få noe overskudd igjen, slik at jeg har lyst til å begynne å trene. Problemet er at jeg har vonde knær, det gjør vondt å løpe, gå i trapper osv. Jeg mistenker at det er pga vekten. Kan jeg be legen om feks wegovy? Eller er jeg ikke overvektig nok? Vil ikke bestille time hvis det ikke er en mulighet der. Noen som har erfaringer? Anonymkode: e33c9...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden En må ha en BMI på over 30, ev over 27 om du har vektrelatert følgesykdom, høyt blodtrykk, diabetes etc. Dette er ganske enkelt å finne på nett om du googler. Anonymkode: b0a23...4cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Du må snakke med lege. INGEN HER KAN FAKTISK GI DEG FASIT PÅ OM DU FÅR ELLER IKKE. Anonymkode: 1408e...692 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Nei, ikke i utgangspunktet, men det er legen din som bestemmer så det går an å ta en prat så kanskje det ordner seg likevel. Anonymkode: 29be5...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Ja du kan få. Men du må betale selv. Anonymkode: 460f0...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Herlighet, chill an litt da eller bare ikke svar om spørsmålet plaget dere slikt🙄 Som sagt; jeg har smerter i knær pga vekten. Kan dette kvalifisere til slankemedisin? Har noen erfaring med dette? TS Anonymkode: e33c9...7dc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Hvorfor spør du her og ikke legen din? Anonymkode: d26bd...545 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herlighet, chill an litt da eller bare ikke svar om spørsmålet plaget dere slikt🙄 Som sagt; jeg har smerter i knær pga vekten. Kan dette kvalifisere til slankemedisin? Har noen erfaring med dette? TS Anonymkode: e33c9...7dc Det er det kun legen din som kan svare på! Anonymkode: b0a23...4cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Javel, da sier jeg takk for meg her i denne tråden. Mest uvennlige forumet jeg har vært innom her. TS Anonymkode: e33c9...7dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja du kan få. Men du må betale selv. Anonymkode: 460f0...b14 Wegovy må man uansett betale selv. Jeg var på overvektsklinikken for ikke lenge siden, å da sa legen der at det var en nedgang i slankeopreasjoner når det kom flere slankeprodukter på markedet, som sprøyter og piller. Men nå er operasjoner på vei opp igjen da man ikke får eks Wegovy på blå resept. Da er det mange som ikke har råd til slankeproduktene. Anonymkode: e4e56...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Hei TS Du kan nok få det på resept, men vil ikke få det dekket. Ta en telefon og be om en konsultasjon. Har du pratet med kostholdsveileder og? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Ta deg en time hos legen. Vonde knær kan ha mange ulike årsaker og det er jo litt dumt å bruke mange tusen i mnd på medisiner du ikke trenger fordi årsaken er noe annet enn du tror. Trening i basseng kan være veldig godt for vonde ledd og muskler, er det noe du kunne ha vurdert/har tilgjengelig der du bor? Anonymkode: 4f59b...487 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Herlighet, chill an litt da eller bare ikke svar om spørsmålet plaget dere slikt🙄 Som sagt; jeg har smerter i knær pga vekten. Kan dette kvalifisere til slankemedisin? Har noen erfaring med dette? TS Anonymkode: e33c9...7dc Med så lite overvekt som du har, så er det vel ikke vekten som er årsak til smertene i knærne. Du burde få sjekket de hos legen. Anonymkode: e4e56...125 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Uavhengig av medidinering, kan det være lurt å trene litt benstyrke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Kommer an på legen, min venninne fikk på bmi 26, jeg fikk ikke av min lege på bmi 29.9. Kom tilbake et par mnd senere med bmi på 30.1. Da fikk jeg. Anonymkode: bd9e5...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Wegovy må man uansett betale selv. Jeg var på overvektsklinikken for ikke lenge siden, å da sa legen der at det var en nedgang i slankeopreasjoner når det kom flere slankeprodukter på markedet, som sprøyter og piller. Men nå er operasjoner på vei opp igjen da man ikke får eks Wegovy på blå resept. Da er det mange som ikke har råd til slankeproduktene. Anonymkode: e4e56...125 Du blander nok med Ozempic. Wegovy har aldri vært å få på blå resept (m/unntak av med bmi 50+) Anonymkode: b0a23...4cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Har befolkningen virkelig blitt så late at vi ikke gidder å PRØVE å ta tak i kosthold og trening engang før vi hopper til legen for å få medisiner for å bli tynne? seriøst.. Vi er ALLE slitne. Vi har alle mye å gjøre. Selv er jeg ofte oppe og trener 04.30, har tre barn i skolealder, krevende jobb med mye ekstraarbeid etc etc. Det krever en sterk vilje å holde på sånn, men jeg har alltid vært slank og trent. Det er valg man tar dag ut og dag inn, hele livet. Anonymkode: 22b3e...a00 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har befolkningen virkelig blitt så late at vi ikke gidder å PRØVE å ta tak i kosthold og trening engang før vi hopper til legen for å få medisiner for å bli tynne? seriøst.. Vi er ALLE slitne. Vi har alle mye å gjøre. Selv er jeg ofte oppe og trener 04.30, har tre barn i skolealder, krevende jobb med mye ekstraarbeid etc etc. Det krever en sterk vilje å holde på sånn, men jeg har alltid vært slank og trent. Det er valg man tar dag ut og dag inn, hele livet. Anonymkode: 22b3e...a00 Kan du gi deg? Anonymkode: bcaae...d36 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du blander nok med Ozempic. Wegovy har aldri vært å få på blå resept (m/unntak av med bmi 50+) Anonymkode: b0a23...4cb Ozempic fikk man før på blå resept, men ikke nå lenger. Det er vel kun de som har diabetes som får dette nå? Wegovy har vel aldri vært på blå resept å man har vel alltid måtte betale alt på den. Anonymkode: e4e56...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ozempic fikk man før på blå resept, men ikke nå lenger. Det er vel kun de som har diabetes som får dette nå? Wegovy har vel aldri vært på blå resept å man har vel alltid måtte betale alt på den. Anonymkode: e4e56...125 Nemlig! Anonymkode: b0a23...4cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå