Gå til innhold

Bruker mye tid på å irritere meg over jeg ikke lagde et bra grunnlag i 20 årene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynner å bli en bitter og sur gubbe på snart 40. 20 årene er en tid for opplevelser , utvikling , romanser og moro. Utnyttet ikke disse årene noe særlig bra. En tid man aldri får igjen, og nå er dørene lukket 

Dritt er det

Anonymkode: 04a6b...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke igjen den tiden du lever i nå heller. Gjør det beste ut av det 😊

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du blir aldri yngre enn du er akkurat nå.

Anonymkode: baf80...668

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er forsåvidt litt enig om hva 20-årene ofte er. 40-årene er for karriere. Hvordan gjør du det nå? 

Eller skal du angre på karriere i 60-årene? 

Anonymkode: 93052...efd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og så bruker du 50 årene på å være bitter på at du brukte 40 årene på å være bitter.... 

Anonymkode: 27ba9...bca

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Begynner å bli en bitter og sur gubbe på snart 40. 20 årene er en tid for opplevelser , utvikling , romanser og moro. Utnyttet ikke disse årene noe særlig bra. En tid man aldri får igjen, og nå er dørene lukket 

Dritt er det

Jeg var skikkelig syk i 20-årene. Noen ganger så kjenner jeg selv på vonde følelser om at jeg skulle ønske ting var annerledes, men vi kan ikke endre fortiden. Jeg har prøvd å forsone meg med det 😊 Ok, så har jeg ikke utdannelse. Kan jeg ta utdannelse nå? Ja, ja, det kan jeg! Er det flaut å være så gammel, omgitt med alle som er født i 2000 og noe? Ja, ja, det er det! Men heldigvis bare for en begrenset periode 😊 det er for en bedre fremtid! Kan jeg ha romanser i 30-årene? Ja, ja, det kan jeg! Men det er flaut å si «jeg har knapt hatt sex»… man føler litt skam ved det. Skal jeg prøve? Absolutt! Vi kan se tilbake på fortiden og tenke på alt vi kunne ha gjort eller vi kan se fremover, tenke på alt vi kan gjøre 😉 de årene som kommer, de blir hva du gjør dem til! Du må eie livet ditt, ta kontroll og gi slipp på det som har skjedd. 

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sånn er det. Det løser ikke problemet å irritere seg over det hvertfall, men du har noen gode poenger. 20 årene er da man lever. Resten er egentlig ganske kjedelig. 

Det mest tragiske er at man ikke har tilgang på unge attraktive jenter lengre. Med mindre du er villig å bruke penger. Som forøvrig er langt billigere enn å ha en middelaldrende samboer. 

Anonymkode: 6021b...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (4 timer siden):

Jeg var skikkelig syk i 20-årene. Noen ganger så kjenner jeg selv på vonde følelser om at jeg skulle ønske ting var annerledes, men vi kan ikke endre fortiden. Jeg har prøvd å forsone meg med det 😊 Ok, så har jeg ikke utdannelse. Kan jeg ta utdannelse nå? Ja, ja, det kan jeg! Er det flaut å være så gammel, omgitt med alle som er født i 2000 og noe? Ja, ja, det er det! Men heldigvis bare for en begrenset periode 😊 det er for en bedre fremtid! Kan jeg ha romanser i 30-årene? Ja, ja, det kan jeg! Men det er flaut å si «jeg har knapt hatt sex»… man føler litt skam ved det. Skal jeg prøve? Absolutt! Vi kan se tilbake på fortiden og tenke på alt vi kunne ha gjort eller vi kan se fremover, tenke på alt vi kan gjøre 😉 de årene som kommer, de blir hva du gjør dem til! Du må eie livet ditt, ta kontroll og gi slipp på det som har skjedd. 

Kjenner meg igjen i det du skriver selv om jeg ikke har klart å stoppe å drømme om at jeg hadde en annen fortid. 

Anonymkode: 7bda5...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jamrer meg ofte over det jeg ikke gjorde, den fantastiske studietiden jeg ikke utnyttet slik alle andre. 

Men ett viktig syn har snudd om holdningen min: uavhengig av hva som var, dette øyeblikket i dag får jeg aldri igjen, enten om det er med venner eller kolleger. Om ti år vil jeg se tilbake til dette året og angre på at jeg ikke gjorde det meste ut av den personen jeg er i dag. Jeg vil i fremtiden angre på at jeg ikke nøt det som var nå, fordi… det er en framtidig versjon av meg som vil tenke akkurat som nåtidens meg.

Lev i nuet TS og gjør fremtidige deg stolt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sånn er det. Det løser ikke problemet å irritere seg over det hvertfall, men du har noen gode poenger. 20 årene er da man lever. Resten er egentlig ganske kjedelig. 

Det mest tragiske er at man ikke har tilgang på unge attraktive jenter lengre. Med mindre du er villig å bruke penger. Som forøvrig er langt billigere enn å ha en middelaldrende samboer. 

20 årene er da man lever???

Dummeste jeg har hørt.

Det må gjelde tafatte mennesker uten driv, hobbyer og personlighet.

Anonymkode: 42389...bf0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leve med fokus på fortiden er en bekvemmelig unnskyldning for å ikke gjøre noe aktivt med nåtid og investere i hva som gir en god utvikling i livet ditt.

Det er den mentaliteten du må fikse.

Ellers kommer hvert år til å føre til nye valg/manglende action å angre på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bra i 20 årene, er energien. Selv jobbet jeg ekstremt mye, for å betale ned mest mulig lån. 

Så kan man ha god råd som voksen. Til reise, bolig, hobbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 9.38):

30-årene er mye bedre enn 20-årene, synes jeg. Leve gjør man hele livet, heldigvis. Det er opp til en selv hva man gjør med det.

Billigere å underholde en ung golddigger enn en jevnaldrende samboer som forsørger seg selv? Det kan du tro....

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 15.59):

Du blir aldri yngre enn du er akkurat nå.

Anonymkode: baf80...668

Veldig godt sagt 👏👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 15.48):

Dritt er det

Hva gjorde du feil da?

Jeg har ikke gjort alt riktig ift alder, men jeg endrer litt og litt for hvert år som går. 

Anonymkode: 628b8...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å gruble på dette er jo også en god måte å la 40-årene også gå i vasken. Å gruble er en unngåelses-strategi, man slipper å ta tak og gjøre aktive grep, man blir sittende fast i rumineringen. Gjør litt av det du ønsket du gjorde i 20-årene, du bare lurer deg selv, og gjør deg selv helt unødvendig passiv og ulykkelig, hvis du tror det er forbi nå. 40-årene var for min del de beste og så langt morsomste årene. Er mer moden og vet hva jeg liker og skal bruke tiden på. 

Anonymkode: 44a01...31a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Angrer og på valg jeg tok i 20 årene, utdannelse jeg ble værende i selv om jeg ikke ble bra behandlet og kjæreste jeg og ble værende hos selv om jeg på mange måter var misfornøyd. 

Men det får jeg ikke gjort noe med altså.

Anonymkode: 86e2d...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glad jeg drakk pulte og ga f i 20-årene. Får aldri de årene igjen.

Når du er 40 er det ikke så mange babes som vil pule deg lenger..

Anonymkode: 20ebe...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da masse menn 40 og oppover som opplever alt du beskriver. Det krever bare helse, nok livsglede og litt penger. Penger har man heldigvis mer av i 40-årene enn 20-årene.

Anonymkode: 67210...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du mener feste, ligge rundt og reise, så er det veldig mange som ikke gjør noe særlig av dette i 20 årene. Men man kan fortsatt ha det bra og ikke angre. Vi lever ikke i en tv-serie/film liv heller.

Du må endre på tankegangen din. Leve gjør vi hele tiden, du må gjøre det beste ut av det. Kun du kan gjøre livet ditt bra.

Anonymkode: 3f454...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...