Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har uføretrygd og min mann jobber offshore. Vil det lønne seg å flytte til Spania? Hvordan er det i forhold til skatt? Vi må skatte til både Spania og Norge eller?  

Hvilken området anbefales? Har kikket litt på Torrevieja. 

Hva ville dere gjort med huset i Norge? Solgt eller leid ut? 

Anonymkode: 66897...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel kraftig avkorting i uføretrygden din om du flytter utenlands? Skattemessig vil jeg tro mannen din fortsetter å skatte til Norge, mener å huske at man skatter dit arbeidsgiver er lokalisert.

Om dere selger eller beholder huset i Norge kommer helt an på om dere ønsker å holde døren åpen for en lettvindt retur, eller om dere ser for dere å bli utenlands permanent :) 

AnonymBruker
Skrevet
Ravna skrev (6 minutter siden):

Hæ????

Sikkert virus. 

AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (2 minutter siden):

Du får vel kraftig avkorting i uføretrygden din om du flytter utenlands? Skattemessig vil jeg tro mannen din fortsetter å skatte til Norge, mener å huske at man skatter dit arbeidsgiver er lokalisert.

Om dere selger eller beholder huset i Norge kommer helt an på om dere ønsker å holde døren åpen for en lettvindt retur, eller om dere ser for dere å bli utenlands permanent :) 

Hvor står det? Skal få med meg hele uføretrygden bortsett fra ung uføre delen, men skatten kan være annerledes. 

Usikker på den biten, mulig vi blir permanent om barna trives! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke bekymret for global oppvarming?

Anonymkode: 216c6...6fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud

Anonymkode: 4c082...dc1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva mener du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor står det? Skal få med meg hele uføretrygden bortsett fra ung uføre delen, men skatten kan være annerledes. 

Usikker på den biten, mulig vi blir permanent om barna trives! :) 

Det tviler jeg på at du får, det ville i såfall vært veldig lukrativt å spekulere i for eventuelle svindlere. Mener jeg har sett dokumenterer på tv om folk som har flyttet og sitter igjen med nesten ingenting. Du burde hvertfall sjekke nøye med NAV direkte før du tar en endelig avgjørelse.

Ville også som andre over her nevner tatt global oppvarming med i beregningen. Folk dør allerede av heten i de områdene på sommeren og går det som de spår kan det fort bli områder som er ulevelige rundt ekvator. Norden er vel spådd å være et av de områdene i verden som vil ha mest «komfortabelt» (les overlevbart) klima lengst.

Mulig Spania blir greit nok i din levetid. Men skjer det ikke noe drastisk på klimafronten innen kort tid kan det bli en ubehagelig opplevelse for barna dine etterhvert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (14 timer siden):

Det tviler jeg på at du får, det ville i såfall vært veldig lukrativt å spekulere i for eventuelle svindlere. Mener jeg har sett dokumenterer på tv om folk som har flyttet og sitter igjen med nesten ingenting. Du burde hvertfall sjekke nøye med NAV direkte før du tar en endelig avgjørelse.

Ville også som andre over her nevner tatt global oppvarming med i beregningen. Folk dør allerede av heten i de områdene på sommeren og går det som de spår kan det fort bli områder som er ulevelige rundt ekvator. Norden er vel spådd å være et av de områdene i verden som vil ha mest «komfortabelt» (les overlevbart) klima lengst.

Mulig Spania blir greit nok i din levetid. Men skjer det ikke noe drastisk på klimafronten innen kort tid kan det bli en ubehagelig opplevelse for barna dine etterhvert.

I forhold til uføretrygden så er jeg sikker, da jeg snakket med dem. Men uansett hadde jo ikke hatt råd til å leve der alene med uføretrygd, men min mann tjener bra.  Norge har EØS avtale så man kan bo med uføretrygd bortsett fra unguføre tillegg i alle land som er en del av EU

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...