AnonymBruker Skrevet 12. januar 2025 #1 Skrevet 12. januar 2025 Hei. For et halvt års tid siden begynte jeg å få noe flassende partier i hodebunnen. Var hos lege som konstaterte at det ikke så ut som verken sopp, atopisk eksem eller psotiasis, det var for lite skjell og lite rødt. Jeg mistenkte selv soppinfeksjon i hårsekkene da jeg heller ikke følte jeg kjente meg igjen så alt for mye. Har prøvd deksametason/kortisonkrem og fungoral, men føler ikke det har hjulpet så mye (?) mistenkte det ikke ble bedre fordi jeg pirka på det, men det har også spredd seg over halve hodebunnen - også på steder jeg ikke pirker. Noen steder kan jeg få vekk store flak som er litt tykkere, mens andre steder er det veldig smått. Føler jeg har mistet litt hår også. Klør bare noen av stedene, gjerne der det er tykkest. Prøvd bytte sjampo/balsamen flere ganger, skulle mer ut osv, men ingen forskjell. Har det gått noen dager siden hårvask, er det helt tørt og vanskelig å få av flak, men er hodebunnen våt/fuktig så kommer det lett mye flak ved å bruke kam, lett å dra av. Har jeg ikke pirker på et par dager kan jeg kjenne hvis jeg stryker lver det er ru hud som skaller av. Jeg har også mye tørr, og litt flassende hud ansiktet i perioder, spesielt t sone og hake. Jeg bruker ingen faste medisiner annet enn aduvanze, har ellers høyt kolesterol. Spiser sunt (ingen junkfood, transfett, ikke ultraprosessert unntatt brus/energidrikk). Ellers er jeg litt undervektig, prøver å gå opp i vekt. Er mye trøtt, sover kanskje litt for mye. Noen som har hatt noe lignende eller har innspill? Anonymkode: 66148...6c1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2025 #2 Skrevet 12. januar 2025 Har alltid hatt mye flass og det eneste jeg fikk av lege var resepter på sjampo og liniment. Men så snakket jeg med en lege som har greie på kosthold og han sa det er noen som reagerer på egg og melk. For meg var det melkeprodukter. Flassen forsvinner helt når jeg ligger unna. Anonymkode: 70ed0...e29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå