Gå til innhold

Er jeg urimelig som mener at mannen trener for lenge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uakseptabelt, respektløst og egoistisk, tenker jeg vi sier. 

Mannen min er av samme ulla. Brukte mesteparten av fritida på en hobby. Måtte true med skilsmisse før han skjønte alvoret. 
Forholdet har likevel fått seg en knekk. Jeg ser ikke på han med de samme øynene (og følelsene) lengre. Han beviste jo at jeg klarte meg alene med alt, tross alt. 

Anonymkode: 1b52c...a33

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han står ofte opp 4 på natten for å trene før jobb, men da er han utslitt etter jobb og sover I 2 timer.

Så da er vi like langt.

Anonymkode: e64be...61a

Ja da skjønner jeg at det ikke hjelper noen ting. Synes ihvertfall ikke du er urimelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så mye mannehatere det er på KG! Likestilling my ass! Ikke skal de sove,trene, spise eller ha en hobby. De skal stå parat til å hjelpe kjerringa 24/7 og ikke ha egne meninger. Hvordan har det blitt slik da?! 

Anonymkode: ea18c...32b

En ekte mann setter familien sin først. Og når det gjelder egentid så tar han ikke hele kvota så dama må være hjemme med barn. Da er man faen meg fjern.

Som om du ikke hadde reagert om det var omvendt. At dama stakk av hver ettermiddag for å trene og trente 3 timer hver helgedag sånn at du måtte fikse alt med unge, hus og hjem.

Få hue ut av ræva.

Anonymkode: 354f6...725

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen menn tror dette er å være snill, så lenge dei for eks lager til matpakke til barna før dei drar og trener noen timer før jobb. 

/M

Anonymkode: 8e873...b73

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man er parat for barna man har valgt å sette til livs! Man setter barna sine behov framfor sine egne egoistiske behov.

Anonymkode: a0e22...0c6

Om ikke mor klarer å ivareta barna sine behov i 3 timer, så har de langt større problemer en at han trener.

Jeg klarer helt fint å ivareta våres 2 barn sine behov når kona trener. 
En som hadde skapt et problem av dette er ikke utrustet for hverken å ha barn eller være i et normalt voksenforhold.

Dette burde være en ikke-sak.

Anonymkode: 4712d...5f9

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man er parat for barna man har valgt å sette til livs! Man setter barna sine behov framfor sine egne egoistiske behov.

Anonymkode: a0e22...0c6

Uansett mannehatere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om ikke mor klarer å ivareta barna sine behov i 3 timer, så har de langt større problemer en at han trener.

En som hadde skapt et problem av dette er ikke utrustet for hverken å ha barn eller være i et normalt voksenforhold.

ENIG!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åjaaaaa. Dama di trener to timer hver ettermiddag hver ukedag eller?

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så glad jeg har valgt å ikke få barn når jeg leser hva kvinnfolka her skriver😅 

Anonymkode: c3bad...071

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på hva han trener som tar så ufattelig lang tid? Jeg bruker ca. 1 time på 8 øvelser x 3 i uka.  (Mine barn er alle tenåringer)

Hadde aldri hatt samvittighet til dette selv, levna gubben med så små barn alene så lenge og så ofte. Han hadde klikka. 1 time kanskje, men ikke 3. Har dere tid sammen som familie i det hele tatt? 

Anonymkode: 6938f...696

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uansett mannehatere. 

Hva bidrar du med i et forhold. Har du barn? Hvordan har dama di det? Eller er du kanskje som kjæresten til ts. Rømmer huset 2 timer hver ettermiddag så dama di må være med ungen? Får hun muligheten til den fritiden du tar deg eller er det bare du som TAR din?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åjaaaaa. Dama di trener to timer hver ettermiddag hver ukedag eller?

Mer eller mindre ja. Enkelte dager trener hun 2 økter også. Andre dager trener jeg 2 økter. Kommer an på treningsprogram og sesong.

Hvem av oss som trener når tilpasser vi ganske enkelt med fordeling morgenøkter og kveldsøkter. Noen dager drar hun på trening før jeg står opp med barna og andre dager motsatt. Noen kvelder trener hun mens jeg spiser med og legger barn og andre kvelder motsatt. 

Ingen av oss har det minste problem med å være alene med barna i 2 timer.

Har man et problem med det, så birds man tenkt seg nøyere om før man fikk barn.

Dette er en fillesak.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig veldig enig! Sitter mor hjemme hele tiden? Nei, hun gjør jo ikke det? Ellers må hun jo få seg en hobby selv eller komme seg ut. Herregud så mye "buhu, mannen min er så fæl" på dette ekkokammeret.

TS, begynn med deg selv, du har valgt denne mannen og nå har dere en BITTE liten uoverenstemmelse fordi DU mener HAN må endre seg. Fiks det!

Anonymkode: 15df4...f82

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva bidrar du med i et forhold. Har du barn? Hvordan har dama di det? Eller er du kanskje som kjæresten til ts. Rømmer huset 2 timer hver ettermiddag så dama di må være med ungen? Får hun muligheten til den fritiden du tar deg eller er det bare du som TAR din?

Hva har det med saken å gjøre? Jeg er dame og har voksne barn men syns kjerringene her er helt på villspor med krav til gubbene sine. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så glad jeg har valgt å ikke få barn når jeg leser hva kvinnfolka her skriver😅 

Anonymkode: c3bad...071

Det har jo ikke noe med kjønn å gjøre. 
Men om at den ene parten har timesvis med egentid utenom jobb, sånn at den andre ikke får noe egentid, og i tillegg blir stående med all jobben og ansvaret for barn og hjem. 
Det er ikke greit. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Handler da overhodet ikke om å ikke klare å ivareta et barn i 3 timer. Handler om at dette er et mønster, og at han TAR denne egentiden for gitt. Det er helt åpenbart at når han velger å styre rundt så mye alene, så blir det mindre fritid/hobby på ts. Sånne menn vil ikke damer ha. Fullt egokjør med mindre ts får muligheten til det noe som ligner.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen menn tror dette er å være snill, så lenge dei for eks lager til matpakke til barna før dei drar og trener noen timer før jobb. 

/M

Anonymkode: 8e873...b73

Spar meg...

Og bli voksen. (Gratis råd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mer eller mindre ja. Enkelte dager trener hun 2 økter også. Andre dager trener jeg 2 økter. Kommer an på treningsprogram og sesong.

Hvem av oss som trener når tilpasser vi ganske enkelt med fordeling morgenøkter og kveldsøkter. Noen dager drar hun på trening før jeg står opp med barna og andre dager motsatt. Noen kvelder trener hun mens jeg spiser med og legger barn og andre kvelder motsatt. 

Ingen av oss har det minste problem med å være alene med barna i 2 timer.

Har man et problem med det, så birds man tenkt seg nøyere om før man fikk barn.

Dette er en fillesak.

Det er ikke en filleskap når det åpenbart ikke er noen rettferdig fordeling eller avtale. Tror du virkelig hun hadde skrevet et innlegg hvis det var en god, rettferdig og rutinemessig fordeling?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har jo ikke noe med kjønn å gjøre. 
Men om at den ene parten har timesvis med egentid utenom jobb, sånn at den andre ikke får noe egentid, og i tillegg blir stående med all jobben og ansvaret for barn og hjem. 
Det er ikke greit. 

Vi vet ikke noe om TS sin egentid. Uansett er egentid en forutsetning for et langt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre? Jeg er dame og har voksne barn men syns kjerringene her er helt på villspor med krav til gubbene sine. 

Og jeg har en venninne som lever med en mann som synes hans egen fritid og behov for egentid er helt selvfølgelig, men det er ikke hennes. Hun må alltid ha med seg barnet, for han vil alltid jobbe overtid og skal absolutt trene etterpå. Hvilke av disse situasjonene dette er eller noe midt i mellom, vet vi ikke. Men er åpenbar ingen rettferdig ordning når ts er misfornøyd.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...