Gå til innhold

Er jeg urimelig som mener at mannen trener for lenge?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

To barn på 2 og 5 år

Mannen trener ca 2-3 timer hver eneste dag.

I dag har han trent fra kl 11 og er enda borte. 

Han mener jeg er urimelig og vanskelig  som reagerer på dette 😒

Anonymkode: e64be...61a

Det er lenge og hyppig, ja, for én som ikke er toppidrettsutøver. Da blir jo du stående alene med barn og hus hver eneste kveld og store deler av helga i tillegg og får aldri noen egentid selv pga denne egoisten. Så, ja denne ego-trippen bør du absolutt sette ned foten for mht både lengde og hyppighet! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner dessverre til dette,

tipper han ikke bare trener, men for eksempel tar thai-massasje med avrunkning etter treningen.

Ville begynt sjekke kontoutskrifter, sjekket om han tar ut mye penger/går med mye cash på seg osv.

Anonymkode: ed5a0...178

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner dessverre til dette,

tipper han ikke bare trener, men for eksempel tar thai-massasje med avrunkning etter treningen.

Ville begynt sjekke kontoutskrifter, sjekket om han tar ut mye penger/går med mye cash på seg osv.

Er avrunking utroskap?

Anonymkode: 2939f...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde selv en mann som var slik. Holdt på med sine hobbyer 3-5 ettermiddager i uka og gjerne 2-4t hver gang, pluss div kamper og cuper i helgene. Og var det ikke det, så var det overtid, vakttelefon, mekking på bil og ditt og datt.

fikk jo fan ikke meg gått en halvtime med bikkja i fred nesten.

skulle jeg ha trent så måtte jeg gitt beskjed nesten 2 uker i forveien så han ikke kappet den dagen/det tidsrommet også, eller ha trent etter kl 21 på kvelden. Alt skulle gå på hans premisser, og hans tid og hobbyer stod på 1plass.

Dette var jo helt urimelig, men det så han ikke selv. Han er forøvrig en eks i dag.

Anonymkode: 288d7...057

Samme her, det var aldri rom for at jeg kunne dra ut av huset, for det var forventet at jeg var hjemme så han kunne gjøre alt han ville. Eks i dag det og. 

Anonymkode: cee48...9ef

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er avrunking utroskap?

Nei, ikke når en betaler for det.

Helsefremmede tiltak.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er avrunking utroskap?

Omg

Anonymkode: 354f6...725

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke når en betaler for det.

Helsefremmede tiltak.

Må være greit.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omg

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enklere å være deltidsforelder i dette tilfellet hvis han overhodet ikke spør om/når det passer, ser at du synes det er knotete eller tilbyr seg å ta alt omtrent like mye av tiden når han er hjemme. 

Hadde glatt heller bodd alene enn å irritere meg over en som aldri gjorde noe. Bor man alene, vet man ihvertfall at man må gjøre alt selv, pluss at man av og til faktisk har "fri".

Anonymkode: bdf7c...af5

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han rømmer hjemmefra…. ville tenkt over hvorfor og spurt han faktisk. For det er det han gjør. Ganske vanlig egentlig, at menn som ikke føle de mestrer hjemmebanen med små barn rømmer til jobb, trening, fotball, en hobby… ikke fordi dette egentlig er nødvendig, de føler bare at de ikke mestrer hjemme… og det kan ofte skyldes at vi har vært for dårlige på å slippe dem til på deres premisser fra start. Vurder om det kan være noe i det…

evt om han rømmer fra samlivet og dere bør i parterapi. En av delene er det jo. 

Anonymkode: 27d50...d07

Enig her. Han rømmer huset, og det er det en grunn for. 

Dere må snakke sammen, å finne ut hva det er. At han prioriterer egentid på bekostning av familietid på den måten er ikke normalt. Her har mannen alltid trent , han har trent mye før (opptil 2 ganger om dagen i perioder), men nå med små barn i hus har han tilrettelagt for familietid først, så han trener 1 times tid enten på morgenen eller på kvelden etter barna er lagt. Helst trener han rett etter jobb i ukedagene siden han er ferdig tidlig og kan da hente i barnehagen når han er ferdig å trene. 

Her har heldigvis kona samme forholdet til trening som meg. Vi prioriterer at begge får trent. Blir kanskje feil å kalle trening en «hobby», men dog.

Det går fort en del tid. Først må vi komme oss dit vi trener+skifting+trening+dusj/påkleding+komme seg hjem. Går fort 2-3 timer for hver av oss.

Anonymkode: 4712d...5f9

Så dere bruker 6 timer om dagen på trening? Og når har dere tid med barna sammen? 

Anonymkode: 034f4...de0

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi hadde barn som var små så tilpasset vi treningene våre slik at det ikke gikk utover familielivet. Jeg er morgenfugl så jeg trente gjerne før de stod opp og mannen gikk når de var lagt seg. Da fikk vi tiden etter barnehage sammen og middagene samlet.  TS sin ektemann må kunne justere seg litt han og høres det ut som. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mer eller mindre ja. Enkelte dager trener hun 2 økter også. Andre dager trener jeg 2 økter. Kommer an på treningsprogram og sesong.

Hvem av oss som trener når tilpasser vi ganske enkelt med fordeling morgenøkter og kveldsøkter. Noen dager drar hun på trening før jeg står opp med barna og andre dager motsatt. Noen kvelder trener hun mens jeg spiser med og legger barn og andre kvelder motsatt. 

Ingen av oss har det minste problem med å være alene med barna i 2 timer.

Har man et problem med det, så birds man tenkt seg nøyere om før man fikk barn.

Dette er en fillesak.

Dere burde tenkt dere om før dere fikk barn! Ungene dere vokser jo opp på samme måte som om de skulle bodd mellom dere 50/50 fordi en av dere alltid er på trening! Selv om dere er like gode på å ivareta barna alene, så gjør det noe med familiedynamikken når dere aldri får tilbrakt tid sammen fordi dere er for opptatt av å trene. Når ungene blir eldre og ikke gidder å være sammen med dere så er det noe annet. Dere føler sikkert at dere er rause med hverandre og rettferdiggjør nok deres manglende tilstedeværelse med at trening er sunt. Dog er det et fett for ungene om dere er på jobb, trening, ute å drikker øl eller på kino, borte er dere uansett. Og det er strengt talt ikke nødvendig å trene så mye. 1 time annenhver dag, eller en halvtime til dagen holder i massevis så lenge ungene er små.

Anonymkode: 45db9...0bc

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så glad jeg har valgt å ikke få barn når jeg leser hva kvinnfolka her skriver😅 

Anonymkode: c3bad...071

Sikkert andre som også er glade for det🫠🫣

Anonymkode: 548b2...ba7

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det blir ikke noen tradisjonelle kjønnsroller bare fordi noen menn ikke takler rettferdig fordeling. Enten så tilpasser man seg rettferdige relasjoner eller få et helevte av et forhold med sur dame som du har laget selv. Lykke til.

Leser du ikke hva jeg skriver? Vi har den fordelingen vi ønsker,den tradisjonelle. 

Og vi krangler aldri. Btw så er jeg dame. 

Hvorfor er du så sur?

Anonymkode: ea18c...32b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mye mannehatere det er på KG! Likestilling my ass! Ikke skal de sove,trene, spise eller ha en hobby. De skal stå parat til å hjelpe kjerringa 24/7 og ikke ha egne meninger. Hvordan har det blitt slik da?! 

Finnes ikke mannehat i denne tråden, men det kritisere en forelder som ikke forstår hva det vil si å ha barn, hus og å være partner. Du sier mannen må stå parat til å hjelpe kjerringa 24/7, men det er ikke det det handler om. I hi sitt tilfelle er problemet at mannen prioriterer seg selv på en måte som gjør at det går utover barna og deres mulighet å være med far, samt at mannens egoistiske valg hindrer hi til å kunne gjøre ting hun ønsker. Kanskje hun også ønsker tid til egenpleie, men det virker som at det er en selvfølge at damen skal prioritere barn og hjem slik at mannen får gjøre som de vil. Hvor er rettferdigheten i det?

Anonymkode: 2a7cc...49a

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leser du ikke hva jeg skriver? Vi har den fordelingen vi ønsker,den tradisjonelle. 

Og vi krangler aldri. Btw så er jeg dame. 

Hvorfor er du så sur?

Jeg så ikke det. Jeg er sur fordi denne typen genererer surhet. Det er en del av gamet.

Så bra at ting funker for dere på denne måten. Det gjør rettferdig fordeling begge veier også. Trenger ikke prakke livsstilen sin på andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Han MÅ ikke trene 3 timer hver dag, om han ikke er profesjonell idrettsutøver, vel? Og da er jo treningen "jobben" hans. 

Se på det sånn. Om begge skulle hatt en hobby som tok 3 timer daglig, så hadde ikke hverdagen fungert i det hele tatt. Derfor er dette urettferdig og galt. Ville denne mannen egentlig ha familie?

Anonymkode: dae25...71a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jo ikke noe med kjønn å gjøre. 
Men om at den ene parten har timesvis med egentid utenom jobb, sånn at den andre ikke får noe egentid, og i tillegg blir stående med all jobben og ansvaret for barn og hjem. 
Det er ikke greit. 

Anonymkode: 1b52c...a33

Her er selve kjernen i HI. Problemet er at mannens livsstil er egoistisk og uforenlig med barn, slik at alt med barn, logistikk, middager, hus og hjem kun faller på TS som også jobber 100 %. Og så er mannen sur fordi TS ikke ønsker å ofre seg 100 % for hans barn og hans bolig mens han koser seg med hobbyen sin.

Det er ikke å få barn som er problemet. Problemet er å få barn ned feil person🤷🏼‍♂️🏋🏻‍♀️

Man må få barn med en som har er aktivt liv selv. En som får glede og energi i livet av å ha interesser og lidenskaper som ikke utelukkende handler om familien som helhet, men ser at det er en styrke for alle, når man er rause og gir hverandre tid til å pleie en lidenskap.

Jeg er helt enig i at aktive folk bør være med aktive folk. Men her er det jo ikke snakk om en aktiv mann med en aktiv livsstil som han ønsker å videreføre til barna i form av slalom, skiturer, teltturer osv. Nei han vil kose seg med sin hobby alene, mens den slitne kona hans desperat prøver å dra Familien AS alene.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp.

Nå er han hjemme og dritsur fordi jeg alltid syter.

Anonymkode: e64be...61a

Jeg syns oppriktig synd på deg som har en så egoistisk mann.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, han har ikke rømt.

Han er på trening.

Med mindre han lever av toppidrett så er treningen hans er hobby, på lik linje som at TS skulle ha rømt vekk fra familien sin 24 timer i uka for å strikke eller game. Poenget er at han prioriterer vekk familien sin for å kose seg med hobby. 

Anonymkode: 415a8...700

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må han få trene hver dag, men opp til 3 timer? Det var da voldsomt hvis han ikke er idrettsutøver da. De må trene mye.

Jeg får «han prøver å unngå jobb med barna mest mulig» vibber av det. At det ikke er det at han vil trene så lenge som egentlig er grunnen til at han er borte så lenge, men jeg kan ikke si hva andre gjør og tenker. 

Har man barn så må man være med de, hjelpe til og la barna komme først. Det betyr ikke at man ikke skal få trene hver dag så lenge man har mulighet til det. 

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg noterer meg at noen menn her synes dette er helt ok. Når jeg får meg kjæreste og vi får barn, så skal jeg være ute av huset og utilgjengelig i 2-3 timer hver dag. Hvis mannen tar opp dette og kritiserer det, så skal jeg si at han syter. Noe annet er kvinnehat :)

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...