Bbbb Skrevet 12. januar #21 Del Skrevet 12. januar Man må ofte prøve flere aktiviteter før man finner noe man liker. Jeg ville ha snakket med henne om å fullføre dette semesteret og samtidig prøvd å finne en ny aktivitet for å planlegge fremover. Det er mange aktiviteter man kan delta på. Håndball og fotball er ikke for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #22 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi en av ts sine begrunnelser for at hun vil slutte er trenerens kjefting. En annen gruppe kan òg ha andre spillere på annet nivå, eller en annen sosial inkludering. Derfor kan det være nyttig å prøve ut om det er håndballen eller miljøet som er problemet. Ditt behov for frivillig arbeid på fritiden, skal vel aldri gå foran å følge opp barnet ditt? Den kommentaren din får deg til å fremstå som useriøs i denne tråden. Anonymkode: 89438...b69 Jeg ble spurt om vi foreldre drev med noe på fritiden, og dette var mitt svar på det. Hvordan i svarte får du det til å bli at det går foran barnet?? For en idiotisk kommentar. Ts Anonymkode: b4238...0a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #23 Del Skrevet 12. januar Er glad foreldrene mine tvang meg på sport. På et tidspunkt hatet jeg og gruet meg til og var redd for sporten jeg hadde drevet med i maaange år. Jeg fikk slutte, men måtte begynne på noe annet. Sånn var det. Det går bra det. Må jo ikke være sport. Kan jo sjekke andre ting som musikk, dans, drama, tegning osv. Bra at barna kommer seg ut på den måten. De vet ikke alltid hva de liker før de begynner heller. Anonymkode: 33315...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #24 Del Skrevet 15. januar Har HELDIGVIS aldri blitt presset til noen aktivitet, men alltid fått prøve om jeg ville. Samme har søsken. Jeg hadde mye større glede av å gå i svømmehallen frivillig 2-3 ganger i uken med venner enn jeg hadde av å gå på fast svømmetrening. Samme med mine søsken, aldri tvang. Det tar bort gleden. Vil du selv tvinges til ting i din dyrebare fritid? Det skal være gøy, ikke press. Anonymkode: 15b46...15c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #25 Del Skrevet 15. januar Hvorfor må hun på død og liv gå på noe? Fritidsaktiviteter er greit ja, men det er langt ifra fullstendig nødvendig! Anonymkode: f5369...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #26 Del Skrevet 15. januar Jeg ville latt henne slutte, og oppfordret henne til å finne noe annet hun kunne gjøre som gjør at hun får beveget seg jevnlig (utenom gym på skolen). I tillegg til andre arenaer å være sosial med venner på. For alt du vet, er det flere av jentene som er i samme situasjon som henne. Som egentlig ikke trives på håndballen, men som er der fordi "hele klassen går der". Og hvis du lar din datter slutte, så er det flere som synes det er greit å slutte. Vi har tvunget barn til å holde ut i fritidsaktiviteter. Men aldri over lang tid. Men da har det handlet om at barna ikke mestret i en kort perioder, og at det kom seg fort igjen. (Og at det de var involvert i var noe de egentlig hadde stor glede av.) Vi har også lært barna våre at man fullfører sesongen når man har valgt å starte på noe. Men man kan alltid slutte etter endt sesong, dersom man ikke trives. For datteren din høres det ut som om hun har prøvd for lenge allerede, og at håndball med denne treneren ikke er noe som gir henne noe glede. Så det høres ut som om hun bør få slippe nå. Anonymkode: 2f549...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. januar #27 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 12.22): Har en datter på 12 år. Hun går på handball, men hun har nå lyst å slutte sier hun. Hun føler at hun ikke er noe god, at trener kjefter mye, hun har vondt i magen og gruer seg til trening hver gang. Jeg har bedt henne holde ut litt, det er jo ikke sånn at man blir supergod på kun ett år, og hun er jo ikke den dårligste. Men hun vil virkelig ikke. Hun vil da være den eneste i klassen som ikke spiller håndball. Men jeg har sagt at en fritidsaktivitet er viktig å ha, så før hun evt slutter må hun finne en annen. Men hun har ikke lyst til noe av det som finnes her (fotball, turn, musikk). Hva gjør en mamma her? Anonymkode: b4238...0a2 Kan hun ikke få lov å prøve seg på noe annet? Om hun har vondt i magen fordi hun gruer seg sånn så syns jeg ikke du skal pushe på akkurat den aktiviteten. Er da andre ting hun kan være med på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. januar #28 Del Skrevet 15. januar Nonstop1 skrev (På 12.1.2025 den 12.46): Jeg ville latt henne slutte hvis dette har vart over en periode. Så viktig er ikke fritidsaktiviteter at ungene skal måtte gå å grue seg og ha vondt i magen. Poenget med organisert fritidsaktiviteter er i mine øyne å ha det gøy i samspill med andre eller å lære seg noe man interesserer seg i og kan brenne litt for. Hun får tilsynelatende ikke noe sånt ut av det nå? Men er dette nytt av uken ville jeg nok bedt henne holde ut en måneds tid for så å ta endelig avgjørelse. Bare så vi vet det ikke snur igjen uken etter hun er avmeldt. Problemet med lagsport er at det starter i små klassene med lek og gøy men lengre opp i skoleklassene blir det plutselig fullt alvor og trenerne oppfører seg som om de skal trene toppidrettsutøvere og da blir det mye roping og kjekt av treneren og det blir gravalvorlig og konkurranseinnstinkt og sur og negativ stemning og da slutter det å være gøy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. januar #29 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 18.07): Er glad foreldrene mine tvang meg på sport. På et tidspunkt hatet jeg og gruet meg til og var redd for sporten jeg hadde drevet med i maaange år. Jeg fikk slutte, men måtte begynne på noe annet. Sånn var det. Det går bra det. Må jo ikke være sport. Kan jo sjekke andre ting som musikk, dans, drama, tegning osv. Bra at barna kommer seg ut på den måten. De vet ikke alltid hva de liker før de begynner heller. Anonymkode: 33315...c83 Joda men det går for langt når barnet gruer seg så til de grader at de får vondt i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #30 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 12.22): Har en datter på 12 år. Hun går på handball, men hun har nå lyst å slutte sier hun. Hun føler at hun ikke er noe god, at trener kjefter mye, hun har vondt i magen og gruer seg til trening hver gang. Jeg har bedt henne holde ut litt, det er jo ikke sånn at man blir supergod på kun ett år, og hun er jo ikke den dårligste. Men hun vil virkelig ikke. Hun vil da være den eneste i klassen som ikke spiller håndball. Men jeg har sagt at en fritidsaktivitet er viktig å ha, så før hun evt slutter må hun finne en annen. Men hun har ikke lyst til noe av det som finnes her (fotball, turn, musikk). Hva gjør en mamma her? Anonymkode: b4238...0a2 Må hun ha fritidsaktiviteter?? Bare tull! La henne slutte!! Du plager henne!! Anonymkode: 0afd0...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 15. januar #31 Del Skrevet 15. januar Mine må gå ut sesongen hvis de vil slutte, men bortsett fra det får de velge fritidsaktiviteter selv. Hvis hun er 12 nå skal hun på ungdomsskolen neste år, og da vil hun uansett mest sannsynlig ikke være den eneste som ikke spiller håndball lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #32 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 12.22): Har en datter på 12 år. Hun går på handball, men hun har nå lyst å slutte sier hun. Hun føler at hun ikke er noe god, at trener kjefter mye, hun har vondt i magen og gruer seg til trening hver gang. Jeg har bedt henne holde ut litt, det er jo ikke sånn at man blir supergod på kun ett år, og hun er jo ikke den dårligste. Men hun vil virkelig ikke. Hun vil da være den eneste i klassen som ikke spiller håndball. Men jeg har sagt at en fritidsaktivitet er viktig å ha, så før hun evt slutter må hun finne en annen. Men hun har ikke lyst til noe av det som finnes her (fotball, turn, musikk). Hva gjør en mamma her? Anonymkode: b4238...0a2 Man MÅ faktisk ikke gå i en (betalt og organisert) fritidsaktivitet. En kan fint være uten. Hun klarer sikkert å finne på noe å gjøre hjemme også. Hun gruer seg så mye at hun har vondt i magen, da er det på tide å slutte. Min jente var innom mange aktiviteter. Ingen som har falt i smak. Etter flere år fant hun plutselig ut at hun ville begynne med musikk. Nå spiller hun gitar. Lagsport er ikke noe for henne. Hun vil ikke være med i konkurranser og synes det er bare mas. Ingen trivsel på slikt. Hun har drevet med mye kunst hjemme. Anonymkode: 2b4ce...e56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #33 Del Skrevet 15. januar At hun må gå ut semesteret høres bra ut i prinsippet, men det er januar, og seks måneder med å gå og grue seg er lenge. 12 år er en slags overgang i idrett. Det regnes som barneidrett litt til, men de kan begynne å toppe lag og skal ikke lenger legge til rette for alle. Det er en naturlig alder å slutte i hvis man ikke er så veldig god. Anonymkode: 86965...274 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #34 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 12.45): Vær så snill, ikke tving henne. Mine foreldre gjorde det samme med meg og håndball. Jeg virkelig hatet det, får fortsatt åndenød bare jeg hører ei kubjelle. Hun vil ikke. Hun liker det ikke. Hvorfor i all verden tvinge igjennom? Jeg var glad i å lese, tegne, skrive etc. Lagidrett var ikke noe for meg og det var en befrielse da jeg endelig fikk lov til å slutte med idrett og bruke fritiden min på ting som ga meg glede. Lytt til barnet ditt. Hun vet best hva hun vil gjøre. Anonymkode: 38155...b13 Enig! Anonymkode: 09642...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå