Gå til innhold

Sengegavl Yey or ney?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (4 timer siden):

De har ikke grå 🙃 Veldig merkelig!

Nope. 

Vi sa: STØVOPPSAMLER. Samler støv. Kommer støv på. Vi orker ikke 😅

Kjøp sengegavl et annet sted da. 

Anonymkode: 2f7fb...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 6.49):

Men man vasker og renser den jo selvfølgelig på samme måte som man gjør med madrassen. Er ikke mye ekstra jobb akkurat. 

Anonymkode: 7f58c...538

Madrasser er ofte beskyttet av overmadrass, evt madrassbeskytter, og i tillegg et laken. Det er vanligvis ikke sengegavlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 7.32):

Er det uhygienisk med sofa også da? Man ligger jo ikke med rompa trykt inni den 😂 Den får samme behandling som sofaen her. Ikke noe uhygienisk med det.

Anonymkode: 683f5...be2

Det kommer selvgølgelig helt an på hvordan man bruker sofaen, hhv sengen/sengegavlen. Folk lever forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 12.15):

Støvsuge madrassen? Aldri gjort før.

Anonymkode: d9cf1...d6a

😳 mange midd og støv i sengen din altså 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supermerry skrev (7 timer siden):

Det kommer selvgølgelig helt an på hvordan man bruker sofaen, hhv sengen/sengegavlen. Folk lever forskjellig.

Det er jo uhygienisk å bruke badet også, dersom man ikke vasker hender og tørker seg med håndduker i stedet for toalettpapir. Så det er jo et relativt teit argument du kommer med der. Om folk er bekymret for hygienen, så gnir dem ikke en naken rompe i sofaen eller på senggavlen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kjøp sengegavl et annet sted da. 

Anonymkode: 2f7fb...e1f

Som ikke finnes fordi det er Kid sitt design. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo uhygienisk å bruke badet også, dersom man ikke vasker hender og tørker seg med håndduker i stedet for toalettpapir. Så det er jo et relativt teit argument du kommer med der. Om folk er bekymret for hygienen, så gnir dem ikke en naken rompe i sofaen eller på senggavlen

Om jeg skal være veldig grafisk så kan det tenkes at noen har et sexliv som betyr squirting, at mannen avslutter utenfor kvinnen - og også analsex. Ganske vanlige ting egentlig for endel. 

Så i kampens hete tenker de ikke så mye - og vasker alt på 90 grader, desinfiserer alle leketøy osv.

Meeeeeen så var det denne gavlen med fast tekstil da og den onsdagen man ville avslutte i ansiktet og ikke enset at «det ansiktet der ligger jækla close to tekstilgavel som ikke er vaskbar». 

Ting og hender med dittogdatt kommer litt på avveie for noen 🤷‍♀️ Så for dem blir det enklere å droppe kjøp av sengegavl selv om Trude på KG synes dette er et svært viktig interiørelement.

Men om også dette er noe man får finne seg i så kan jeg tipse om at Ellos og Ikea har qvtakbare trekk, så NO EXCUSES NOW 🛏️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg støvsuger den når jeg støvsuger madrassen. Det gjør jeg hver gang når jeg skifter på senga. Så ja, jeg har sengegavl.

Anonymkode: aa3a7...793

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man ikke har sengegavl synes jeg det er fint med masse store puter for kompensasjon. 

Anonymkode: e18da...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sengegavl i stoff til min kontinentalseng, og syns det er veldig behagelig når jeg sitter i sengen. Kunne ikke tenke meg å ha gavl til en treseng.

Anonymkode: bab4a...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (5 timer siden):

Om jeg skal være veldig grafisk så kan det tenkes at noen har et sexliv som betyr squirting, at mannen avslutter utenfor kvinnen - og også analsex. Ganske vanlige ting egentlig for endel. 

Så i kampens hete tenker de ikke så mye - og vasker alt på 90 grader, desinfiserer alle leketøy osv.

Meeeeeen så var det denne gavlen med fast tekstil da og den onsdagen man ville avslutte i ansiktet og ikke enset at «det ansiktet der ligger jækla close to tekstilgavel som ikke er vaskbar». 

Ting og hender med dittogdatt kommer litt på avveie for noen 🤷‍♀️ Så for dem blir det enklere å droppe kjøp av sengegavl selv om Trude på KG synes dette er et svært viktig interiørelement.

Men om også dette er noe man får finne seg i så kan jeg tipse om at Ellos og Ikea har qvtakbare trekk, så NO EXCUSES NOW 🛏️

Da får du passe på å ikke vende underliv i retning sengegavl som kvinne. Som mann klarer du fint å styre spruten. Om du gnur hender på gavl med sperm og avføring så vil det jo bli flekker, så da får du gjøre noe med det da. Normale mennesker vil jo ikke kline rundt med sperm og avføring, trenger ikke være bevisstløs kun fordi man har sex. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 1.27):

Aldri opplevd 😂 sengegavlen min er skrudd fast i senga, det trodde jeg nesten var standard. 

Og ja, må ha sengegavl! Dobbeltseng uten gavl på hovedsoverom ser bare rart ut. 

Anonymkode: e9918...172

Jeg elsker å se på finn-annonser, og da er det virkelig ekstremt mange hovedsoverom i landet som ser rare ut i dine øyne 😉

Anonymkode: 6a206...52f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Da får du passe på å ikke vende underliv i retning sengegavl som kvinne. Som mann klarer du fint å styre spruten. Om du gnur hender på gavl med sperm og avføring så vil det jo bli flekker, så da får du gjøre noe med det da. Normale mennesker vil jo ikke kline rundt med sperm og avføring, trenger ikke være bevisstløs kun fordi man har sex. 

Kanskje du kan lage en utfyllende sengegavlmanual for ALLE scenarier?

i tillegg til nevnte tipper jeg samsoving med projektilgulpende babyer er en slager. Ødela ullsofa på den måten 😆

Ja, og kapittelet: hva når toddlers gjør (eksempel og løsning). 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Kanskje du kan lage en utfyllende sengegavlmanual for ALLE scenarier?

i tillegg til nevnte tipper jeg samsoving med projektilgulpende babyer er en slager. Ødela ullsofa på den måten 😆

Ja, og kapittelet: hva når toddlers gjør (eksempel og løsning). 

Toddlers har ingenting i sengen til den voksne å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Toddlers har ingenting i sengen til den voksne å gjøre. 

Prøver gjøre dette om til den nye kjøttdeigtråden 😅😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...