Gå til innhold

Sengegavl Yey or ney?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg syns sengegavl er sjukt fint, men det tar jo opp en del plass i rommet. Og alltid så kjedelig når senga sklir ut fra veggen/vekk fra gavelen mens man sitter og leser.

Anonymkode: 6a206...52f

Aldri opplevd 😂 sengegavlen min er skrudd fast i senga, det trodde jeg nesten var standard. 

Og ja, må ha sengegavl! Dobbeltseng uten gavl på hovedsoverom ser bare rart ut. 

Anonymkode: e9918...172

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjøpte ny seng i går og valgte egentlig uten sengegavl siden jeg ofte synes de bare samler støv. Tenkte evn å finne på noe annet; men ble brått usikker nå om det egentlig bør være med sengegavl?

Hva er deres tanker når det kommer til sengegavl? 

Anonymkode: 04111...b56

Estetisk smak og behag, men uhygienisk hvis den ikke kan vaskes.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supermerry skrev (5 timer siden):

Men man vasker og renser den jo selvfølgelig på samme måte som man gjør med madrassen. Er ikke mye ekstra jobb akkurat. 

Anonymkode: 7f58c...538

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei her har jeg uansett ikke plass heller heldigvis.

Anonymkode: 31944...da5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (18 timer siden):

uten ser det ut som en litt kjip billig hybel ja

Her står sengen under vinduet og da er det faktisk ikke plass til en vanlig sengegavel som i mine øyne ikke er nødvendig. Det er ikke plass til å snu sengen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Aldri opplevd 😂 sengegavlen min er skrudd fast i senga, det trodde jeg nesten var standard. 

Og ja, må ha sengegavl! Dobbeltseng uten gavl på hovedsoverom ser bare rart ut. 

Anonymkode: e9918...172

Heldigvis innreder jeg soverommet mitt kun for meg og ikke for hva andre måtte mene. Og jeg synes ikke sengegavel er noe fint.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på alt støvet som samler seg der, og ærlig talt - det er alltid en risiko for at den ikke blir støvsugd sååå ofte, så nei bare nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser finere ut med sengegavl, men jeg har selv valgt å bruke penger på andre ting enn en sengegavl. 

Anonymkode: 0a8c7...9ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ser ikke vitsen med det. Penere,ja det er det vel,men hvor mange er det som er inne på soverommet og ser på senga vår? 

Anonymkode: 9e4e8...cec

Syns den er praktisk ved lesing eller andre aktiviteter 🙊 i tillegg til mye penere. Har man først hatt sengegavl så er det rart å ikke ha det. 

Anonymkode: 683f5...be2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke, men jeg har malt en slags sengegavl.

Jeg synes jo det er fint med sengegavl, men senga mi er en ukurant størrelse hvor utvalget er lite. Jeg liker ikke de klassiske "Jysk-gavlene", men med en gang jeg ser en jeg liker så er den i litt ukurant størrelse. Jeg har vurdert å lage selv men det blir en DIY til når jeg har veldig mye tid til overs og er ferdig med viktigere prosjekter.

Anonymkode: 49043...429

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supermerry skrev (5 timer siden):

Er det uhygienisk med sofa også da? Man ligger jo ikke med rompa trykt inni den 😂 Den får samme behandling som sofaen her. Ikke noe uhygienisk med det.

Anonymkode: 683f5...be2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg syns sengegavl er sjukt fint, men det tar jo opp en del plass i rommet. Og alltid så kjedelig når senga sklir ut fra veggen/vekk fra gavelen mens man sitter og leser.

Anonymkode: 6a206...52f

Sengegavlen min sitter fast i sengen, og er ca 6 cm dybde, og bygger ut 4 cm på hver side. 
Jeg har stort nok soverom til at det ikke føles som de centimeterne tar så mye plass 
:vetikke:

Anonymkode: 75efb...8e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var planen,  men så ventet jeg på bestilling av trekk til hotellputer og så hvor raskt og mye støv som samlet seg.

For meg med støvallergi så ble det dermed litt tvil igjen.

Har fondvegg i linblå bak senga, dyr seng, ensfarget sengetøy som matcher i stenvask eller matt sateng - tak til gulv med doble dyre gardiner i lin og et dyrt ullteppe ellers. Og inntil veggen er det store høye puter i fine trekk. 

Studenthybelfeeling er det ikke, rommet her koster medium flesk 😅

Og så er jeg usikker på om det blir litt….tja. 

Må isåfall gå for noe med trekk som kan vaskes. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (57 minutter siden):

Det var planen,  men så ventet jeg på bestilling av trekk til hotellputer og så hvor raskt og mye støv som samlet seg.

For meg med støvallergi så ble det dermed litt tvil igjen.

Har fondvegg i linblå bak senga, dyr seng, ensfarget sengetøy som matcher i stenvask eller matt sateng - tak til gulv med doble dyre gardiner i lin og et dyrt ullteppe ellers. Og inntil veggen er det store høye puter i fine trekk. 

Studenthybelfeeling er det ikke, rommet her koster medium flesk 😅

Og så er jeg usikker på om det blir litt….tja. 

Må isåfall gå for noe med trekk som kan vaskes. 

Du mener støvmiddallergi? 

Nedre del av madrass må jo uansett støvsuges, og er like nærme hodet om natt. Tar sengegavlen like hyppig som jeg tar denne. 

Disse er uansett ikke veldig utsatt for støvmidd. Da de i liten grad er i direkte kontakt med hud/hår. 

Hotellhodeputer vasker jeg imidlertid like ofte som vanlige hodeputer, så ville heller startet der om du opplever problemer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du mener støvmiddallergi? 

Nedre del av madrass må jo uansett støvsuges, og er like nærme hodet om natt. Tar sengegavlen like hyppig som jeg tar denne. 

Disse er uansett ikke veldig utsatt for støvmidd. Da de i liten grad er i direkte kontakt med hud/hår. 

Hotellhodeputer vasker jeg imidlertid like ofte som vanlige hodeputer, så ville heller startet der om du opplever problemer. 

MÅ vi ha gavl og samme rutiner som deg? 😅🤷‍♀️

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

MÅ vi ha gavl og samme rutiner som deg? 😅🤷‍♀️

Har jeg sagt at du må ha gavl? 

Det er bare rart at du skylder på en allergi som ikke finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke hatt på flere år, men nå tenker jeg på å kjøpe. Overnattet nettopp hos kusina mi, og den hun hadde var veldig fin og behagelig. 

Anonymkode: ed19d...e9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget vår egen sengegavl, og synes helt klart det er finest med:nikke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg endte med å kjøpe i dag. Det ble bare rart i hodet mitt uten og har «alltid hatt». Så den ney’en jeg hadde lagd meg selv ble fort erstattet med at jo, jeg må jo ha! 

Anonymkode: 04111...b56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...