AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Del Skrevet 12. januar Har fått barnemark i hus, og alle har tatt tablett i dag. Men skal jeg skifte på sengene i dag eller i morgen? Prøvde å google, og noen steder står det at man skal skifte når man starter behandling, men leste også at noen sa dagen etter man har tatt tablett? Hva gjør dere andre som er like velsignet med dette som oss?😅 Anonymkode: a6c49...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #2 Del Skrevet 12. januar Skifta hver dag i starten.. Kanskje ikke nødvendig, men æsj.. Barnemark gjør at lus blir en walk in the park Anonymkode: 22862...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Del Skrevet 12. januar Skifter på senga hver dag første 5 dagene. Bytter også undertøy hver morgen og alle håndklær etter hvert bruk. Deretter sengeskift etter noen dager, og igjen etter noen dager. Tar tablett hver dag første 4 dagene, deretter hver 3 dag noen ganger. Anonymkode: 2590e...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skifter på senga hver dag første 5 dagene. Bytter også undertøy hver morgen og alle håndklær etter hvert bruk. Deretter sengeskift etter noen dager, og igjen etter noen dager. Tar tablett hver dag første 4 dagene, deretter hver 3 dag noen ganger. Anonymkode: 2590e...1ce Hvorfor tar du så mange tabletter? Hvilken tablett er det i så fall? Jeg forstod det slik at jeg bare skal ta en og så en ny om 14 dager. Jeg tror også jeg bare skifter på sengene hver dag i noen dager for å være sikker, i alle fall til det barnet som hadde marken. Det blir mye klesvask og litt styrete, men det får bare gå. Håndkle og sengetøy er heldigvis ikke det verste å henge opp til tørk når man har barn😅 Anonymkode: a6c49...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Del Skrevet 12. januar Vi har det også i hus nå, og er på dag 6 etter at vi tok første del av kuren (tok miksturversjonen fordi vi har relativt små barn). Jeg har vasket sengetøy hver dag frem til i dag. Det skal ikke være nødvendig, men jeg orker ikke ta noen sjanser. Det kan ta et par dager før marken dør, altså kan den fortsatt komme ut og legge egg, som kan havne i sengetøyet, dagen etter kuren, konkluderte jeg med. Jeg er veldig lei av vasking, men håndklær, sengetøy og truser er ikke det verste, som du sier. Jeg fant dessuten ut i går at jeg også hadde det, og ikke bare det ene barnet. Grusomt, er alt jeg kan si om det! Så jeg regner med at vi har det hele gjengen, selv om ingen av oss har hatt symptomer. Og da føles det rett og slett litt som en lettelse å hive ting inn i vaskemaskina 😅 Anonymkode: 29644...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 12. januar #6 Del Skrevet 12. januar Skift i dag og i morgen og hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skifter på senga hver dag første 5 dagene. Bytter også undertøy hver morgen og alle håndklær etter hvert bruk. Deretter sengeskift etter noen dager, og igjen etter noen dager. Tar tablett hver dag første 4 dagene, deretter hver 3 dag noen ganger. Anonymkode: 2590e...1ce Håper den doseringen er i samråd med lege. Resistensutvikling blant disse parasittene er ikke noe man ønsker seg! Anonymkode: f746e...240 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Del Skrevet 12. januar Helt unødvendig å skifte på senger hver dag. Tabletten dreper ikke marken, den gjør bare at den ikke kan reprodusere seg. Skifte ved 1 Tabletten og etter dette som normalt hver uke. Anonymkode: 608c8...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi har det også i hus nå, og er på dag 6 etter at vi tok første del av kuren (tok miksturversjonen fordi vi har relativt små barn). Jeg har vasket sengetøy hver dag frem til i dag. Det skal ikke være nødvendig, men jeg orker ikke ta noen sjanser. Det kan ta et par dager før marken dør, altså kan den fortsatt komme ut og legge egg, som kan havne i sengetøyet, dagen etter kuren, konkluderte jeg med. Jeg er veldig lei av vasking, men håndklær, sengetøy og truser er ikke det verste, som du sier. Jeg fant dessuten ut i går at jeg også hadde det, og ikke bare det ene barnet. Grusomt, er alt jeg kan si om det! Så jeg regner med at vi har det hele gjengen, selv om ingen av oss har hatt symptomer. Og da føles det rett og slett litt som en lettelse å hive ting inn i vaskemaskina 😅 Anonymkode: 29644...464 Huff, jeg orker ikke tenke på at jeg kan ha det jeg.. Bare prøver å la være å la tankene vandre dit.😣 Men man kan jo lure da på hvor lenge vi har hatt dette i hus, i allefall hvis man kan være uten symptomer også. Litt ekkelt å tenke på hvor mange som kan ha det uten å vite om det. Begge barna sover med en tettsittende shorts utenpå trusen i natt også. Jeg føler det beskytter litt. Tror jeg skal gjør det samme også. Anonymkode: a6c49...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #10 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Huff, jeg orker ikke tenke på at jeg kan ha det jeg.. Bare prøver å la være å la tankene vandre dit.😣 Men man kan jo lure da på hvor lenge vi har hatt dette i hus, i allefall hvis man kan være uten symptomer også. Litt ekkelt å tenke på hvor mange som kan ha det uten å vite om det. Begge barna sover med en tettsittende shorts utenpå trusen i natt også. Jeg føler det beskytter litt. Tror jeg skal gjør det samme også. Anonymkode: a6c49...4e0 Ja, det er bare å tenke at du ikke har det, men at du skal gjøre alt du kan forebyggende tenker jeg, for den tanken (eller vissheten for min del nå) er bare ugrei. Jeg syns også tanken på at mange har dette uten å vite om det og uten symptomer (18 % av barn leste jeg på NRK) er fryktelig ekkel. Da blir jeg redd vi bare blir smittet på nytt igjen av noen som ikke vet om at de har det i hus 😣 Men det er vel en grunn til at de ikke anbefaler at alle i en barnehageavdeling skal ta kur når noen av barna har det. Det er mest smittsomt innad i husstanden. Tettsittende shorts utenpå var lurt. Det står flere steder at en skal vaske undertøy og nattøy hver dag, og sengetøyet etter å ha tatt medisinen. Det burde bety at nattøyet beskytter sengetøyet rimelig greit. Anonymkode: 29644...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå