AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Skrevet 12. januar Hei, har tenkt lenge på hund. Hverdagen med hund ser jeg ikke utfordringer med, men.. ferie. Personlig har jeg ingen ønsker om de store feriene. Trives i Norge. Men jeg har barn. Unner dem en uke i utlandet en gang i året. Jeg ser for meg en whippet. Tror ikke hunden ville satt pris på å være med på utenlandstur, på barnas premisser (fornøyelsesparker osv). Den ville hatt det bedre hjemme. Problemet: Jeg bor dessverre langt unna slekt og familie. Dermed vanskelig med hundepass. Ingen av vennene mine er «hundefolk», derfor ikke naturlig å spørre dem. Da gjenstår hundehotell/private passere fra Finn.no. Hva er deres erfaringer? Vil hunden ta skade av en ukes opphold på kennel? Noen anbefalinger i Trondheim? Anonymkode: 71f95...f7e 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #2 Skrevet 12. januar Jeg har god erfaring med Trusted Housesitters når jeg har vært på ferie, dessuten får man et større hundenettverk etter man har fått seg hund. Nå har jeg en nabo som gjerne passer hunden når jeg skal bort en langhelg (og jeg gjør det samme for henne). Anonymkode: 7e6e7...f33 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Skrevet 12. januar En kennel er ikke lenger det en kennel var. Gjør litt research på forhånd så du finner en god plass. Her i området er det en helt fantastisk kennel som jeg ikke hadde nølt med å la mine hunder være på en ukes tid innimellom. Anonymkode: f7f95...aef 2 1
Tabris Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar Du kan også høre med oppdretter om de er villig til å passe hunden en uke i året. Som andre sier så kan du også få deg større hundenettverk. Delta på kurs (valpekurs er lurt uansett), bli med i en hundeklubb, meld deg inn i en lokal hundegruppe på Facebook for å få turvenner osv. 7
AnonymBruker Skrevet 13. januar #5 Skrevet 13. januar Har hatt med Whippet på flere ferier. Drar bare steder som vi kan kjøre til som Italia, Kroatia, Frankrike osv. og leier der Airbnb hvor husdyr er tillatt. Å ha med hund på ferie er veldig koselig, Whippeten tilpasser seg lett og er fornøyd med alt så lenge den får være med oss. Sørover er det også lett å ha med hund da de kan has med inn over alt. Mulig vi kunne fått noen til å passe her hjemme, men det har vi ikke vurdert engang da vi ser at hun har det best og slapper mest av sammen med oss. Anonymkode: fa549...4ec 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar Standard kennel vil si båser der hundene blir stablet inn mesteparten av døgnet alene, svært mye stress og støy for hundene og lite menneskelig kontakt. Det er traumatiserende for en del hunder. Anonymkode: 3a99a...a13 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar Vi fant hundepasser på Facebook. Er mange som tilbyr pass i Trondheim, vi brukte en gruppe som het «Hundepass i Trøndelag». Fant et samboerpar der som har blitt våre faste hundepassere. Anonymkode: b3926...d83
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar Jeg har plassert hunden på hundehotell 3 ganger. Er aldri borte mer enn 1 uke, og jeg vet han får dekket behovene sine. Han får mat, lek og jeg betaler alltid ekstra for en lang tur per dag. De holder også hundekurs, hvor vi deltar ganske ofte, så han kjenner trenerne som driver det. Får oppdatering hver dag, de tar kun inn hunder som kan bevise oppdatert vaksinering, og har et helt rom for hver hund, med varmekabler i gulvet og hundesenger. Kanskje fortsatt ikke optimalt, men det er snakk om en sjelden gang. Anonymkode: 1eb97...c70 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #9 Skrevet 13. januar hundehotel koster endel penger. Og om du bruker det så bestill i god tid. De er fulle i ferietiden ! Ang. nettverk blir man jo kjent med andre hunder og eiere. Bruk hundejorder og åpne plasser for å gjøre hundene kjent med hverandre.(sosialisering med andre hunder er også viktig for at de skal forholde seg naturlig sammen) Jeg kunne godt ha passet en ekstra hund en ukes tid for en av mine "venner". Men selv ferierer jeg kun i Norge der jeg kan ta den med. Anonymkode: 5aa6d...65b
AnonymBruker Skrevet 15. januar #10 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 9.46): Har hatt med Whippet på flere ferier. Drar bare steder som vi kan kjøre til som Italia, Kroatia, Frankrike osv. og leier der Airbnb hvor husdyr er tillatt. Å ha med hund på ferie er veldig koselig, Whippeten tilpasser seg lett og er fornøyd med alt så lenge den får være med oss. Sørover er det også lett å ha med hund da de kan has med inn over alt. Mulig vi kunne fått noen til å passe her hjemme, men det har vi ikke vurdert engang da vi ser at hun har det best og slapper mest av sammen med oss. Anonymkode: fa549...4ec Litt utenfor spørsmålet, men hvordan er det prismessig å kjøre istedet for å ta fly? Og hvis dere kjører gjennom flere land på veien, går det enkelt og greit for seg så lenge hunden har passet i orden? Anonymkode: e64e8...932
AnonymBruker Skrevet 15. januar #11 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Litt utenfor spørsmålet, men hvordan er det prismessig å kjøre istedet for å ta fly? Og hvis dere kjører gjennom flere land på veien, går det enkelt og greit for seg så lenge hunden har passet i orden? Anonymkode: e64e8...932 Vi sparer mye på å kjøre, da vi lader gratis. Ang. hundene så var det uproblematisk. Vi hadde alt av pass og vaksiner iorden, men ble ikke bedt om å vise det en eneste gang. Ble vinket gjennom alle tollstasjonene, de brydde seg ingenting om bikkjene. Anonymkode: fa549...4ec
Gliffy Skrevet 18. januar #12 Skrevet 18. januar Pass i ferier og sånt er ikke noe problem. Vi bruker Rover, og har funnet mange flinke og pålitelige hundepassere der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå