Gå til innhold

Lærerjobber - Kan man få fast i ny stilling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har jobbet ved den samme skolen i flere år. I år jobber jeg 100 %, men jeg har bare 30 % fast. Skolen vil beholde meg, men jeg har kjempet lenge for den faste stillingen jeg har. 

Jeg kjenner at jeg er lei av dette. Jeg kan ikke få boliglån med bare 30 %. Jeg ønsker å fortsette i jobben min, men jeg er så utrolig lei av å ikke vite hvor mye jobb jeg får til høsten. Jeg vet at jeg alltid ender opp med å jobbe mye.

Er det i det hele tatt mulig å få ny lærerjobb uten at det er vikariat? Jeg føler at de fleste bare tilbyr vikariat. Ikke at jeg har noe håp om å få et intervju, det gjør jeg aldri. Men jeg føler ikke at jeg trenger å være lojal til min nåværende arbeidsplass. Dette er tross alt business. De bryr seg ikke om at jeg føler at jeg ikke kommer noen vei i livet. De tenker på penger. 

Jeg vil ikke ha ny arbeidsplass, men hva skal jeg gjøre når jeg aldri kommer noen vei? 

Anonymkode: 249b3...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med 30% fast, står du langt fremme i køen om å få utvidet den. Tipper du får 100%.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hengebuksvinet skrev (1 time siden):

Med 30% fast, står du langt fremme i køen om å få utvidet den. Tipper du får 100%.

Håper det, men jeg begynner å bli utålmodig. Jeg ønsker å kjøpe min egen bolig. 😕 

Anonymkode: 249b3...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt vikariater, kun fast. Det kommer nok litt an på hvor du søker..? Jeg har erfaring fra øvre Romerike. 

Anonymkode: ab626...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange år har du jobbet? Det er en regel om at hvis du har jobbet i kommunen i x antall år i vikariater, så har du rett på fast jobb. Husker ikke om det var 3 eller 4 år. Anbefaler deg å høre med fagforeningen. 

Jeg er også lærer og måtte flytte for å få fast 100% jobb. Mye ledig utenfor Oslo :)

Anonymkode: 1047b...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...