Gå til innhold

Å furte foran barna og familien, greit?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Får han noen gang positiv tilbakemelding? Høres ut som du kritiserer ham mye og da kan han føle at han ikke er god nok og det er ikke en god følelse

Skal forholdet vare, så må begge ha respekt for hverandre. At man gjør ting på våres måte må være lov og det er ikke uvanlig å være uenige. Men man kan si ifra på en annen måte. "Så fint at du laget maten, men tror du bitene er for store?"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skriver jo at hun ikke er slik foran gjester eller barna.

Problemet er at han furter og sutrer i timesvis etter en diskusjon. 

Typisk hersketeknikk å slenge ut hersketeknikk, forresten... 

Anonymkode: 02a9d...fbc

Hun skriver jo at hun nettopp gjør det. Blant annet på den hytteturen. 

Problemet her er at flere her nekter for at hun skal ta ansvar for situasjonen. Bare han. 

Anonymkode: 0c1c1...035

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Typisk hersketeknikk å slenge ut hersketeknikk, forresten... 

Typisk hersketeknikk å mene at det er hersketeknikk å påpeke at andre driver med hersketeknikk, forresten... 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet her er at flere her nekter for at hun skal ta ansvar for situasjonen. Bare han. 

Hvis han er sur på ts, hvorfor skal han straffe barna ved å ikke snakke med dem, eller eventuelle gjester/familie?Akkurat det kan han ta ansvar for å gjøre annerledes i situasjonen.

Anonymkode: 499b5...aa6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi skriver at han skal ta ansvar for hvordan han oppfører seg ovenfor egne barn, og gjester. Det er hans ansvar, uavhengig av hvordan andre behandler han. 

Jeg kan ha en dritt dag på jobb. Men kommer da likevel hjem og oppfører meg som en oppegående mamma foran barn og familie. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hersketeknikk! 

Så han kan ikke få ha følelser i barnas påsyn, men ts kan være så giftig hun vil i barnas og venners påsyn. 

Herlig! 

Dette er skikkelig bra rollemodellering for barna! 

Enig . Hersketeknikker begge veier her, både silent treatment og kronisk kritikk . Høres veldig harmonisk ut 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Vi skriver at han skal ta ansvar for hvordan han oppfører seg ovenfor egne barn, og gjester. Det er hans ansvar, uavhengig av hvordan andre behandler han. 

Jeg kan ha en dritt dag på jobb. Men kommer da likevel hjem og oppfører meg som en oppegående mamma foran barn og familie. 

Vel. Hva du opplever på jobben er uinteressant. 

Måten TS og mannen oppfører seg i familien er sannsynligvis veldig destruktivt og vil lære barna å utvikle giftige forhold de også. 

Den ene er kontrollerende, kritisk, og utifra tonen i HI, ganske giftig. Den andre blir sur eller nedfor og stenger seg inne (og alle andre ute).  Ikke akkurat noe jeg ville satsa pengene på. 

Å kalle mannens oppførsel silent treatment og uansvarlig, ville jeg vært forsiktig med. Det er selvsagt mulig han er en ekte drittsekk.  Det er også mulig han er mentalt nedkjørt og lei. Å ta det ut på den måte han gjør er selvsagt ikke sunt. Men det virker som det er mer til historien enn at han er "vanskelig". 

At TS er såpass dominerende og kommer med de kommentarene hun gjør, tegner et bilde av en person andre må gå på nåler rundt. Hun tar et dominant standpunkt. Det er hennes meninger som er riktige, det er hun som bestemmer hva som er lov å føle. Hun viser tydelig at mannens følelser bare er til bry. 

Skal kanskje ikke gå for langt her basert på det lille TS skriver her. Men det er så klassisk. Har sett det flere ganger før.

Anbefaler parterapi eller brudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Måten TS og mannen oppfører seg i familien er sannsynligvis veldig destruktivt og vil lære barna å utvikle giftige forhold de også. 

Den ene er kontrollerende, kritisk, og utifra tonen i HI, ganske giftig. Den andre blir sur eller nedfor og stenger seg inne (og alle andre ute).  Ikke akkurat noe jeg ville satsa pengene på. 

Å kalle mannens oppførsel silent treatment og uansvarlig, ville jeg vært forsiktig med. Det er selvsagt mulig han er en ekte drittsekk.  Det er også mulig han er mentalt nedkjørt og lei. Å ta det ut på den måte han gjør er selvsagt ikke sunt. Men det virker som det er mer til historien enn at han er "vanskelig". 

At TS er såpass dominerende og kommer med de kommentarene hun gjør, tegner et bilde av en person andre må gå på nåler rundt. Hun tar et dominant standpunkt. Det er hennes meninger som er riktige, det er hun som bestemmer hva som er lov å føle. Hun viser tydelig at mannens følelser bare er til bry. 

Skal kanskje ikke gå for langt her basert på det lille TS skriver her. Men det er så klassisk. Har sett det flere ganger før.

Eller motsatt. Man kan ha det dritt hjemme som fy, men jeg går ikke på jobb og surmuler slik at kollegaer skal lide rundt meg. Makan

TS

Anonymkode: 15842...a52

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke fortell deg selv eventyr. Folk som bruker uttrykk som "mannebaby" og "oppfører seg som en unge" i diskusjoner om ting som har med følelser og relasjoner er som regel giftige og destruktive mennesker. 

Hos dere har det bare ikke eksplodert ennå. 

Menn forlater sjeldnere partneren sin enn kvinner, men når det gjør det er det som regel på grunn av at forholdet er for giftig og at de er lei av å bli tatt for gitt og tråkket på. 

Menn forlater forhold når de har skaffet seg en ny dame. 

Og kanskje, kvinner hadde sluppet å mase hvis ikke deres manlige parter oppfører seg som et barn som verken rydder, lager mat osv. Og få beskjed om å rydde fra partneren sin er ikke giftig oppførsel, men å sitte på rompa og forvente servering er giftig oppførsel. 

Dumb en ubrukelige mannen, du får et mye bedre liv når mannebabyen er ute av livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun er ikke dominant fordi hun stiller krav til partneren sin.

Han derimot bruker psykiskvold mot trådstarter og barna. Det å nekte å prate/innvolvere seg med familien sin bare fordi man har fått en beskjed er ikke greit,æ. Det er ikke ts familien går på eggeskall rundt, men far i huset.

Han er umoden, egoistisk og bruker rett og slett psykisk vold mot barn og kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
justme2019 skrev (20 timer siden):

Tror det ligger noe mer bak her. Mulig han får kritikk hele tiden, uansett hva han gjør eller ikke gjør. Mulig også tonen TS tar ting opp på. 

Men da må han gjøre ting bedre da. 

Dette høres ut som strategisk inkompetanse ispedd furting for ekstra effekt. Alle mannfolka som er så vare for kritikk og ber ts om å gi mindre eller søtere innpakket kritikk kan vel ikke forestille seg hverdagen til noen som lever med dette. 

Farlige matpakker, lite bidrag til fellesskapet og hindring av dialog ER og BØR VÆRE gjenstand for kritikk. At han blir så såra eller flau over å få høre ikke ha gjort sitt bidrag får bare være. Det er ikke ts sin jobb å gjøre det behagelig å være gratispassasjerer. 

Det virker ikke som ts er ekstremt kontrollerende. Jeg synes det er ganske hårreisende å gi råd som å se mellom fingrene/pick your battles når det lille han gjør vitner om at han virkelig ikke aner hva han driver med. Og det kan igjen tilskrives mangel på øving, at han tydeligvis gjør dette sjeldent og ikke er interessert i å lese eller dra på helsestasjonen for å få nettopp denne informasjonen. Ts fremstår ikke kontrollerende, men han har tvunget henne til å ha kontroll. Han får faktisk ikke bruke det mot henne i etterkant. 

Anonymkode: 4b1e4...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...