Gå til innhold

Å furte foran barna og familien, greit?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min kjære er en furt når han er sur. 

Vi krangler, og det kan være jeg som starter med å ta opp noe eller at jeg blir irritert for noe. Han blir så butt hurt at han ikke klarer å opptre som folk etterpå

Med familien min eller med vennene mine, vil han da sitte sur i sofaen og ikke snakke med noen, bare forsure hele atmosfæren og alle lurer på om det er noe alvorlig galt med han eller om de har fornærmet han

Foran barna legger han seg ned og surmuler hele dagen. Det er så vidt han orker å si noe som helst. Igjen, forsurer hele atmosfæren.

Han er en godt voksen mann, så der er sagt. 

Jeg tenker at man som et minimum bør ta seg sammen foran barna

Anonymkode: 15842...a52

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, jeg vil si det ikke er greit.

Men velger du å ta opp ting mens du har familie eller venner på besøk?

Anonymkode: 131d4...875

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå litt i deg selv, det høres ut som setter i gang mye av dette selv.

Anonymkode: 56bdd...014

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg vil si det ikke er greit.

Men velger du å ta opp ting mens du har familie eller venner på besøk?

Nei. Aldri, men han er sur i lang tid

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortalt at han furter og hva han furter for høy forann barna og gjestene.

Pappa furter fordi han fikk beskjed om å ta ut av oppvaskmaskinen,og istedet for å oppføre seg som en voksen furter han som et barnehagebarn osv, osv.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du komme med et eksempel på en diskusjon som resulterer i dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fullstendig uakseptabel oppførsel! 
Som voksen tar man seg sammen ovenfor barn og øvrig familie. 
Så får han heller være sur overfor deg i det skjulte. 
Hadde en sånn mann før. Det ødelegger for alle at han er snurt. 
makan til drittunge

Anonymkode: 08391...810

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du komme med et eksempel på en diskusjon som resulterer i dette?

Det kan være hva som helst. Han kan ha leget niste til minsten og lagt i biter han potensielt kan kveles av. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være hva som helst. Han kan ha leget niste til minsten og lagt i biter han potensielt kan kveles av. 

?? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjugur skrev (Akkurat nå):

?? 

Og at jeg ser meg nødt til å si at han ikke kan legge det i matboksen og nærmest vise til kilder. Da blir han fornærmet

TS

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og at jeg ser meg nødt til å si at han ikke kan legge det i matboksen og nærmest vise til kilder. Da blir han fornærmet

TS

Altså du kritiserer hvordan han lager matboks til barna? Ar han lager bitter de kan sette i halsen? Hvordan lager han mat de kan sette i halsen og hvor gamle er dr?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her i huset kommuniserer vi og både oss foreldre og barna prater ut om ting og løser konflikter. Ikke engang barna furter mer enn noen minutter og de går på barneskolen.

Hadde aldri giddet å være sammen med en trass og sur manbaby. 

Skilte meg fra en sånn og fikk meg en skikkelig mann som bruker ordene sine.

Anonymkode: 6c33a...44b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Altså du kritiserer hvordan han lager matboks til barna? Ar han lager bitter de kan sette i halsen? Hvordan lager han mat de kan sette i halsen og hvor gamle er dr?

Dette klarer du vel å forestille deg selv?

For eksempel et barn som er 2 år og skal ha matpakke til barnehagen. Så legger man oppi hele druer, eller gulrot eller eplebiter som er samme størrelse som luftrøret og blir utmerket propp.

Anonymkode: a88e4...682

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han høres ut som et mareritt. Så ubehagelig for Deres gjester! 

Og det uavhengig om du maser og kritiserer. 

Det var vel ingen god ide å få flere barn med han 

Anonymkode: 49fd0...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å kalle partnerens følelser for "furting" er en tone og ovenifra og ned holdning som hinter veldig mye om hvordan forholdet deres er. 

Jeg regner med at du synes generelt at hva han føler er irrelevant for deg. - At det er brysomt for deg at andre enn deg har humør og følelser? Ganske vanlig det i forhold hvor den ene parten er avvisende overfor den andres følelser. Så ikke tenk på det. 

Har dere diskusjoner hvor hans utalelser om hvordan han føler om ting først og fremst provoserer deg og trigger replikker som går i retning av at han ikke har rett i å føle på den måten (fordi det er han som har feil og du har mer følelser enn ham) og at dette er et angrep på deg? 

Å være langsur er ikke bra. Og det å være "furt" foran venner er ikke bra. Men noen er bare drittlei og føler man har nådd bånn i et forhold hvor man ikke kommer noen vei. Alt er feil uansett. 

Anonymkode: 0c1c1...035

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnslig oppførsel, og jeg synes ikke det er greit foran barn og familie. Min svigerfar er også sånn, furter som en liten unge og gir oss scilent treatment, men vi kan heldigvis skjerme barna ved å begrense besøk. Må være utrolig slitsomt å være gift/samboer med en sånn, går det ikke an å prate med han?

Anonymkode: 88cb0...4cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er ødeleggende for barna. 

Har en i nær omgangskrets som er slik. Når vi passer barna merker vi at de kvepper til om jeg og mannen har en liten diskusjon, og så følger nøye med på mannen min, og holder avstand. Mens egne barn er helt upåvirket. Det er en markant forskjell på ungene i mange situasjoner. Også om vi ellers møter på noen som er litt gretne så ser man en usikkerhet hos barna som er vant med at nærmeste omsorgsperson kan melde seg helt ut på den måten. 

Anonymkode: 02a9d...fbc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som at han ikke takler konstruktiv tilbakemeldinger eller kritikk? Det er ikke normalt å sitte og sture over det i flere timer... Kan du ta en prat med han om at det handler om at barnet ikke skal bli kvelt, og ikke er kritikk av han som menneske?

Anonymkode: a4779...3d9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det virker som at han ikke takler konstruktiv tilbakemeldinger eller kritikk? Det er ikke normalt å sitte og sture over det i flere timer... Kan du ta en prat med han om at det handler om at barnet ikke skal bli kvelt, og ikke er kritikk av han som menneske?

Anonymkode: a4779...3d9

Det har vært tilfeller av kritikk mot han også, når vi for eksempel har vært på hyttetur med mine venner og han ikke hjelper til eller tilbyr seg å hjelpe. Min gravide venninne går for å hente ved mens han sitter rett opp og ned. Sier fra og sånn sett kritiserer han, og da kan han bli skikkelig sur

TS

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres ut som et mareritt. Ikke krangle med andre tilstede. (regel 1) 

Anonymkode: 07b05...0d3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...