Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #1 Skrevet 5. mars 2006 Jeg hadde dyp irriterende hoste sist jeg var i Frankirike, og gikk på apotek. Kjøpe (etter råd fra de som jobbet der) en hostesaft som het Medibronc, og under så står det Carbocisteine 5 %. Nå hoster jeg igjen, og har drukket av denne siden dredag. Det har hjulpet utrolig bra! Virker som om den bedøver litt av halsen (?). Virker mye bedre enn en hostesagft jeg fikk resept på av legen i våres (husker ikke navnet, men ganske kjent, har litt morfin i seg eller noe sånt). Noen som kan si noe om dette innholdsstoffet, og om det finnes tilsvarende i Norge.
minienthe Skrevet 5. mars 2006 #2 Skrevet 5. mars 2006 mulig du tenker på cosylan som du får i norge, den inneholder morfin. skal ikke gjette på hva den franske inneholder men send en mail til legemiddelverket og spør de, det gjorde jeg når jeg fikk noen lugubre men effektive medisiner i hellas og fikk svar kjapt og greit derfra. uansett, ikke kjør bil etc før du vet hva det er
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #3 Skrevet 5. mars 2006 mulig du tenker på cosylan som du får i norge, den inneholder morfin. ← Det stemmer. Den franske virker bedre enn den. Men jeg blir ikke sløv av den franske, og det merket jeg litt med Cosylan.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 http://www.tiscali.co.uk/lifestyle/healthf.../100000460.html (om carbocisteine) Ser ut som det er slimløsende; det endrer viskositeten til slimet. Hvis det kjennes ut som luftrøret bedøves skyldes det kanskje andre virkestoffer, det er slik morfin virker, i hvert fall. Mener jeg å vite...
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #5 Skrevet 5. mars 2006 Takk har ikke slim, da, bare en dyp skurrende tørrhoste som sitter dypt i bronkiene. Slik at folk snur seg etter meg og siuer "uffda" når jeg hoster. Flaut, for det gjør overhodet ikke vondt. Men er jo plagsomt når man aldri kan stoppe, våkner om natten og slikt.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #6 Skrevet 5. mars 2006 Uff - sånn hoste hadde jeg også en gang i tida. Hørtes helt grusomt ut, fikk åndenød og kunne våkne om natta og ikke få puste. Legen fant ikke noe feil med meg, og cosylan funka ikke. Men "plutselig" ble jeg frisk likevel, ikke pga hostesafta, dog. Anbefaler deg å søke på de ulike virkestoffene som står oppgitt på flaska, eller som andre nevner ta kontkat med legemiddelverket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå