AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Del Skrevet 12. januar Altså hva faen er dette for noe møl? Manuset til filmen er jo på nivå med Wam og Vennerød på sitt verste: overtydelig, utpreget samtidsspråk ("tyskerne toget inn i Oslo"), ingen stilisering overhodet. Hvorfor er denne filmen så populær? Mister folk sin kritiske sans når filmer handler om andre verdenskrig? Det er ikke nok at en film tar opp alvorlig tematikk, den blir ikke god av den grunn. Men flotte actionsekvenser da. Anonymkode: 8d85f...252 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #2 Del Skrevet 12. januar Litt seint å begynne å irritere seg over dårlige norske krigsfilmer. Anonymkode: 800d3...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 12. januar #3 Del Skrevet 12. januar Jeg liker ikke så godt krigsfilmer, men synes den var helt ok 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Litt seint å begynne å irritere seg over dårlige norske krigsfilmer. Anonymkode: 800d3...cc3 Det er som kjent aldri for sent. Anonymkode: 7ac64...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Del Skrevet 12. januar Jeg ble heller ikke spesielt imponert. Kjedet meg mye. Anonymkode: 961f7...470 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 12. januar #6 Del Skrevet 12. januar Noen som har lest boka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 12. januar #7 Del Skrevet 12. januar Jeg synes heller ikke den var sånn kjempebra. Synes historien ble veldig oppdelt av at den var laget sånn at det liksom var ham som gammel som fortalte historien - det ble liksom ingen sammenhengende historie? Synes f.eks. Max Manus var veldig mye bedre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Del Skrevet 13. januar Synes dem var bra, men de har stappet for mye inn i den. Hadde vært bedre å tatt med mindre og heller gått i dybden. Synes også det ble litt rotete av at han var gammel og fortalte historier, virket forstyrrende. Anonymkode: dc203...3ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar Synes den var litt rotete, det gikk fra at han var i skogen og aldri skulle bli tatt uforberedt igjen, til at han plutselig er en av de mest kjente sabotørene. Jeg savner, både med han, Max Manus, Quisling og andre krigsfilmer at de forklarer bedre HVORDAN/HVORFOR kom de seg dit, hvordan bygde de opp nettverket sitt. Det er ikke gitt at alle kan historiene på rams. Likte dog den at han var gammel og fortalte til en gjeng ungdommer på skolen, mens synes de hopper så bukk over helt elementære ting. Og Sjur Vatne Brean er fantastisk i rollen. Samme med Erik Hivju som spiller den gamle versjonen. Alle, selv Quisling, hadde fortjent at filmene tok med seg oppbyggingen til hvordan de ble sånn. Anonymkode: 5131a...bce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar Veldig bra film - men forstår at den kan bli litt for "skolefjernsyn" for noen. Synes den var fin til å få frem krigens dilemma, samtidig som den fortalte en ærlig historie. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 2. februar #11 Del Skrevet 2. februar Må innrømme at jeg syns den var skuffende. Første halvdel var kjedelig, og likte ikke fortellerstemme-opplegget. Det positive er at den ikke ser med rosenrøde øyne på det motstandsbevegelsen gjorde, men stiller spørsmål. Alt i alt er den langt bak Max Manus, Krigsseileren, Den 12. mann, Kongens nei i forhold til norske krigsfilmer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #12 Del Skrevet 3. februar Jeg ble overrasket over at den var såpass dårlig, faktisk. Fortellergrepet med å bruke den gamle Gunnar Sønsteby er fullstendig oppbrukt. Nei! Dropp det. Hun jenta som stilte spørsmål til gamle Gunnar Sønsteby som også var med i Makta er søt, men spiller vel nesten akkurat samme rolle som i Makta, føler jeg. Og hvilken tenåring vil oppføre seg sånn?? Det distraherte meg veldig. Den andre krigsfilmen som kom i fjor høst (Quisling?) var mye bedre. Anonymkode: b1a0a...5d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 3. februar #13 Del Skrevet 3. februar Syns den var overraskende kjedelig. De beste scenene var med "gamle Gunnar", og det sier jo sitt. Det skjedde vel mindre under med de enkelte krigen enn man tror i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #14 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun jenta som stilte spørsmål til gamle Gunnar Sønsteby som også var med i Makta er søt, men spiller vel nesten akkurat samme rolle som i Makta, føler jeg. Og hvilken tenåring vil oppføre seg sånn?? Det distraherte meg veldig. Anonymkode: b1a0a...5d3 Enig, fæl og lite realistisk karakter som ødela mye av inntrykket man satt igjen med. Synes i likhet med flere at hoppene i tid fungerte litt dårlig. Synes han som spilte den eldre Gunnar var veldig god. Glad jeg ikke kastet bort penger på å se den på kino, men ventet til den kom på Netflix. Anonymkode: 4ee44...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå