AnonymBruker Skrevet 12. januar #1 Del Skrevet 12. januar Har litt panikk her. Om noen måneder fyller jeg 37 år og føler alt er for sent for meg. Tar gjerne imot litt perspektiv sett utenfra! Jeg har samboer, eier hus sammen. Har ingen barn. Fast jobb. Jeg har alltid tenkt jeg vil ha barn, men det har ikke skjedd. Har ikke prøvd aktivt, så vet ikke om jeg kan.. men jeg er redd det er for sent nå. At jeg ikke kan bli gravid.. Er også veldig overvektig, veier 94 kg, er 175 cm høy. Føler meg så utilpass! Sliter med mye dårlig samvittighet for teite ting. F eks kan jeg få dårlig samvittighet ovenfor samboer for å si jeg vil gå meg en tur, mens han sitter hjemme og ikke gjør noe. Familien min har hytte, jeg har lenge hatt lyst å reise dit alene, men har så dårlig samvittighet så får meg ikke til å si det til samboer. Han ville ikke sagt noe på det, så dette er mine greier.. Er det for sent for meg? Barn? Har også lyst å gifte meg. Føler jeg bare suser rundt og ikke får gjort noe.. Andre som har følt på det samme? Anonymkode: ec300...9f1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #2 Del Skrevet 12. januar Ta tak nå. Heldigvis lever vi i en tid nå, hvor kvinner får barn i 40-åra. Gifte seg kan man gjøre når som helst. Anonymkode: 128d8...d6b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta tak nå. Heldigvis lever vi i en tid nå, hvor kvinner får barn i 40-åra. Gifte seg kan man gjøre når som helst. Anonymkode: 128d8...d6b Det siste vi trenger her i verden nå er enda flere barn - en verden med over 8,2 MRD mennesker som ødelegger seg selv om skal opp i minst 9 MRD de neste 10 år. Virker som TS bør heller gjøre noe for sin egen helse siden TS faktisk har hus og fast jobb. Mange som er overvektige har verken fast jobb eller hus og sliter nettopp fordi de sliter med livet generelt. Livet gir dem juling gang på gang. TS derimot, har fast jobb og eier hus, så da har hun forutsetninger for å gå ned i vekt. Men det siste vi trenger er at ei på 175 cm skal bikke over 100 kilo som gravid og i slutten av 30-årene. Det er heldigvis få kvinner som får barn som 40+. Det er noe svært egoistisk over det når man har et såpass stort aldersspenn mellom mora og barnet, noe som fort legger opp til at barnet vil måtte oppleve å se sine foreldre dø når barnet er kommet i 30-årene. https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-svangerskap/foreldre-over-45-ar-har-nesten-doblet-risiko-for-a-fa-barn-med-misdannelser/1932800 Anonymkode: 24854...93a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det siste vi trenger her i verden nå er enda flere barn - en verden med over 8,2 MRD mennesker som ødelegger seg selv om skal opp i minst 9 MRD de neste 10 år. Virker som TS bør heller gjøre noe for sin egen helse siden TS faktisk har hus og fast jobb. Mange som er overvektige har verken fast jobb eller hus og sliter nettopp fordi de sliter med livet generelt. Livet gir dem juling gang på gang. TS derimot, har fast jobb og eier hus, så da har hun forutsetninger for å gå ned i vekt. Men det siste vi trenger er at ei på 175 cm skal bikke over 100 kilo som gravid og i slutten av 30-årene. Det er heldigvis få kvinner som får barn som 40+. Det er noe svært egoistisk over det når man har et såpass stort aldersspenn mellom mora og barnet, noe som fort legger opp til at barnet vil måtte oppleve å se sine foreldre dø når barnet er kommet i 30-årene. https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-svangerskap/foreldre-over-45-ar-har-nesten-doblet-risiko-for-a-fa-barn-med-misdannelser/1932800 Anonymkode: 24854...93a Herregud, hva er det her?! TS ønsker seg barn og sliter nærmest med å eksistere (tørr ikke fortelle samboer om egne ønsker) å si at majoriteten av overvektige ikke har jobb er jo tull, siden majoriteten av befolkninga er overvektig. Blir som å si at de fleste med brunt hår ikke har jobb. Du stigmatiserer en hel gruppe mennesker på en svært negativ måte. TS: du bør kanskje finne ut hva du ønsker deg mest og jobbe mot det, er det vekta så kan du ta tak i den, er det barn så kan du gå for det. Hva med samboer? Ønsker han barn? Har dere forsøkt tidligere? Anonymkode: 73ec4...f72 17 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud, hva er det her?! TS ønsker seg barn og sliter nærmest med å eksistere (tørr ikke fortelle samboer om egne ønsker) å si at majoriteten av overvektige ikke har jobb er jo tull, siden majoriteten av befolkninga er overvektig. Blir som å si at de fleste med brunt hår ikke har jobb. Du stigmatiserer en hel gruppe mennesker på en svært negativ måte. TS: du bør kanskje finne ut hva du ønsker deg mest og jobbe mot det, er det vekta så kan du ta tak i den, er det barn så kan du gå for det. Hva med samboer? Ønsker han barn? Har dere forsøkt tidligere? Anonymkode: 73ec4...f72 Du har tydeligvis bodd under en stein de siste 15+ årene der man har publisert en rekke artikler som viser at overvektige diskrimineres systematisk i arbeidssøker prosessen og at ledere ofte også går hardere etter dem når ledere ønsker å kvitte seg med ansatte. Det er også påvist at jo lenger man går arbeidsledig, jo større sjanse for at man får overvekt og fedme, så du har en ond sirkel uansett hvilken vinkel du ser dette fra. Å nærme seg 100 kilo når man er 175 cm er ikke bare overvekt, det er sterk fedme og det er nærliggende å tro at det er snakk om betydelige psykiske problemer som man bør PRØVE å løse (ingen garanti at de blir løst) før man i det hele tatt tenker på å sette frem et barn her i denne crazy verden i en alder av ca 40 år. Om samboer ikke er med på TS sitt ønske, så forstår jeg veldig godt samboeren. Det betyr igjen at TS får bare slå opp og oppløse forholdet. Jeg trenger ikke å påpeke at et barn trenger helst to normale foreldre og at det blir betydelig vanskeligere å oppdra et barn som aleneforelder i en alder av nesten 40 år - og med nærmere 100 kilo i overvekt. Anonymkode: 24854...93a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Del Skrevet 12. januar Forslag. Gå ned i vekt f.eks 5 kilo til ca utgangen av mars/april. Snakk med partneren din om barn. Lag barn? Gifte seg er ikkje noko stress. Og det er teit at folk må gjera så mykje og få til så mykje. Eg synest det er så digg å vere vanlig og heilt ærlig kjedelig. Anonymkode: 47fb4...d44 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har litt panikk her. Om noen måneder fyller jeg 37 år og føler alt er for sent for meg. Tar gjerne imot litt perspektiv sett utenfra! Jeg har samboer, eier hus sammen. Har ingen barn. Fast jobb. Jeg har alltid tenkt jeg vil ha barn, men det har ikke skjedd. Har ikke prøvd aktivt, så vet ikke om jeg kan.. men jeg er redd det er for sent nå. At jeg ikke kan bli gravid.. Er også veldig overvektig, veier 94 kg, er 175 cm høy. Føler meg så utilpass! Sliter med mye dårlig samvittighet for teite ting. F eks kan jeg få dårlig samvittighet ovenfor samboer for å si jeg vil gå meg en tur, mens han sitter hjemme og ikke gjør noe. Familien min har hytte, jeg har lenge hatt lyst å reise dit alene, men har så dårlig samvittighet så får meg ikke til å si det til samboer. Han ville ikke sagt noe på det, så dette er mine greier.. Er det for sent for meg? Barn? Har også lyst å gifte meg. Føler jeg bare suser rundt og ikke får gjort noe.. Andre som har følt på det samme? Anonymkode: ec300...9f1 Jeg hadde ikke tenkt så mye på overvekten, men levd sunt fordi det lønner seg i lengden. Ikke tell kcalorier, ikke styr med noe slanking, for ofte er det slik at det bare fører med seg sorg, skuffelse og er anstrengt forhold til mat uten at man egentlig oppnår noe. Kiloene kommer nesten bestandig tilbake fordi kroppen din er vant med den vekten og søker tilbake til den. Ved å leve sunt, gjøre aktive ting som gir glede som husvask, turer med hunden, ommøblering ol. lever du aktivt. Lev slik du liker å leve gitt at det bidrar til en sunn livsstil. Mat som metter og regelmessige måltider og kroppen vil takke deg og energien komme. Faller det av noen kilo, sett pris på det. Kjøp eggløsningstester og ta de, hver eneste måned så du vet når du skal ha sex. Prøv en del måneder. Du kan også gå til en gynekolog og sjekke eggstokkene for å ha en viss formening. Går det ikke, søk hjelp. IVF hjelper mange par. Det kan jo tenkes at din samboer setter pris på litt alenetid også. Anonymkode: 4e3a9...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Del Skrevet 12. januar Herregud så mye rart folk kommenterer her inne. Mange overvektige har verken hus eller jobb? Merkeligste jeg har hørt. Jeg kjenner til mange på størrelse med ts som har både hus, jobb og barn. De fungerer i beste velgående i hverdagen selv om de ville slitt på en krevende fjelltur. Ts har ikke en størrelse hvor hun er lenker til en sofa heller. Selv er jeg rundt 175 cm og 88 kg, og overvekten plager meg ikke på noen måter annet enn estetisk. Har ikke hus, men jeg hadde ikke fått mer EK om jeg ble slankere. Dette med å få barn eller ikke er ikke lett å svare på, men viss jeg var det ta hadde jeg ihvertfall fjernet overvekt som en av bekymringene rundt å få barn. Anonymkode: 9a7f9...1ab 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Å nærme seg 100 kilo når man er 175 cm er ikke bare overvekt, det er sterk fedme og det er nærliggende å tro at det er snakk om betydelige psykiske problemer som man bør PRØVE å løse (ingen garanti at de blir løst) før man i det hele tatt tenker på å sette frem et barn her i denne crazy verden i en alder av ca 40 år. Ærlig talt, la folk få være tjukke! 100 kg er ikke enormt, og det greiene du driver med hjelper uansett ikke. Kan godt være TS er flott, synes hun selv er flott, og samboeren hennes synes hun er flott. Er så lei av den de på forumet. Det er masse runde damer som er kjempefine! Anonymkode: 087c9...d82 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #10 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ærlig talt, la folk få være tjukke! 100 kg er ikke enormt, og det greiene du driver med hjelper uansett ikke. Kan godt være TS er flott, synes hun selv er flott, og samboeren hennes synes hun er flott. Er så lei av den de på forumet. Det er masse runde damer som er kjempefine! Anonymkode: 087c9...d82 100 kg er absolutt enormt, og før eller siden dukker det opp livsstilssykdommer som samfunnet må betale for. Anonymkode: cd52d...b1b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Del Skrevet 12. januar Ta deg sammen, du er fortsatt ung og har hele livet foran deg. Anonymkode: eaf3a...ee9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #12 Del Skrevet 12. januar Herregud....... Ok, 175cm og 94 kg er ikke verdens undergang. 37 og barnløs er ikke for sent å prøve nå Du må bestemme deg for hva du vil og ta utgangspunkt i noe, start med å prøve på den ungen, og samtidig innfør livsstil endring for å endre vekta om du ikke er fornøyd selv. Anonymkode: a3e53...11e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Del Skrevet 12. januar Start med å snakke med legen din, å be om henvisning til psykolog. Du bør ikke få barn når du er i ett forhold der du ikke engang kan gå tur alene. Du kommer heller ikke til å klare gå ned i vekt så lenge forholdet er slik det er. Anonymkode: 3e591...ebb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta deg sammen, du er fortsatt ung og har hele livet foran deg. Anonymkode: eaf3a...ee9 TS er ikke akkurat ung. For å få barn begynner hun å bli gammel. Jeg er selv eldre enn TS, men anser henne likevel ikke som ung. Skal hun ha barn bør hun sette i gang allerede i dag for tiden renner ut. Selv om noen klarer å få barn i 40-årene er det svært mange som ikke gjør det. Vi er født med x-antall egg og når eggene blir gamle, eller tar slutt, så er det tomt. Når det skjer varierer fra person til person. Anonymkode: 6cc48...de9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #15 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sliter med mye dårlig samvittighet for teite ting. F eks kan jeg få dårlig samvittighet ovenfor samboer for å si jeg vil gå meg en tur, mens han sitter hjemme og ikke gjør noe. Familien min har hytte, jeg har lenge hatt lyst å reise dit alene, men har så dårlig samvittighet så får meg ikke til å si det til samboer. Han ville ikke sagt noe på det, så dette er mine greier.. Er det for sent for meg? Barn? Har også lyst å gifte meg. Føler jeg bare suser rundt og ikke får gjort noe.. Andre som har følt på det samme? Anonymkode: ec300...9f1 Apropos dette, du bør kanskje vente litt med barn og ekteskap til du klarer å dra på hytta alene, eller ta valg for deg selv. Er det noe du IKKE kan når det kommer en baby, så er det å sose rundt uten å kunne ta egne valg og tenke selv. Hvorfor blir du lammet av å ha en kjæreste? Hvorfor lever du ikke livet ditt på side med hans? Anonymkode: a3e53...11e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Del Skrevet 12. januar Ikke lese de stygge og helt meningsløse svarene, TS! Skjerp dere, folkens. Jobb med dere selv fremfor å spre negativitet i et anonymt forum, det er en altfor primitiv måte å selv føle seg bedre på. Vi er mange i dine sko, TS, og det er aldri for sent! Mange får barn i din alder og senere. Prøv å endre holdning til deg selv, se fremover. Du har en liten alderskrise, en tidlig midtlivskrise, herfra går det bare fremover. Kanskje du kan bruke krisen til å se at vi har ikke all verdens med tid og dager til rådighet, så viktige ting som barn bør du begynne å ta på alvor. Begynn å prøve nå, det kan også gi insentiver til vektnedgang hvis det er viktig for deg. Men du er en helt vanlig dame med vanlige utfordringer, stå på! Anonymkode: 7d6a0...eee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Del Skrevet 12. januar Du starter med å jobbe mot egen samvittighet. Ta den gåturen selv om du føler du ikke kan. Dra på hytta. Dette er utfordringer du bør gi deg selv og fokusere på! Da bygger du opp deg selv mentalt. Anonymkode: 43399...7b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #18 Del Skrevet 12. januar Vi er like gamle. Jeg har flere venninner som enten nettopp har fått barn eller som er gravide. Så det er ikke for sent. Ellers må du tillate deg å gå den turen eller dra på hytta. Du lever for deg selv og ikke for andre. Jeg og samboer finner ofte på ting alene, vi er jo fortsatt individer med ulike behov som må dekkes. Anonymkode: 33596...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #19 Del Skrevet 12. januar Kjære TS. Beklager min usminkede ærlighet i dette innlegget. Du har sykelig fedme. Dette er med stor sannsynlighet årsaken til at du ikke blir gravid. Og å bli gravid med en slik utgangsvekt vil også medføre kraftig risiko for både deg og barnet, blant annet pga svangerskapsdiabetes. Jeg hadde gjort alt i min makt for å prøve å gå ned minst 20 kg. Da tror jeg du vil bli gravid av deg selv på veien. Dersom du ikke klarer å gå mye ned i vekt så bør du slå fra deg barneønsket. Ingen babyer fortjener en sykelig overvektig og middelaldrende mor som kommer til å dø 20 år for tidlig grunnet livsstilssykdommer. Mange overvektige, middelaldrende babymødre kommer til å være uenige med meg her inne, men det er lov å tenke med fornuften og ikke med følelsene. Alle som leser nyheter forstår atvi lever i en stadig mer ustabil verden med krig i Europa, et stadig mer proteksjonistisk USA og skremmende mye hybrid krigføring og desinformasjon (Elon Musk tvinger nå Mark Zuckerberg til å fjerne faktasjekk fra Facebook). Det siste vi trenger i Norge nå er enda flere som må lene seg tungt på den norske velferdsstaten. Anonymkode: e94f3...035 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #20 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi er mange i dine sko, TS, og det er aldri for sent! Det stemmer faktisk ikke. For kvinner blir det til slutt for sent for å få barn. Å spre løgner, slik du gjør, er ikke greit Anonymkode: 6cc48...de9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå