Gå til innhold

Tredjegangs intervju

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

På fredag ble jeg innkalt til tredjegangs intervju på en stilling i et større firma. På det første intervjuet var det greie spørsmål, mens på det andre intervjuet ble jeg kjørt ganske hardt med vanskelige spørsmål men synes jeg klarte meg bra.

Hva er egentlig et tredjegangs intervju godt for og hvor mange er det vanlig å kalle inn i tredje runde? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et siste intervju for å sjekke din motivasjon for jobben, hvilke lønnsforventinger og eventuelle andre krav du måtte ha etc. Du har nok en ganske god sjanse når du har kommet til 3 gangs intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sofia_*
Desto mer skuff blir det når du ikke får den...

Er dette samme gjest som har ødelagt med tråden sin "er dette nok lønn til å klare seg på (450.000,-) :forvirret: "?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Er dette samme gjest som har ødelagt med tråden sin "er dette nok lønn til å klare seg på (450.000,-) :forvirret: "?

Sorry, det var trådstarter som skrev det. :forvirret: Prøver kanskje bare å bygge ned mine egne forventinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tredjegangs intervju burde jobben i praksis være din. Jeg antar at ditt andre intervju varte i 3-4 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_trådstarter_*
På tredjegangs intervju burde jobben i praksis være din. Jeg antar at ditt andre intervju varte i 3-4 timer?

Varte nok bare i litt over en time.. Jeg tror uansett ikke at det er en sunn holdning å tro at jobben i praksis er min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbered deg på vanlig måte, sannsynligvis skal du prate litt med en av lederene. Skjer ansettelsen gjennom et rekrutteringsbyrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg vil tro at på et tredjegangs intervju står det mellom deg og en annen, og de skal kartlegge hvem som passer aller best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skjer ansettelsen gjennom et rekrutteringsbyrå?

Nei, det er firmaet selv som ansetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det sier seg jo selv da: de vil finne ut om du er den riktige kandidaten for dem, så de vil snakke mer med deg og hvordan du tenker og er som person.

Ledelsen og avdelingen vil gjerne sjekke deg ut, og det er personlig kjemi som bestemmer om du eller den andre får jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredjegangsintervjuet er finaleintervjuet, da står det mellom deg og toppen et par andre personer. I følge monster.no er

tredjegangsintervjuet omtrent som et førstegangsintervju hvor du skal presentere deg selv, utdannelsen og erfaringen din osv. Og her vil det også bli snakk om lønn, arbeidsmengde o.l. Det er også sannsynlig at du nå vil møte sjefer høyere opp enn i de tidligere intervjuene. Poenget her, i motsetning til de to første intervjuene, er som oftest ikke å selge deg selv, du skal bare "vises fram" for ledelsen, de vil forsikre seg om at de har valgt den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Tredjegangsintervjuet er finaleintervjuet, da står det mellom deg og toppen et par andre personer. I følge monster.no er

tredjegangsintervjuet omtrent som et førstegangsintervju hvor du skal presentere deg selv, utdannelsen og erfaringen din osv. Og her vil det også bli snakk om lønn, arbeidsmengde o.l. Det er også sannsynlig at du nå vil møte sjefer høyere opp enn i de tidligere intervjuene. Poenget her, i motsetning til de to første intervjuene, er som oftest ikke å selge deg selv, du skal bare "vises fram" for ledelsen, de vil forsikre seg om at de har valgt den rette.

Signerer denne.

Har forresten en kamerat som var på 5 :overrasket: intervjuer før han fikk jobben. Husker ikke hvilket firma det var, men det var muligens BCG (Boston Consulting Group). Det var hvertfall et konsulentbyrå. Det morsomme er at han ikke tok den selv om han fikk den. :ler: Hadde aldri orket å gå på så mange intervjuer hvis jeg hadde visst at det ikke var en jobb jeg ville ha (han visste det på forhånd).

Man blir visst fort utbrente i det selskapet han takket nei. Men konsulent jobb tok han likevel, dog i et annet firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

3. gangs intervju er et møte mellom deg - rekrutteringsbyrået/de som kjørte intervjuene - ny arbeidsgiver. I alle fall om det er seriøse aktører med i bildet...

Å ha et 5. intervju slik noen nevnte her virker etter min erfaring lite effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...