Aquarius Skrevet 5. mars 2006 #1 Skrevet 5. mars 2006 Jeg lurer rett og slett på om det er vanskeligere for en overvektig person å gå ned i vekt, enn det er for en tynn person å gå opp i vekt? Eller er det like vanskelig, eller kanskje individuelt for hver person?
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #2 Skrevet 5. mars 2006 Jeg klarer ihvertfall ikke å gå opp... Gikk ned 11 kg fordi jeg var syk, gikk da opp til det jeg veide før sykdommen. La også på meg 5 kg da keg sluttet å røyke, men ellers går jeg ikke opp et gram, og jeg spiser MYE
Gjest Piper Skrevet 5. mars 2006 #3 Skrevet 5. mars 2006 Jeg tror det er vanskeligere å legge på seg på en sunn måte, enn det er å gå ned i vekt på en sunn måte. Så opp i vekt er nok verre enn ned i vekt, tror jeg da.
Gjest Sukkerert Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 De fleste vil legge på seg med alderen. Sånn sett, er det mer naturlig å legge på ettersom en blir eldre enn å skulle gå ned i vekt. Men viss det er snakk om relativt kort tid, tror jeg begge deler kan være veldig vanskelig.
Sjokoladebiten Skrevet 6. mars 2006 #5 Skrevet 6. mars 2006 Da jeg begynte å spise sunt, og trene ordentlig, gikk jeg ned. Spiste en periode veldig lite, men nå spiser jeg normalt, ofte alt for mye. Spiser ikek godteri og sånn da, men spiser mer enn alle i familien min til middag, og går allikevel ikke opp. Så jeg tror at det er vanskeligst å gå opp. Fordi noen er født til den vekta de har, mens andre bare spiser usunt, og derfor kan gå ned hvis de begynner å spise riktig.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Jeg tror det er svært individuelt! Selv sliter jeg med å gå ned, enda jeg spiser sunt og trener, mens min venninne sløver foran TV'en, spiser hele tiden (og usunt) og legger ikke på seg ett gram. "Fordi noen er født til den vekta de har, mens andre bare spiser usunt, og derfor kan gå ned hvis de begynner å spise riktig." Tror du at alle overvektige er det fordi de spiser usunt, og tynne er tynne fordi de er født sånn, eller misforsto jeg?
hecuba Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Tror nok det er genetisk. I teorien er det like lett. Bare matte/fysikk.
Gjest Emeldina Skrevet 10. mars 2006 #8 Skrevet 10. mars 2006 For min del er det i alle fall vanskeligere å gå opp i vekt enn ned i vekt! Jeg har alltid vært veldig tynn, selv om jeg spiser masse. Hvis jeg er sliten en periode, jobber mye eller er litt deprimert, så går jeg ned i vekt med en gang. Jeg spiser absolutt ikke sunt, men sliter likevel med å holde vekten oppe. Har nok bare veldig høy forbrenning, men er fornøyd med kroppen min nå. Var alt for tynn for noen år siden, noe jeg fikk høre hele tiden, men har lagt på meg noen kilo. Skulle gjerne lagt på meg litt til, men orker ikke å slite mer med det. Får heldigvis ikke lenger høre "Du er så tynn, du må legge på deg litt" osv, så bør nok være fornøyd. Jeg slet veldig med alle kommentarene før; spesielt fordi enkelte trodde jeg hadde spiseforstyrrelser. Jeg har alltid hatt et sunt forhold til mat! Det mange ikke forstår er at det er like ille å få høre at man er for tynn som at man er for tykk. Det virker nesten som om det er politisk korrekt å kommentere at folk er tynne, men hvis man kommenterer at folk er overvektige så er man frekk. Er btw snart 23 år, og har alltid fått høre at "Når du blir rundt 20, så legger du på deg, får mer former" osv, men det stemte ikke i mitt tilfelle! Er heller ikke noen i familien som er like tynn som meg, så lurer på hvor jeg i så fall har fått skinny-genene fra! :klø: Kanskje litt off-topic, men trengte bare å få det ut :rosasmil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå