Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i middagsselskap i kveld. Jeg fortalte at det er første jul vi arrangerte nå og at det ble helt ok, men at jeg trenger litt mer erfaring med ribbesteking. Jeg sa også på en humoristik måte at jeg kunne trenge noen timer tilbake på heimkunnskapen. Når vi kom hjem, får jeg høre av min samboer at han er stolt over sine ferdigheter og at jeg ikke burde ha snakket han ned på den måten.  Jeg sa at jeg snakket om meg selv. 

Han har lite selvironi og er en selvhøytidelig mann, men jeg trodde ikke at han skulle bli fornærmet når jeg kun snakket om mine svakheter. 

Anonymkode: c9326...90c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi var i middagsselskap i kveld. Jeg fortalte at det er første jul vi arrangerte nå og at det ble helt ok, men at jeg trenger litt mer erfaring med ribbesteking. Jeg sa også på en humoristik måte at jeg kunne trenge noen timer tilbake på heimkunnskapen. Når vi kom hjem, får jeg høre av min samboer at han er stolt over sine ferdigheter og at jeg ikke burde ha snakket han ned på den måten.  Jeg sa at jeg snakket om meg selv. 

Han har lite selvironi og er en selvhøytidelig mann, men jeg trodde ikke at han skulle bli fornærmet når jeg kun snakket om mine svakheter. 

Slitsomt… Han er problemet her. Ville revurdert hele greia.. 

Anonymkode: 7936e...9f3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vet du jo hva som skjedde da. Mennesker med ekstremt lite selvironi og som tar seg selv høytidelig klarer å tikke på det meste. Lagde dere ribbe sammen? I så fall har han nok tenkt at han synes resultatet var bra og at du gjennom å snakke ned resultatet har snakket ned hans ferdigheter eller noe. Min eks ble sur for at jeg fikset vaskemaskinen en gang. Jeg ble lynstolt og sa med et smil at den var fikset. Da snøftet han og sa: eeeeh. Ok. Takk, på en passiv aggressiv måte. Det skal ikke mye til, nei. Det minst sjarmerende i verden.

Hvis dere ikke lagde ribba sammen, ville jeg lurt på om han har fått slag eller noe. Det henger i så fall ikke på greip.

Anonymkode: cf917...b19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg sa til han at jeg snakket om meg, og bare meg. Sa at han uansett ikke hadde sagt et kvekk i den samtalen. Han sa « men jeg slapp ikke til». 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da vet du jo hva som skjedde da. Mennesker med ekstremt lite selvironi og som tar seg selv høytidelig klarer å tikke på det meste. Lagde dere ribbe sammen? I så fall har han nok tenkt at han synes resultatet var bra og at du gjennom å snakke ned resultatet har snakket ned hans ferdigheter eller noe. Min eks ble sur for at jeg fikset vaskemaskinen en gang. Jeg ble lynstolt og sa med et smil at den var fikset. Da snøftet han og sa: eeeeh. Ok. Takk, på en passiv aggressiv måte. Det skal ikke mye til, nei. Det minst sjarmerende i verden.

Hvis dere ikke lagde ribba sammen, ville jeg lurt på om han har fått slag eller noe. Det henger i så fall ikke på greip.

Anonymkode: cf917...b19

Takk for kommentar

Vi lagde middagen sammen, men ikke ribba. Jeg skryter ofte av han, så det gikk ikke på det.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Han høres kjedelig ut. Men kanskje et resultat at han ikke slapp til i samtalenen. Er det dine venner ?  Kjørte han mens dere andre drakk vin? 

Anonymkode: 6b482...3b2

AnonymBruker
Skrevet

Han trodde gjerne du snakket ned hele måltidet. Hvis du snakket ned noe kun du lagde, så hadde han jo ikke blitt fornærmet. Han hørte gjerne kun feil. Tenker dette MÅ være en misforståelse. Eller at du uttrykket deg mer generelt enn du trodde.

Jeg har selv hatt en mann som unnskyldte seg til gjester for mat jeg hadde laget. Det synes jeg var veldig sårende. Så om det hadde vært en misforståelse så hadde jeg jo vært såret helt til det ble oppklart.

Anonymkode: 8b138...2ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei problemet er TS som ikke har utnyttet muligheten til å lære seg ferdighetene til mannen. Det må ha hørtes rart ut for dem som satt der.

Anonymkode: bf196...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt han hva logikken bak dette er? Hvorfor mener han at det reflekterer dårlig på han at du, som hadde eneansvar for ribba, har legitim kritikk til ditt eget arbeid? Hvorfor handlet det om han i det hele tatt?

Jeg gidder ikke folk som overtolker og tror at aaaalt handler om dem. Folk skulle fått medalje for å dele livet med slike 😅

Anonymkode: 76dcd...ba0

• Liker 2
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Matas, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...