AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Jeg sliter med mye stress etter en traumatisk hendelse, i tillegg til mye på tapeten på jobb og ellers mye gjøremål. Prøver å stresse ned og har perioder på dagen med ro. Derimot mot kvelden, så øker stressnivået vanvittig! Hender seg jeg får følelse av melkesyre i magemusklene pga pusten er anstrengt. Er ingenting jeg tenker på som trigger dette.. Bruker melatonin og stressreduserende tilskudd, men det hjelper så som så. Leser bok eller hører på lydbok før jeg legger meg, unngår skjerm. Noen som har det likt som har noen tips som funker? Lei av å våkne hele tiden på natten og ha dårlig søvnkvalitet.. Anonymkode: 961c5...540 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar Ikke sikkert det hjelper deg, men jeg må unngå mat på kveldstid. Spiser jeg etter middag (17-18-tiden) "får jeg igjen" med oransje stress til utpå morgenkvisten. Bare et tips hvis du ikke har prøvd det. Anonymkode: 17769...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke sikkert det hjelper deg, men jeg må unngå mat på kveldstid. Spiser jeg etter middag (17-18-tiden) "får jeg igjen" med oransje stress til utpå morgenkvisten. Bare et tips hvis du ikke har prøvd det. Anonymkode: 17769...ae6 Har prøvd det, ufrivillig kan man si. Hatt fryktelig dårlig matlyst, men har nå begynt å spise som normalt igjen.. En mellomting skulle jeg kanskje prøv da, spist litt før leggetid, ikke rett før 🙊 Anonymkode: 961c5...540
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar Har det på samme måte, kroppen er i alarmberedskap. Eneste som fungerer, er å konsekvent gjøre pusteøvelser. Munnen igjen, rolig innpust hvor jeg teller til kanskje 4, holder et par sekunder, rolig ut 4 sekunder, holder et par sekunder, og gjentar. Antall sekunder inn/ut kan sikkert tilpasses. Hvis jeg har tankekjør så prøver jeg å telle rolig til 100, så baklengs fra 100, mens jeg puster rolig inn og ut. Anonymkode: 0e4e5...2fd
-Missi- Skrevet 12. januar #5 Skrevet 12. januar Samme her og blir da gjerne som nå at jeg havner her inne 🤭har egentlig regel på null mobil inne på soverommet, lese bok fra 20,varm dusj, yoga osv men nå har jeg falt helt ut av alle rutiner pga jula ble desverre veldig traume triggende såpass at jeg fikk suicidale tanker men det roet seg heldigvis så fort jeg kom meg hjem hit igjen. Bare det er ett fremskritt tok mange år før denne leiligheten ble en safe space. Å bo i blokk er egentlig veldig triggende. Av terapi har jeg vertfall lært å få mindre noia de nettene jeg ikke får sove at det er ok om bare kroppen får hvile i en seng. Letter sagt enn gjort. For min del så fort jeg er på tlf og evt havner her, setter på lydbok eller podcast /musikk har jeg "tapt" da vet jeg det ikke blir søvn i natt heller. Sånn som nå burde jeg egentlig gå å legge tlf på stua og lese bok i stedet. Kan da gi meg selv en regel kl 0200 skal jeg gjøre det. Så leser jeg bok så lenge jeg orker. Hender jeg sovner en liten time før jeg skal opp da ❤️men da føler jeg verfall jeg har gjort noe konstruktivt og da blir noen deler av meg fornøyd. Som nå leser en bok om relasjoner. Da har jeg i det minste lært noe ikke bare scrollet 🙈 Du er ikke alene vertfall ❤️
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg sliter med mye stress etter en traumatisk hendelse, i tillegg til mye på tapeten på jobb og ellers mye gjøremål. Prøver å stresse ned og har perioder på dagen med ro. Derimot mot kvelden, så øker stressnivået vanvittig! Hender seg jeg får følelse av melkesyre i magemusklene pga pusten er anstrengt. Er ingenting jeg tenker på som trigger dette.. Bruker melatonin og stressreduserende tilskudd, men det hjelper så som så. Leser bok eller hører på lydbok før jeg legger meg, unngår skjerm. Noen som har det likt som har noen tips som funker? Lei av å våkne hele tiden på natten og ha dårlig søvnkvalitet.. Anonymkode: 961c5...540 Det hjelper nok på om du klarer få ned stressnivået om dagen over tid. Kutte gjøremål. Anonymkode: 1c8e1...a74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå