Gå til innhold

Kan noen forklare andelsbank i Lotto?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjøpte en litt dyrere andelsbank i Lotto på 200 kr fordi jeg ønsket flere rekker.

Det står blant anna at den første rekken er system 11, 330 rekker.

1x System 11, 330 rekker

1x system 9, 36 rekker

4x System 8, 8 rekker

2x enkle rekker

Til sammen 400 rekker.

Jeg trodde da at man kjøpte den samme rekken 330 ganger på feks system 11.  Dermed om man fikk 4 rette, så blir premien på 50x330 før den deles på 10 som er min andel av andelsbanken. Dette vil gitt en premie på 16500/10 = 1650 kr ville vært premien på 4 rette på denne rekken.

Nå fikk jeg faktisk 4 rette i dag på 11 system, 330 rekker, men premien var på bare 175 kr?! Under mine premier står det antall rette 4 (1/10), antall premier 35. Premie 175 kr.

Kan noen forklare meg dette? Hvor kommer tallet 35 inn?  Kjenner jeg ble skikkelig skuffet. Trodde at antall rekker skulle sikre en større premie når man først fikk 4 rette.

Betyr det at min andel er også bare en tienedel av antall rekker? 

Anonymkode: e96d8...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør Norsk Tipping og post svaret her? Jeg er også interessert i dette og tenker å kjøpe andelsbank selv.

Anonymkode: 498b5...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1xSystem 11, 330 rekker

Dette betyr at du har 11 tall, som tilsammen utgjør 330 forskjellige rekker i forskjellige kombinasjoner. 

Men husk at hver rekke har kun sju tall. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå fikk jeg faktisk 4 rette i dag på 11 system, 330 rekker, men premien var på bare 175 kr?! Under mine premier står det antall rette 4 (1/10), antall premier 35. Premie 175 kr.

Av de 330 rekkene, hadde 35 rekker en vinnerrekke. Du får 1/10 av premien for det er din andel. 

Anonymkode: 23cd7...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette betyr at du har 11 tall, som tilsammen utgjør 330 forskjellige rekker i forskjellige kombinasjoner. 

Av de 330 rekkene, hadde 35 rekker en vinnerrekke. Du får 1/10 av premien for det er din andel. 

Dette skjønte jeg ikke et pøkk av.

Hadde ikke 330 forskjellige rekker nei. Rekken jeg vant på hadde 11 tall. Det kunne jeg telle og se selv.

Hadde det vært 330 forskjellige rekker tror jeg nok jeg hadde hatt flere rekker med fire rette altså.

Tror kanskje bare du synser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er riktig at hver rekke har 7 tall men på en systemkupong kan man få 7+1 eller 7+2 riktige, da er 7 riktige førstepremien men man får med veldig mange småpremier, var med på en 120 rekker som gikk inn med 7+1 for veldig mange år siden og den ga totalt over 500 premier, husker ikke nøyaktig antall men jeg mener det var rundt 350-360 bare av sistepremien.

Anonymkode: c6619...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde ikke 330 forskjellige rekker nei. Rekken jeg vant på hadde 11 tall. Det kunne jeg telle og se selv.

Hadde det vært 330 forskjellige rekker tror jeg nok jeg hadde hatt flere rekker med fire rette altså.

Alle de 11 tallene gir totalt 330 forskjellige kombinasjoner og i ditt tilfelle var det 35 kombinasjoner som gikk ut med 4 riktige.

Anonymkode: c6619...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Med andelsbank spiller du sammen med 9 andre tilfeldige. Hvis din andelsbank vinner får du 1/10 av gevinsten.

Hvis du vil ha «mange rekker» uten å dele gevinsten er det systemspill som gjelder, men det er sviiiiiiiiindyrt.

Anonymkode: b5891...981

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

11 tall betyr 330 ulike rekker/kombinasjoner av 7 tall.

Anonymkode: d7853...60b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...