AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Del Skrevet 11. januar Har blitt gravid etter fersk forsøk IVF og fikk beskjed å fortsette på cyclogest til uke 7. Har vært til tidlig ul og alt ser fint ut (phew) og legen sa å trappe ned på cyclogest. Så nå har jeg gått på halve dosen i 4 dager. Men i dag er jeg...i bedre form plutselig? Mindre kvalm og ikke så trøtt ( har vørt kvalm og trøtt i 2,5 uker konstant) så ble selfølgelig livvredd om det e pga at jeg tar mindre progesteron nå ....Har lest meg i hjell på reddit og set høres ut som i andre land uansett så går man på progesteron minst 10 uker. Så e bare redd. Vurderer å øke dosen tilbake til normalt (får ikke tak i legen da det er helg...) men hva om det og fucker opp med systemet...ja nei, hei angsten, hyggelig av deg å være med meg i denne magiske tiden. Vet ikke helt hva jeg er etter. Noen andre som sluttet med progesteron før uke 10 og de gikk bra? Har en MA bak meg i uke 7 så tankene kjører jo sin vei. Skjønner at symptomene kan komme og gå, men mine har vørt ganske konstant i 2,5 uker. Nei, hvem vet asså. Anonymkode: b6c95...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Jeg har fått ett barn etter ferskforsøk. Da sluttet jeg med progesteron så snart jeg fikk positiv test, så jeg gikk på det veldig kort. Det var ikke noe nedtrapping, bare slutting tvert. Da jeg ble gravid (er gravid nå) på fryseforsøk i styrt syklus, gikk jeg på det til uke 12. Anonymkode: cb074...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar Husk at progesteron også kan gi symptomene du beskriver som har avtatt. Anonymkode: c0e27...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Husk at progesteron også kan gi symptomene du beskriver som har avtatt. Anonymkode: c0e27...fa1 Det har du rett i! Bare så jææækli skummelt med hver forandring som skjer. Jeg er ikke sååå kvalm i utgangspunktet (spyr ikke) så npr det blir enda mindre så blir jeg livredd ts Anonymkode: b6c95...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har fått ett barn etter ferskforsøk. Da sluttet jeg med progesteron så snart jeg fikk positiv test, så jeg gikk på det veldig kort. Det var ikke noe nedtrapping, bare slutting tvert. Da jeg ble gravid (er gravid nå) på fryseforsøk i styrt syklus, gikk jeg på det til uke 12. Anonymkode: cb074...711 Sant? Jeg ble også fortalt å slutte rett etter positiv test men turte ikke og privat gynekolog sa at jeg kan fortsette til uke 7. Hadde litt lav progesteron før forsøket så derfor begynner å tenke om jeg produserer nok selv eller ikke Anonymkode: b6c95...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar Jeg ble gravid etter fersk forsøk med ivf, gikk på progesteron til positiv test. Sitter med min sønn i armene nå. 🥰 Anonymkode: 22fee...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar Jeg tviholdt på progesteron frem til uke 12, hadde mistet flere ganger, den gangen gikk det bra. Morkaken tar ikke over progesteronproduksjonen selv før uke 10 ish. Så jeg skjønner deg ja. Det skader ikke, så du kan be om lenger. Anonymkode: c2625...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tviholdt på progesteron frem til uke 12, hadde mistet flere ganger, den gangen gikk det bra. Morkaken tar ikke over progesteronproduksjonen selv før uke 10 ish. Så jeg skjønner deg ja. Det skader ikke, så du kan be om lenger. Anonymkode: c2625...702 lkke sant? hadde vært tryggere til uke 10 i hvertfall. Jeg tar nå en pille istedenfor 2 men vet ikke om jeg tørr å gå til 2 igjen på egenhånd.....ah, hvorfor må sånne ting skje i helga! Anonymkode: b6c95...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Del Skrevet 12. januar Takk for svarene! Fikk kontakt med privatlege og fikk ok og å ta 2 cyclogest igjen. Fram til neste ultralyd 8,5 uker. Håper det hjelper psyken. Jeg tilhører egentlig riksen der de så å slutte rett etter positiv test som flere her men jeg var så redd og hørte med en privatlege som så at det e greit å fortsette til uke 7. Så vi få se om jeg får kjeft fra riksen da jeg skal ditt til UL Det usikkerheten er jo helt sykt. Hvem vet hva er evt "verre" - stresse seg ihjel eller ta extra progesteron. Tror hos de private så slutter man ikke med progesteron etter positiv test (i hvertfall hos Hausken). ts Anonymkode: b6c95...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet 12. januar #10 Del Skrevet 12. januar Fikk beskjed på Medicus å fortsette med progesteron i to uker etter positiv test. Sluttet tvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Del Skrevet 12. januar Lisegikkpåskolen skrev (23 minutter siden): Fikk beskjed på Medicus å fortsette med progesteron i to uker etter positiv test. Sluttet tvert. nei sant. helt utrolig t det e så forskjellig fra klinikk til klinikk og lege fra lege Anonymkode: b6c95...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 12. januar #12 Del Skrevet 12. januar Meiner eg slutta på cyclogest etter første UL i veke 8, evt. to veker etter det. St. Olavs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #13 Del Skrevet 12. januar Mandagsunge skrev (7 minutter siden): Meiner eg slutta på cyclogest etter første UL i veke 8, evt. to veker etter det. St. Olavs. Vat det også ved ferskforsøk? Og trappet du ned eller bare sluttet på dagen? Anonymkode: b6c95...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har blitt gravid etter fersk forsøk IVF og fikk beskjed å fortsette på cyclogest til uke 7. Har vært til tidlig ul og alt ser fint ut (phew) og legen sa å trappe ned på cyclogest. Så nå har jeg gått på halve dosen i 4 dager. Men i dag er jeg...i bedre form plutselig? Mindre kvalm og ikke så trøtt ( har vørt kvalm og trøtt i 2,5 uker konstant) så ble selfølgelig livvredd om det e pga at jeg tar mindre progesteron nå ....Har lest meg i hjell på reddit og set høres ut som i andre land uansett så går man på progesteron minst 10 uker. Så e bare redd. Vurderer å øke dosen tilbake til normalt (får ikke tak i legen da det er helg...) men hva om det og fucker opp med systemet...ja nei, hei angsten, hyggelig av deg å være med meg i denne magiske tiden. Vet ikke helt hva jeg er etter. Noen andre som sluttet med progesteron før uke 10 og de gikk bra? Har en MA bak meg i uke 7 så tankene kjører jo sin vei. Skjønner at symptomene kan komme og gå, men mine har vørt ganske konstant i 2,5 uker. Nei, hvem vet asså. Anonymkode: b6c95...0fc Ikke les på reddit, ikke sammenlig med andre land. De fleste stopper progesteron ved positiv test i Norge. De som går til uke 7, 9, 12 etc er det gjort individuelle vurderinger på at skal det. Har man ikke lavt progesteron i utgangspunktet så er det ikke noe problem å slutte med dem. Kroppen produserer dette selv. Anonymkode: a8f16...6e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 12. januar #15 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vat det også ved ferskforsøk? Og trappet du ned eller bare sluttet på dagen? Anonymkode: b6c95...0fc Frys, i styrt syklus. Så vidt eg hugsar slutta eg på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå